BEERZ שי קוריאט

בר הבירז (BeerZ) פתח תקווה בסכנת סגירה בעקבות מילואים של הבעלים, שקורא לעזרה

הבעלים, שי קוריאט, שכבר נמצא מעל ל-60 יום רצוף לשירות בתותחנים בעזה, פנה בקריאה, שהפכה ויראלית בוואטסאפ וברשתות החברתיות, להגיע למקום, שנמצא במרכז העיר, ברח' פרומקין 15. "המלחמה הזאת תימשך עוד זמן, אני כנראה לא אצליח להחזיק את העסק ויותר מזה -יש גם חובות, שאני לא יודע מתי אחזיר", כתב הבעלים שי קוריאט. מחר בערב (חמישי, 11.1) – מקווים שהוא יהיה מלא.

העסקים במרכז פתח תקווה, שגם בימים כתיקונם, הרבה מהם סובלים מקשיים, מסיבות כאלה ואחרות – חטפו גם הם מכה ב-7 באוקטובר – בטח אם מדובר בעסק במו בר הבירות BeerZ (בירז), שבעליו גויס מיד עם פרוץ המלחמה. למרות הקושי, אחרי שלושה שבועות של הלם, בהם גם כך לא היה מצב רוח לבלות, הבר נפתח בסוף אוקטובר מחדש – אבל עדיין נמצא במצב לא פשוט.

הבעלים שי קוריאט ב BEERZ בהפוגה הראשונה מהמילואים לפני כחודשיים
הבעלים שי קוריאט ב BEERZ בהפוגה הראשונה מהמילואים לפני כחודשיים

"מאות ליטרים של בירה נזרקו לפח"

"אחרי שלושה שבועות של מילואים, חזרתי לחופשה ופתחתי את הבר מחדש", כתב הבעלים, שי קוריאט בפייסבוק. "זרקנו לפח מאות ליטרים של בירה, שכבר אי אפשר לשתות, ניקינו את המטבח, את הברזים ותלינו דגל ישראל". כבר אז היה לקוריאט ברור: "כולנו מחפשים אסקפיזם, גם אם הוא הקטן ביותר, רק דקה לנקות את הראש – ולכן החלטנו שננסה להניע את הגלגל מחדש ולפתוח את הבר".

למרות שקוריאט חזר לשירות המילואים, הבר חזר לפעול באמצעות הצוות של המקום. "אנשים מדהימים שרצים יחד איתי גם בתקופה הזאת", סיפר. היום, יותר מחודשיים אחרי, כשהוא עדיין במילואים, הוא כתב ברשתות פוסט קורע לב: ״אני כבר לא יודע מה לעשות אחרי 65 יום במילואים בשטח בלי קליטה ובלי כלום. אני פונה בזעקה לעזרה, אני באמת לא יודע מה לעשות", כתב.

פוסט של העיתונאי רן ברז זיק, לקוח קבוע

"כספי הפיצויים לא מייצגים חצי ממה שהפסדתי"

"הכספים שקיבלתי מהמדינה כפיצויים לעסק לא מספיקים לכלום ולא מייצגים אפילו לא חצי ממה שהפסדתי. המלחמה הזאת תימשך עוד זמן. חושש שלא אצליח להחזיק את העסק  – ויותר מזה גם אסיים עם חובות, שאני לא יודע מתי אחזיר. רק בחודש דצמבר הייתה לי ירידה של 65% בהכנסות. אשתי בבית עם ילד קטן, מנסה להחזיק את כל משק הבית לבד". 

קוריאט הוסיף: "לא מספיק שאני לא בבית, אשתי גם צריכה להיות חרדה לכסף, כי אני לא מכניס שום דבר. אין לי מאיפה להביא כסף. אנחנו שואבים מההורים כל מה שאפשר. הצפי שלי לחזור ממילואים כרגע לא קיים וידוע שגם אם אני משתחרר בקרוב – אז נחזור לפה. מצטער שאני שולח כזאת הודעה אני באמת אובד עצות. אני פונה לכל מי שראיתי שעוזר למילואימניקים עצמאיים – אני פשוט חייב עזרה״.

פוסט אינסטגרם מה-1 בנובמבר

מצפים למבלים רבים מחר בערב ב-BeerZ

הפוסט, שפורסם בתחילת השבוע, עורר גלים – והופץ ויראלית בעיקר בקבוצות הפייסבוק והוואטסאפ של פתח תקווה – מה שהגביר את התנועה למקום, אבל את האפקט האמיתי מקווים שיהיה אפשר לראות מחר (חמישי, 11.1) – אז צפויים מבלים רבים לפקוד את הבר, גם לקוחות חדשים, ששמעו עליו בעקבות הפוסט הויראלי.

ב-BeerZ תוכלו למצוא 30 ברזים של בירות קראפט מהחבית וכן מגוון עצום של בקבוקים ופחיות בירות קראפט מהארץ ומהעולם, כולל מהדורות מוגבלות. מי שלא יכול להגיע למקום יכול להזמין בקבוקי בירה דרך WOLT.

כזכור, לפני יותר מחודשיים הבאנו את סיפורו של סניף בית הקפה המגדניה מבית נאמן בעמי ב.ס.ר סיטי, שהזכיין בעלים שלו, רפי ימין, יצא למילואים. עד היום המקום עוד לא נפתח מחדש. זה המקום לקרוא לתושבים להגיע ולפרגן לעסקי האוכל והבילויים, ולעסקים בכלל, שנפגעו במלחמה ובנוסף לקרוא לעירייה להקל עליהם עד כמה שניתן בתשלומי הארנונה.

השימוש בתמונות בכפוף לסעיף 27 א' בחוק זכויות יוצרים

בירז BeerZ פתח תקווה על המפה

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »