המגדנייה מבית נאמן - סגורים לרגל מילואים

״המגדניה מבית נאמן״ פ"ת בסכנת סגירה. הבעלים כבר חודש במילואים – ואין מי שיחליף

אם יש משהו שיכול לסמל הפגיעה העסקית האנושה, שהביאה מלחמת אוקטובר 2023, זה המצב אליו נקלע הסניף בעמי ב.ס.ר סיטי, של רשת הקפה-מאפה המוכרת. המקום נפתח לפני כשנה עם הרבה ציפיות ואופטימיות, אבל כעת הוא בסיטואציה הישרדותית – כמו עסקים רבים. "ברגע שהגיע הטלפון מהצבא – העסק פשוט נסגר, כי אין מי שיפעיל אותו", סיפר בצער הבעלים, רפי ימין.

אחד מבתי הקפה עם הלוקיישן הכי אטרקטיבי בפתח תקווה, הוא "המגדניה מבית נאמן", שנפתח בינואר 2023, על ז'בוטינסקי 61, בדיוק היכן שעוצרת הרכבת הקלה. הסניף הוא אחד מהעסקים שנפגעו מהעיכוב בהשקת הרכבת הקלה, שגרמה לעיכוב באכלוס הצפוי של המשרדים בב.ס.ר סיטי, שעליו, בין היתר, נשען המגדניה מבית נאמן. הציפייה הייתה שהמשרדים יתמלאו בהדרגה – וכך גם קצב הלקוחות – אך המלחמה טרפה את הקלפים.

רפי ימין משמאל. בית הקפה הסגור - מימין
רפי ימין משמאל. בית הקפה הסגור - מימין

"קשה למצוא צוות בשלט רחוק"

"ביום שבת השחור, 7 באוקטובר, בשעה 7:15, קיבלתי טלפון מהצבא, בו אמרו 'תעלה על מדים ותגיע לבסיס'", מספר רפי ימין, מבעלי הסניף. ימין, למרות שהוא עצמאי ובעל עסק, הוא גם חי"רניק שלא מפסיד מילואים גם בימי שגרה – ובטח לא כשיש מלחמה, לא היסס ומיד יצא לבסיס, גם בידיעה שהוא מעמיד את העסק בסכנה.

מה מצבך היום ומצב העסק?

"אני נמצא כבר מעל 3 שבועות עם כל הגדוד שלי באזור הצפון – בלי לצאת הביתה. עד ל-7 באוקטובר אני ניהלתי את העסק. עבדתי, פתחתי וסגרתי את העסק כל יום. ברגע שהגיע הטלפון מהצבא – העסק פשוט נסגר, כי אין מי שיפעיל אותו. חלק מהעובדים חוששים להגיע לעבודה, יש כאלה שגוייסו והשאר לא יכולים להחזיק את המקום מבחינה מקצועית".

מה עם שותפים? מחליף?

"נכון להיום, השותפים שלי, שהם גם בעלי הרשת, אינם יכולים להפעיל את המקום. אחד מהם מאושפז בשל מצב רפואי והשני גר רחוק ואינו יכול מסיבות משפחתיות ואילוצים נוספים. בשאר הסניפים גם יש מצוקת עובדים. אנחנו מחפשים בשלט רחוק צוות, שיבוא ויפעיל את המקום לטובת הלקוחות, שרוצים להנות ולהירגע מכריכים, מאפים טריים וקפה איכותי כל יום. לצערי, קשה בשלט רחוק למצוא צוות שיפעיל את המקום – אבל אין לנו ברירה. העסק סופג הפסדים קשים בכל יום שהוא סגור".

רפי ימין. במקום קפה ומאפה: M-16 ורימון
רפי ימין. במקום קפה ומאפה: M-16 ורימון

מצפים להקלות בשכ"ד ובארנונה

היות ונראה כי הלחימה תימשך זמן רב, ימין ושותפיו מקווים למצוא במהרה צוות שיפעיל את המקום ויעזור להם להתגבר על ההפסדים הקשים ומקווים לעזרה גם בארנונה מהעירייה וגם בשכר הדירה ודמי הניהול מהמתחם. "אנו מאמינים כי המתחם יבוא לקראתנו בעזרה בהנחה בשכ"ד לתקופה הזו".

כידוע, מתן הקלות בארנונה לעסקים שנפגעו אינה בסמכותה של העירייה, אלא של משרד הפנים. ימין, כמו בעלי עסקים רבים, מצפים כי המדינה תלך לקראתם גם בהקשר זה – כמו שהיה בחודשים הראשונים של הקורונה. "למרות הבעיות העסקיות, יותר מהכל אנחנו מקווים להחזרת השבויים לשלום, השמדת החמאס-דאעש ולימים שקטים יותר במדינה שלנו", הוסיף רפי.

בעיריית פתח תקווה אמרו לנו, שבדומה לשאר הרשויות היא ממתינה למתווה של המדינה שיקבע את מדיניות הארנונה ותפעל על פיו. "העירייה פועלת בימים אלו לקידום מס' יוזמות עירוניות לטובת קידום העסקים בעיר וסיוע בפעילות השוטפת", מסרו.

רפי ימין בימים טובים עם פתיחת סניף המגדניה בעמי ב.ס.ר סיטי

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מרסלו עם הלב של דור זימל

צפו בסרטון המרגש: מרסלו מודה לדוד זימל ז"ל על שהציל את חייו בהשתלת לב בבילינסון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה, המוביל בהשתלות בישראל, ממשיך לספק לנו סיפורים מרגשים עצובים-שמחים, שרק במדינה שלנו יכולים לקרות. הפעם, רגע לפני ליל הסדר, בוצעה השתלת ליבו של רב הסרן במילואים, שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בצפון ונפטר מפצעיו. "התחלתי לעשות אחד ועוד אחד – והבנתי מי החייל שהציל אותי", אמר המושתל. "בטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם".

המשך קריאה »
מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

המשך קריאה »
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע

צפו: עשרות תלמידים והורים של בית ספר "נתן יונתן" שרו "לו יהי" למען דניאלה גלבוע (וידאו)

כ-150 איש נכחו בטקס המיוחד והמרגש, כששירה של נעמי שמר נשמע היטב באם המושבות החדשה, סוג תפילה המונית למען גלבוע, תושבת פתח תקווה ובעבר תושבת השכונה, שנחטפה בשביעי באוקטובר וכבר מעל לחצי שנה נמצאת בשבי. "אני מקווה שהתפילה הזאת תפתח את שערי שמיים – ודניאלה, כמו כל החטופים, יגיעו במהרה הביתה – ויוכלו לחגוג איתנו את חג החירות", אמרה לפתח תקווה NEWS, אורלי, אמה של דניאלה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading