BEERZ שי קוריאט

בר הבירז (BeerZ) פתח תקווה בסכנת סגירה בעקבות מילואים של הבעלים, שקורא לעזרה

הבעלים, שי קוריאט, שכבר נמצא מעל ל-60 יום רצוף לשירות בתותחנים בעזה, פנה בקריאה, שהפכה ויראלית בוואטסאפ וברשתות החברתיות, להגיע למקום, שנמצא במרכז העיר, ברח' פרומקין 15. "המלחמה הזאת תימשך עוד זמן, אני כנראה לא אצליח להחזיק את העסק ויותר מזה -יש גם חובות, שאני לא יודע מתי אחזיר", כתב הבעלים שי קוריאט. מחר בערב (חמישי, 11.1) – מקווים שהוא יהיה מלא.

העסקים במרכז פתח תקווה, שגם בימים כתיקונם, הרבה מהם סובלים מקשיים, מסיבות כאלה ואחרות – חטפו גם הם מכה ב-7 באוקטובר – בטח אם מדובר בעסק במו בר הבירות BeerZ (בירז), שבעליו גויס מיד עם פרוץ המלחמה. למרות הקושי, אחרי שלושה שבועות של הלם, בהם גם כך לא היה מצב רוח לבלות, הבר נפתח בסוף אוקטובר מחדש – אבל עדיין נמצא במצב לא פשוט.

הבעלים שי קוריאט ב BEERZ בהפוגה הראשונה מהמילואים לפני כחודשיים
הבעלים שי קוריאט ב BEERZ בהפוגה הראשונה מהמילואים לפני כחודשיים

"מאות ליטרים של בירה נזרקו לפח"

"אחרי שלושה שבועות של מילואים, חזרתי לחופשה ופתחתי את הבר מחדש", כתב הבעלים, שי קוריאט בפייסבוק. "זרקנו לפח מאות ליטרים של בירה, שכבר אי אפשר לשתות, ניקינו את המטבח, את הברזים ותלינו דגל ישראל". כבר אז היה לקוריאט ברור: "כולנו מחפשים אסקפיזם, גם אם הוא הקטן ביותר, רק דקה לנקות את הראש – ולכן החלטנו שננסה להניע את הגלגל מחדש ולפתוח את הבר".

למרות שקוריאט חזר לשירות המילואים, הבר חזר לפעול באמצעות הצוות של המקום. "אנשים מדהימים שרצים יחד איתי גם בתקופה הזאת", סיפר. היום, יותר מחודשיים אחרי, כשהוא עדיין במילואים, הוא כתב ברשתות פוסט קורע לב: ״אני כבר לא יודע מה לעשות אחרי 65 יום במילואים בשטח בלי קליטה ובלי כלום. אני פונה בזעקה לעזרה, אני באמת לא יודע מה לעשות", כתב.

פוסט של העיתונאי רן ברז זיק, לקוח קבוע

"כספי הפיצויים לא מייצגים חצי ממה שהפסדתי"

"הכספים שקיבלתי מהמדינה כפיצויים לעסק לא מספיקים לכלום ולא מייצגים אפילו לא חצי ממה שהפסדתי. המלחמה הזאת תימשך עוד זמן. חושש שלא אצליח להחזיק את העסק  – ויותר מזה גם אסיים עם חובות, שאני לא יודע מתי אחזיר. רק בחודש דצמבר הייתה לי ירידה של 65% בהכנסות. אשתי בבית עם ילד קטן, מנסה להחזיק את כל משק הבית לבד". 

קוריאט הוסיף: "לא מספיק שאני לא בבית, אשתי גם צריכה להיות חרדה לכסף, כי אני לא מכניס שום דבר. אין לי מאיפה להביא כסף. אנחנו שואבים מההורים כל מה שאפשר. הצפי שלי לחזור ממילואים כרגע לא קיים וידוע שגם אם אני משתחרר בקרוב – אז נחזור לפה. מצטער שאני שולח כזאת הודעה אני באמת אובד עצות. אני פונה לכל מי שראיתי שעוזר למילואימניקים עצמאיים – אני פשוט חייב עזרה״.

פוסט אינסטגרם מה-1 בנובמבר

מצפים למבלים רבים מחר בערב ב-BeerZ

הפוסט, שפורסם בתחילת השבוע, עורר גלים – והופץ ויראלית בעיקר בקבוצות הפייסבוק והוואטסאפ של פתח תקווה – מה שהגביר את התנועה למקום, אבל את האפקט האמיתי מקווים שיהיה אפשר לראות מחר (חמישי, 11.1) – אז צפויים מבלים רבים לפקוד את הבר, גם לקוחות חדשים, ששמעו עליו בעקבות הפוסט הויראלי.

ב-BeerZ תוכלו למצוא 30 ברזים של בירות קראפט מהחבית וכן מגוון עצום של בקבוקים ופחיות בירות קראפט מהארץ ומהעולם, כולל מהדורות מוגבלות. מי שלא יכול להגיע למקום יכול להזמין בקבוקי בירה דרך WOLT.

כזכור, לפני יותר מחודשיים הבאנו את סיפורו של סניף בית הקפה המגדניה מבית נאמן בעמי ב.ס.ר סיטי, שהזכיין בעלים שלו, רפי ימין, יצא למילואים. עד היום המקום עוד לא נפתח מחדש. זה המקום לקרוא לתושבים להגיע ולפרגן לעסקי האוכל והבילויים, ולעסקים בכלל, שנפגעו במלחמה ובנוסף לקרוא לעירייה להקל עליהם עד כמה שניתן בתשלומי הארנונה.

השימוש בתמונות בכפוף לסעיף 27 א' בחוק זכויות יוצרים

בירז BeerZ פתח תקווה על המפה

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

עוד חלל מפתח תקווה: סמל עירא יאיר גיספן נהרג אתמול בדרום רצועת עזה

יומיים אחרי יום הזיכרון, התבשרנו כי החלל הראשון במבצע צה"ל ברפיח, הוא בן העיר. גיספן, בן ה-19, לוחם בגדוד 75 בחטיבת השריון 7 (עוצבת "סער מגולן"), נהרג בתקרית קשה בה גם נפצעו שלושה חיילי צה"ל נוספים. זהו החלל/נרצח/חטוף ה-31 של העיר. מתחילת המלחמה נהרגו 621 חיילי צה"ל, בהם 273 בתמרון בעזה. גיספן הוא הנופל ה-25 מעוצבת "סער מגולן" מ-7 באוקטובר. פרטים נוספים בהמשך

המשך קריאה »
צחי גלילה ונדב סגל בפסגת הדר יום הזיכרון 2024

צפו: עשרות תושבי פסגת הדר נכחו בטקס יום הזיכרון שהתקיים במתנ"ס השכונתי (וידאו)

הטקס החל עם הישמע הצפירה ולאחר שירת התקווה עלה לשיר הזמר נדב סגל הפתח תקוואי, שלאחרונה התבשר על מותו על אחיינו, אליקים ליבמן, שהיה נחשב חטוף במשך שבעה חודשים. לפני מספר ימים התגלו שרידי גופתו בקיברה של אחת מהנרצחות במסיבת הנובה, אותה איבטח.

המשך קריאה »
בית הקברות בסגולה - החלקה הצבאית - יום הזיכרון 2024

צפו: כ-7000 אנשים פקדו את החלקה הצבאית בסגולה בטקס יום הזיכרון 2024 (וידאו)

נחילי אדם הגיעו בצהרים לבית הקרות, עד שאי אפשר היה להכניס סיכה בין האנשים. לפני תחילת הטקס, אחד מהבאים מחה בקריאות רמות נגד הממשלה. השר בוסו נאם ולמעט קריאה אחת "לך הביתה", שנשמעה בתחילת נאומו, לא נרשמו הפרעות נוספות. גרינברג השאיר נר בשם עיריית פתח תקווה. אלון ודינה גרש, הוריו של משה ז"ל, שנפל לפני ארבעה חודשים, הניחו זר בשם המשפחות השכולות.

המשך קריאה »

נזכור את כולם: 30 פתח תקוואים שנפלו/נרצחו/נחטפו מאז ה-7 באוקטובר

מאז שפרצה המלחמה, פתח תקווה, כעיר הרביעית בגודלה בישראל, ספגה אבידות רבות וקשות מנשוא. אלפים מתושבי העיר ילוו את הנופלים בבתי העלמין בעוד יומיים – כשרבים מהם יפקדו קברים טריים, ביום הזיכרון שיהיה כנראה הכואב והעצוב ביותר מאז קום המדינה. הרשימה כוללת נרצחים ונופלים בשבת השחורה, חללים שנפלו בקרבות, חטופה שנרצחה וכן שני חטופים שעדיין בחיים ומקווים שישובו במהרה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading