מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה

מכבי והפועל פתח תקווה אחרי שבת עגומה. מתנחמים: בקרוב הקהל חוזר למגרש

עד הדקה ה-68 מכבי פתח תקווה הובילה מול הפועל באר שבע במשחק שנערך אמש באצטדיון "שלמה ביטוח", אלא בליץ של השחקנים מהדרום, קבע תבוסה 1:4 בסיום – והחזיר את שחקניו של מכבי פתח תקווה לקרקע המציאות. בהפועל המצב לא יותר טוב אחרי הפסד כואב 1:0 בחוץ להפועל חדרה. שתי הקבוצות יכולות להתנחם בכך שמהשבת הבאה יותר להכניס עד 5000 צופים בכל משחק. הדרבי: עוד 10 ימים.

שתי קבוצות הכדורגל של העיר, מכבי והפועל פתח תקווה, סיימו את סוף השבוע במפח נפש, לאחר הפסדים. עדיין קשה להעריך את אפקט המלחמה והפגרה הכפויה על כל אחד מהקבוצות, אבל כרגע הנתונים לא מלבבים. בחמשת המחזורים האחרונים מהחזרה למגרשים, הפועל פתח תקווה השיגה 5 נקודות מ-5 אפשריות ואילו מכבי פתח תקווה 3 נקודות בלבד מתוך 12, אבל יותר מכך – שלוש תבוסות תוך שבועיים.

התבוסה האחרונה קרתה אתמול בערב מול הפועל באר שבע, שגם היא הגיעה למשחק בתקופה גרועה אחרי שלושה הפסדים רצופים, מסיום הפגרה. עדיין ללא קהל ביציעים, נראה שהתקופה השחורה של באר שבע נמשכת, אחרי שער יתרון מהיר כבר בדקה השנייה, של המאלי סאליו גינדו, שקיבל מסירת רוחב מצוינת מירדן כהן – וכבש מקרוב.

אלא שהיוצרות התהפכו במחצית השנייה, אחרי שבאר שבע השוותה בדקה ה-68 מרגלי ניב פליטר ועלתה ליתרון משער של רותם חטואל בדקה ה-72. אלון תורג'מן בדקה ה-75 ומיגל ויטור בדקה ה-87 – השלימו את התבוסה.

במכבי פתח תקווה לא היו צריכים את התבוסה הזאת כדי לדעת שחיזוק בינואר הוא הכרחי, אם הקבוצה מגדירה שאיפות להגיע לפלייאוף העליון ולא להילחם שוב בתחתית ולהסתכן בירידת ליגה רביעית ב-10 שנים. אוהדי הקבוצה יודעים שסגל הקבוצה לא מספיק חזק ואף חוששים כי הוא ייחלש בינואר במידה ויימכר החלוץ עידן טוקלומטי (שאגב לא חזרה לכושר מהפגרה) – שיש עליו תג מחיר של 5 מיליון יורו.

צפו בהפועל פתח תקווה מפסידה בחוץ להפועל חדרה 0:1

בהפועל פתח תקווה חזרו שוב מאוכזבים ושוב משער בדקות הסיום, שגרם להם לאיבוד נקודות קריטי. הפעם זה קרה מול הפועל חדרה, במשחק שנערך באצטדיונה הביתי בנתניה (ללא קהל). עד הדקה ה-84 המשחק היה חלש והתוצאה מאופסת, אלא שאז הגבהה מצוינת לרחבה שלחה כדור לראשו של תמיר גלזר, שכבש את שערו הראשון בקריירה בליגת העל – וכך קבע את תוצאת המשחק.

בהפועל היו מאוד מאוכזבים מיכולת הקבוצה והדגישו עד כמה הקהל נחוץ לקבוצה: "פספוס גדול" אמר המאמן עפר טסלפפה בסיום המשחק. "לא היינו שקטים ליד השער. לא היינו צריכים להפסיד, חוסר אחריות ממצב נייח והפסדנו. זו נאיביות של עולה חדשה, אני מאוד מאוכזב. הקהל שלנו חסר. זה הכח המניע של הקבוצה שלנו".

בהקשר הזה, שתי הקבוצות שמחו לקבל את הבשורה כי החל מהשבת הבאה, פיקוד העורך אישר לקבוצות לפתוח המגרשים לקהל של עד 5000 צופים. במקרה של אצטדיון "שלמה ביטוח" – זה אומר מקסימום חצי אצטדיון מלא – שזה גם משהו – אחרי יותר מחודשיים וחצי ללא משחקים וללא קהל.

הפתח תקוואיות בטבלה
צילומים הפועל פתח תקווה: אסף הופמן, סער כרמלי. צילומים מכבי פתח תקווה: שאול גרינפלד

עוד ב-ספורט

מתן גושה תאונת אופנוע

מתן גושה מהפועל "מבנה" פתח תקווה נפצע קשה בתאונת אופנוע בדרום. מצבו יציב.

הבלם של היורדת סובל מפגיעה רב מערכתית. גושה בן ה-25 החליק מהאופנוע שלו בכביש 4, סמוך לניצן – צומת אשכולות ועף ממנו. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו לו טיפול לפני שפינו אותו לבית החולים ברזילי, שם הוא מטופל כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב. השחקנים והצוות המקצועי של הפועל מתפללים להחלמתו: "המועדון עוקב אחרי מצבו וילוו את השחקן ומשפחתו בכל מה שיצטרכו", נמסר.

המשך קריאה »

רגל ימין לקראת אירופה: מכבי פתח תקווה ניצחה את מכבי חיפה 1:3 בבת גלים

נכון, זה רק משחק אימון, מול הירוקים, שהיו בהרכב חסר, אבל אולי זה סימן לעונה מוצלחת עבור הפתח תקוואים מחזיקי הגביע, שעוד פחות מחודש ישחקו לראשונה באירופה מאז 2005. במשחק, שהיה סגור לקהל, החיפאים עם המאמן החדש-ישן ברק בכר, פתחו עם שער של דין דוד בדקה ה-30, אך מכבי החזירה עם שלישייה של לוגסי (32), קרצו (72 ודזנט (76) במשחק הבכורה של המאמן החדש דן רומן.

המשך קריאה »
הפועל מבנה פתח תקווה

"מבנה" תהיה נותנת החסות הראשית של הפועל פתח תקווה – גם בעונה הבאה

הקבוצה, שירדה העונה מליגת העל לאחר עונה אחת בלבד, הודיעה כי חברת הנדל"ן העסקי תתמוך בה גם בעונת 24/25 – כך על פי דיווח של המועדון. "שמחים וגאים על הבעת האמון בנו דווקא עכשיו, שיתוף הפעולה יביא להצלחות", אמר טים פלוטקין, המנכ"ל החדש. בהפועל גם מעודדים מקצב גיוס הכספים של עמותת האוהדים, שכבר הגיע לשני מיליון ש"ח, חודשיים לפני שריקת הפתיחה למשחק הראשון.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי פתח תקווה - מתכוננים לבראגה?

מכבי פתח תקווה תפגוש את בראגה מפורטוגל בסיבוב השני של הליגה האירופית

ההגרלה שנערכה היום, קבעה כי הקבוצה הפתח תקוואית, שחוזרת לכדורגל האירופאי לאחר כמעט שני עשורים, תפגוש את הפורטוגזים החזקים לשני משחקים: הראשון יתקיים ב-25.7 בחוץ והשני יתקיים כעבור שבוע (1.8) במשחק ביתי, שלצערינו, ייערך בסופיה. במכבי יתנו עדיפות לרכישת חבילות למשחקים לבעלי מנויים ומצפים למאות אוהדים שילוו את הקבוצה בשני המשחקים באירופה.

המשך קריאה »