ארבעה שבועות לבחירות מקומיות פתח תקווה 2024: הקמפיינים המחודשים יצאו לדרך

רמי גרינברג סולידי: "בלי מועצה חזקה בראשותי, לא נוכל להמשיך לעשות מה שעשינו בשבילכם", ענת זנזורי מלאת מרץ ו"מבטיחה מהפיכה", גנאדי בורשבסקי מבקש מלהב 433 להסיר את צו איסור הפרסום מחקירת ראש העיר, אורי אהד מסביר על הקשר בין הבחירות בקלפי להפרדת ביצים, אורנה דוידאי רוכבת על הטרנד של "אנחנו פתח תקוואים". ה-27.2 מתקרב ויצאנו לבדוק כמה מיריות הפתיחה המחודשות.

עד ה-6 לאוקטובר המלחמה עליה דובר בפתח תקווה היא מלחמת שלטי הבחירות, שהיו צפויות להתקיים ב-31 לאותו חודש. יום לאחר מכן, כבר הבינו בעיר עד כמה הקרבות העירוניים בדרך אל הקלפי הפכו להיות לא רלוונטיים ואפילו נראו מגוחכים, לעומת המלחמה האמיתית שנפלה עלינו. עכשיו, ארבעה חודשים אחרי שהתהפכו חיינו ואחרי שמועד הבחירות נדחה פעמיים – הקמפיינים של הפוליטיקאים המקומיים יצאו מההקפאה, כשהמטרה של כולם היא אחת – להצליח בבחירות.

שלטי בחירות שלטי חוצות פתח תקווה צומת חצי חינם
שלטי בחירות שלטי חוצות פתח תקווה צומת חצי חינם

ממלחמת שלטים - למלחמה האמיתית

תזכורת קלה איפה היינו לפני אותה שבת ידועה לשמצה. שלושה מועמדים נותרו במירוץ לראשות העיר: רמי גרינברג, ראש העיר המכהן, ענת זנזורי, שהייתה סגניתו ואחרי זמן קצר הפכה ליריבתו וגנאדי בורשבסקי, שכבר שנים מהווה אופוזיציה לוחמת ל"שריף" של פתח תקווה. גרינברג רץ בראש רשימת סיעת התחדשות, כשזנזורי היא ראשת סיעת "תקווה אחת" ובורשבסקי רץ בראשות סיעת "דא – מצטיינים עם גנאדי".

זנזורי ובורשבסקי לא יודו בכך, אבל גם הם יודעים שהניצחון הצפוי של גרינברג בבחירות, אומנם לא מגובה בסקרים, אבל הוא הרבה יותר מתחושה. גרינברג ניצל את חמש השנים (פלוס 4 חודשים) לא רק לעשייה מרובה עם קבלות והוכחות, אלא הוא גם דאג לכך שיידעו טוב מאוד למי מגיע קרדיט. לא סתם אומרים שהוא יודע "לשכפל" את עצמו ולהגיע כמעט לכל אירוע קטן, גם אם זה פתיחה של מכון קוסמטיקה קטן. התמיכה הגורפת שהוא קיבל, לאחר החקירות והפרעושים באבו-כביר, אולי רק חיזקו את מעמדו כראש עיר.

צדוק בן משה סגן ראש עיריית פתח תקווה מסיר שלטים ותולה שלטי בחירות
מלחמת השלטים, זוכרים? צדוק בן משה סגן ראש עיריית פתח תקווה מסיר שלטים ותולה שלטי בחירות

מהתנדבות למאמץ המלחמתי - לקמפיינים

ההתמודדות הפתוחה והמעניינת יותר היא זו על מקום במועצה. התוצאות כאן ייקבעו לא פחות את עתידה של פתח תקווה, מאשר מי שייבחר לראש העיר. שחקנים בולטים בבחירות למועצה הם אורי אהד, ראש העיר לשעבר (כהונה זמנית), שעומד בראש סיעת מחוייבים (הזרוע המקומית של מפלגת "כחול-לבן"), אורנה דוידאי, סגנית ראש העיר, יו"ר סיעת פתח לתקווה, אדי קואז, יו"ר סיעת "המחנה הליברלי" (הזרוע המקומית של מפלגת "יש עתיד"), סרחיו גולצמן, מחזיק תיק החינוך בעירייה, שעומד בראש "אמת – המחנה הדמוקרטי", הרב אליהו גינת, שעומד בראשות רשימת ש"ס וגדי בשארי, שעומד בראש סיעת הליכוד.

מאז ה-7 באוקטובר, עם פרוץ המלחמה ודחיית הבחירות (תחילה ל-31.1 ולאחר מכן ל-27.2), המתמודדים הקפיאו את הקמפיינים (למרות שמרבית השלטים נותרו תלויים ברחבי העיר) ורבים מהם הקדישו את זמנם לתרומה למאמץ המלחמתי, תמיכה קהילתית והתנדבות. בשבוע שעבר הקמפיינים יצאו מההקפאה עם שלטים חדשים שנתלו ברחובות וסרטונים חדשים שעלו לרשתות החברתיות.

גרינברג: "בלי מועצה חזקה לצדי כראש עיר - לא נוכל להמשיך לעשות את מה שעשינו"

לאורי אהד יש ביצים

גרינברג העלה לפני שלושה ימים את הסרטון הראשון מאז הקפאת הקמפיין עם מסר סולידי, אך ברור מול המצלמה: "בלי מועצה חזקה בראשותי, לא נוכל להמשיך לעשות מה שעשינו בשבילכם". גרינברג יודע שהוא לא צריך לעשות יותר מדי שרירים כדי שישימו את השם שלו בקלפי. מי שהיה יותר מקורי ומעניין הוא אורי אהד, שסרטון הפתיחה שלו, שיצא היום, מציג סיטואציה מהמטבח, בה הוא מפריד את הלבן והצהוב (צבעי הפתקים) של הביצים.

 

@pt_liberal נגמרו הביצים🥚 הצביעו מחויבים למועצת העיר פתח תקווה👇🏻#פתחתקווה#מחויבים#פתחקווה #בחירות ♬ Sex and the City (Main Theme) - TV Sounds Unlimited

ה"מהפכה" של זנזורי

זנזורי יצאה היום לשטח ובסרטון קצר ונמרץ הבהירה: "אני ענת זנזורי – ואני אוביל עבורכם מהפכה", על רקע שירה של קורין אלאל, אנחנו זן נדיר. 

"אנחנו פתח תקוואים" של דוידאי

דוידאי, נמרצת לא פחות, הוציאה אתמול סרטון שרוכב על הטרנד "אנחנו…", כשהיא מסתובבת ברחבי העיר ומספרת מה זה אומר ש"אנחנו פתח תקוואים" ("ברור שאנחנו קיימים וגם לא מיואשים").

מי רוצה ראש עיר חרדי? בטוח לא בורשבסקי

הלוחמני ביותר מבין המתמודדים הוא גנאדי בורשבסקי, שפנה אתמול ללה"ב 433 בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום בחקירת גרינברג ובמקביל פתח בקמפיין הפחדה, שפורט על הנימים של כל אלה החוששים מראש עיר חרדי. "אין לי עניין בעונש של גרינברג או במעשיו שבגינם הוא חשוד", כתב בפייסבוק. "יש לי עניין בחוק שלא מותיר ספק כי אם חלילה הוא ייבחר, הוא יושעה ויבחר ראש עיר חרדי". למסר הזה הוא הוסיף תמונת "פוטו-מונטאז' עם חצי פנים של גרינברג וחצי פנים של הרב גינת מש"ס. מפחיד אמרנו?

פתח תקווה NEWS ילווה בארבעת השבועות הקרובים את הקמפיינים. יש לכם משהו מעניין לספר לנו בנוגע לבחירות המקומיות 2024? צרו קשר בכפתור הוואטסאפ משמאל (בגלישת סלולר) ->

עוד ב-בחירות 2024

ישיבת מועצת העיר הראשונה פתח תקווה מרץ 2024

צפו: אחדות פורים במועצת עיריית פתח תקווה. 29 חברים הושבעו הצהרים באולם שרת (וידאו)

חברי הקואליציה מקיר לקיר התאחדו למושב הראשון של מועצת העיר אחרי הבחירות. רמי גרינברג, שלט ביד רמה בישיבה, שעברה ללא מחלוקות וללא התנגדויות. הקטעים המרגשים: השבעות חברי המועצה החדשים ושירת התקווה בסיום, אותה הוביל ראש העיר, שאחז במיקרופון. שאלנו את צדוק בן משה, אורי אהד, ליאה צור ואלישיב עמיצור – איך הם רואים את פ"ת עוד חמש שנים ולמה הם מתחפשים בפורים.

המשך קריאה »
רמי גרינברג - ראש עיריית פתח תקווה לחמש שנים נוספות

בלי עוררין: רמי גרינברג נבחר לכהונה נוספת בפ"ת. זנזורי ובורשבסקי כנראה לא יהיו במועצה

התוצאות הסופיות, חוץ מכ-4500 קולות חיילים, מצביעות על ניצחון מוחלט של ראש העיר המכהן, שאפילו הפתיעו את תומכיו ומקורביו. מפח נפש לענת זנזורי (6.8%) וגנאדי בורשבסקי (6.4%), שלא רק נחלו מפלה בהתמודדות מולו, גם לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה כדי להיכנס למועצה – ויישארו מחוץ לעירייה לפחות בחמש השנים הקרובות. שיעור ההצבעה היה נמוך ביותר: 48.8% בלבד.

המשך קריאה »

לפי מדגם ערוץ 14: ניצחון סוחף של רמי גרינברג בקרב על ראשות עיריית פתח תקווה

כצפוי, ראש העיר המכהן, כנראה יישב על כסאו עד לפחות 2029, כך מסתמן, לפחות, מהמדגם הטלוויזיוני, ממנו עולה שגרינברג זוכה ב-87 אחוז מהקולות, כשהרחק מאחוריו גנאדי בורשבסקי עם 7% וענת זנזורי עם 6%. אחוז ההצבעה בפתח תקווה היה 48.8, כלומר היו יותר פתח תקוואים שלא הצביעו, לעומת פתח תקוואים שמימשו את זכותם הדמוקרטית. דמוקרטי זה לא, אבל משקף את אחוז ההצבעה הארצי הדומה.

המשך קריאה »

זהו יום הבוחר: כל הרשימות, כל המועמדים ומספרים שכדאי לדעת על בחירות פ"ת 2024

אחרי חמש שנים ושתי דחיות בעקבות מלחמת 7 באוקטובר, מחר (27.2, שלישי), ילכו תושבי העיר לקלפיות בעיר לבחור את הנציגים, שיקבעו איך יראו חיי היומיום שלנו. על הכיסא של רמי גרינברג יתמודדו ענת זנזורי וגנאדי בורשבסקי, אבל הקרב האמיתי הוא על מקום במועצת העיר, בין הרשימות – ובתוכן. מזג האוויר יאיר פנים ולא צפוי גשם. יחד עם יום השבתון – כולם מקווים שאחוזי ההצבעה יהיו גבוהים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading