איכילוב 5 פתח תקווה

דמיינו את 2025: מעונות סטודנטים + בית קפה יקומו ברח' איכילוב 5 פתח תקווה

העירייה מדווחת כי היום הונחה אבן פינה לאחד המיזמים המעניינים, שנועד להחיות את מרכז העיר ברוח רעננה וצעירה. לפי התכנון, הפרויקט אמור לקום בעוד 12 חודשים מהיום במה שהיה פעם בית לפקו. מדובר במבנה בן 5 קומות, כשבכל קומה דירה בת חמישה חדרי שינה, ממ"ד, שני חדרי שירותים, מטבח וסלון משותפים ומרפסת שמש. "זה יאפשר לסטודנטים לגור במרכז העיר בעלות סבירה", נמסר.

איזור מרכז פתח תקווה מושך אליו לא מעט סטודנטים, שמחפשים להשכיר דירות מגורים זולות יותר, ביחס לאלו שהיו מוצאים בשכונות החדשות. יחד עם זאת, עיריית פתח תקווה ממשיכה לעשות מאמצים למשוך קהל יעד זה, מה שמקבל ביטוי בפרויקט איכילוב 5, שצפוי לקום עוד שנה ויכלול בניין מגורים שמיועד כולו למעונות סטודנטים, כשמלרגלותיו יקום בית קפה.

בית הסטונדטים באיכילוב 5 פתח תקווה - הדמייה באדיבות העירייה
בית הסטונדטים באיכילוב 5 פתח תקווה - הדמייה באדיבות העירייה

בכל קומה חמישה חדרי שינה וממ"ד

לפי העירייה, המטרה בהקמת הפרויקט היא לעודד סטודנטיות וסטודנטים צעירים לגור במרכז העיר ולהיות חלק מהקהילה הפעילה במקום ולהוות ציר מרכזי לפעילות קהילתית נרחבת הכוללת עשייה חברתית, יזמות ושיתוף. המבנה המיועד למגורי הסטודנטים ייבנה במה שהיה פעם בית לפקו לשעבר וישלב מבנה לשימור בקומת קרקע, שם יוקם בית קפה שיופעל על ידי הסטודנטים, או על ידי זכיין חיצוני.


לפי התכנון, בכל קומה תבנה דירה בת חמישה חדרי שינה, ממ"ד, שני חדרי שירותים, מטבח וסלון משותפים, וכן מרפסת שמש. בקומה האחרונה מתוכנן מרחב לימודי משותף עם מטבח ואזור הסעדה, כשבקומת הגג יהיה חלל רב תכליתי.

בית הקפה בתחתית המבנה (הדמיה: באדיבות דוברות העירייה)
בית הקפה בתחתית המבנה (הדמיה: באדיבות דוברות העירייה)

שומרים על מעטפת הקרקע

העירייה מוסרת כי בפרויקט שולבו יועצי שימור ממשרד האדריכלים "שגב סוקולצקי אדריכלים", כדי לשמור על אופיו ויחודו של בית לפקו. "מעטפת קומת הקרקע תשמר בשתי חזיתות משמעותיות עם אלמנטים של עץ ובטון בדומה למקור", נמסר. "מעונות הסטודנטים ברחוב איכילוב 5 יאפשרו לסטודנטים וסטודנטיות להתגורר במרכז העיר בעלות סבירה, ובמקביל לתרום לחיי הקהילה במקום ולפיתוחם", מסר ראש העיר רמי גרינברג.

לדברי העירייה, פרויקט איכילוב משתלב גם עם הקמת כפר הסטודנטים ברחוב גוטמן, זאת במקביל לעבודות נרחבות המבוצעות במרכז העיר ונמצאות בשלבים מתקדמים, כמו המשך שדרוג רחוב שפיגל ומדרחוב ההגנה-קציר והפיכתם למרחב מזמין ושוקק חיים, שירוצף מחדש עם תאורה חדשה, פינות משחק, פינות ישיבה, סביבת משחקים וגינון ייחודי.

איכילוב 5 פתח תקווה כיום
איכילוב 5 פתח תקווה כיום

לכך יש להוסיף את פיתוח ושדרוג רחוב בר כוכבא, שיפוץ המעבר ברח' סלור, שדרוג רחוב שטמפפר, שדרוג המרחב הציבורי בסמוך לבית הדפוס ברחוב חובבי ציון ושימור בית פיק"א והפיכתו למוזיאון ומרכז תרבות. המשך פעילות באסטה 43 ועוד.

"בשנים האחרונות אנו עושים מאמצים כבירים לממש את החזון להצערת מרכז העיר וקידום אוכלוסייה צעירה ויוזמת למרכז העיר הוותיק",הוסיף גרינברג. "אנו מקדמים מגוון פרויקטים בכלל תחומי החיים, החל מקביעת מסמך מדיניות תכנונית למרכז העיר המתייחס לשיפור המרחב החיצוני ויצירת מתחמי בילוי ופנאי ובהכנסת אוכלוסייה צעירה ותוססת למגורים במרכז העיר".

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading