חיים עוזר לפני התחדשות עירונית?

בעלי הדירות בחרו: בוני התיכון תקדם פינוי-בינוי של 150 דירות בחיים עוזר פתח תקווה

חברת הנדל"ן הותיקה ממשיכה להתחזק בפתח תקווה, לאחר ש-66% מבעלי הזכויות, בחרו בה ליזום תכנית התחדשות גדולה במרכז העיר. לפי התכנון, הפרויקט יכלול הריסה ופינוי של 67 יחידות, שנמצאות כיום במבנים ישנים ומוזנחים – לטובת מבנים מודרניים. "התוכנית עתידה לשנות את פני העיר לשפר את איכות חייהם וביטחונם של תושבי השכונה", מסר רן מלאך, מנכ"ל ההתחדשות העירונית בחברה.

בעוד כעשור, מרכז העיר פתח תקווה, לא יהיה דומה כלל למה שאנחנו מכירים היום. מי שצפויה לעשות את השינוי, זאת תכנית ענק בשם "לב המושבה" (או "מטרו מרכז"), המבוססת על בניית תחנת רכבת המטרו, סמוך לבניין העירייה. התכנית כוללת לא פחות מ-1,600 יחידות דיור וכ-60 אלף מ"ר למסחר, ב-200 דונם, החולשים על שורה ארוכה של כתובות ברחובות סמוכים.

ההסתדרות 23 פתח תקווה
ההסתדרות 23 פתח תקווה

150 יחידות חדשות במקום 67 ישנות

פינוי-בינוי במתחם אורבני כמו מרכז העיר – אינו דבר פשוט מבחינה תכנונית, בירוקרטית וביצועית – במיוחד שבתוך השטח הזה גרים, לפי ההערכה, כ-5000 תושבים. היזמים שיטלו חלק בתכנית, יודעים שהם נכנסים לפרויקט מורכב עם הרבה אתגרים. זה לא מנע מחברת הנדל"ן "בוני התיכון" להשתתף במכרז דיירים על מתחם הממוקם ברחובות חיים עוזר 26-32 וההסתדרות 23 פתח תקווה (בבניין בו נמצא כיום סניף של שירותי בריאות כללית). 

לפי ההודעה שפרסמה לבורסה, היא זכתה במכרז ברוב של 66% מבעלי הזכויות במתחם, שבחרו בה לקדם את פרויקט פינוי הבינוי. במסגרת הפרויקט יפונו 67 יחידות, מהן 43 יחידות דיור ו-24 יחידות מסחר. במקומן יבנו, על פי ההערכה, 150 יחידות דיור חדשות ושטחי מסחר. הפרויקט הופך למורכב עוד יותר, לאור זאת שהפינוי יכלול שילוב של מגורים ומסחר, ביניהם עסקים ותיקים, שנמצאים במתחם עשרות שנים.

עו"ד רן מלאך - מנכ"ל התחדשות עירונית בוני התיכון על רקע מבנה ישן בשכונת יוספטל (רח' וייסבורג 2)
רן מלאך, מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית: נשנה את פתח תקווה

הדרך עוד ארוכה למימוש התכנית

חשוב לציין שהתכנית נמצאת בשלבים מאוד מוקדמים. עד שבוני התיכון יוציאו את הפרויקט אל הפועל, יידרש אישור התוכנית על ידי הוועדה המחוזית. בנוסף, צריכים להתקיים תנאים נוספים – בכללם השלמת החתמת יתר בעלי הזכויות בפרויקט, שינוי תב"ע , הכרזת המתחם כמתחם פינוי-בינוי ב"מסלול מיסוי" בהתאם להוראות חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, וכן תנאים נוספים.

בוני התיכון בפתח תקווה
בוני התיכון - מתחזקים בפתח תקווה

התוכנית מקודמת, בין היתר, על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית פתח תקווה. את הדיירים מייצגים משרד עורכי הדין שי פרטוש.

שטח המתחם להתחדשות עירונית בחיים עוזר

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »