צפו: מאות תושבים הגיעו ל"שישי בשדרה" באם המושבות פתח תקווה בסימן בחירות 2024

פחות מ-72 שעות לפתיחת הקלפיות לבחירות לרשויות המקומיות בעיר, ניצלו המועמדים את האירוע ההמוני כדי להפגין נוכחות, לחלק פלאיירים ולשכנע את התושבים לשים את הפתק הנכון. זוהי הפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה, שהאירוע מתקיים. לצד השופינג והאוכל, צדוק בן משה, סגן ראש העיר, ענת זנזורי המתמודדת לראשות העיר ואורי אהד, ראש רשימת מחויבים – אמרו למיקרופון כמה דברים.

"שישי בשדרה", זו אחת מהיוזמות היפות של עיריית פתח תקווה. מסורת שהחלה לפני כשנתיים ועד השביעי באוקטובר התקיימה מספר פעמים. הרעיון הוא "להעתיק" את הקונספט של נחלת בנימין תל אביב ל"שדרת ראש פינה" בפתח תקווה, צמוד למרכז המסחרי אם המושבות ("מרכז חצי חינם", כפי שהוא נקרא בפי תושבים) – דוכני אומנות, אוכל, הופעות מוסיקה, DJ והפעלות לילדים.

צפו באירוע: "שישי בשדרה" מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS

@ptnews.tiktok צפו באירוע "שישי בשדרה" באם המושבות פתח תקווה - בסימן בחירות @anat_zanzuri @tsadok617 @pt_liberal ♬ סאונד מקורי - פתח תקווה NEWS

במשך למעלה מחמישה חודשים האירוע לא התקיים – עד אתמול. אלא שהפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, הוא היה בסימן הבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו ביום שלישי (27.2). וכך, כבר בכניסה לשדרת ראש פינה, נתקלנו בבני נוער שמחלקים פלאיירים של רמי גרינברג ורשימת התחדשות (גרינברג עצמו לא נכח במקום כשביקרנו).

סרחיו גולצמן (מימן) בשיחה ערה עם תושבים
סרחיו גולצמן (מימן) בשיחה ערה עם תושבים

בפנים פגשנו את זנזורי וחברי רשימתה שהגיעו בהרכב מלא, את סגן ראש העיר ומקום שני בסיעת התחדשות, צדוק בן משה, יחד עם מקום שבע בסיעה – רועי פן. סרחיו גולצמן, ראש רשימת "אמת" למועצה, נכח גם הוא. בהמשך הגיעו לשדרה נציגים מסיעת מחויבים, בראשם ראש הרשימה – אורי אהד.

"עם כל הכאב, צריך לחזור לשגרה"

המלחמה דחקה הצידה את העניינים המוניציפליים ויחד עם מזג האוויר הגשום, שצפוי לנו ביום שלישי, יש לצפות כי האחוזים יהיו נמוכים מהבחירות הקודמות (56%). בן משה התייחס לאחוזי ההצבעה הנמוכים הצפויים. "אני קורא לכולם לבוא להצביע", אמר. "נכון שעדיין כואב לנו, במיוחד שהמלחמה עוד לא נגמרה ואנחנו דואגים לחטופים ולחיילים. אנחנו לא שוכחים עם זה. אבל עם כל הכאב, ומאוד כואב לנו, צריך לחזור לשגרה – ולכן חשוב לקיים את הבחירות".

אורי אהד (מימין), ענת זנזורי (משמאל) - ידידות עד שזה מגיע לקלפי

זנזורי, עם הסלוגן "מהפכה", מאמינה שהיא יכול להזיז את גרינברג מכסאו. בהמשך לשאלה שלנו, היא התייחסה להתפתחות ולגדילה של פתח תקווה. "אין לי ספק שפתח תקווה הולכת לגדול מאוד בשנים הקרובות", אמרה. "אבל מה שמאוד חשוב, שיחד עם הגדילה, נטפל בתשתיות. אנחנו לא רוצים להגיע למצב של ריבוי אוכלוסין וצפיפות. יחד עם זאת, חשוב לייצר מקומות עבודה ולהביא הרבה צעירים".

חברי סיעת תקווה אחת של זנזורי הגיעו בהרכב מלא

אהד, ראש העיר הזמני לשעבר, החליט (ואולי בשכל), שלא להתמודד על ראשות העיר בבחירות 2024 ולהתמקד בלהגדיל את כוחו במועצה, יחד עם רשימה מכובדת שמרכיבה את מחויבים. גם הוא התייחס להיבט העסקי של פתח תקווה. "כל דבר מוגזם הוא לא טוב", אמר. "יש למצוא את האיזון בין צרכי התושבים לבין הצורך להקים מבני תעשייה ומסחר, שבסופו של דבר מייצרים הכנסה לעיר. בסוף אין טעם שהעיר תגדל אם העיר לא מסוגלת לתת שירות טוב לתושב – ברווחה, בחינוך, בספורט, בתרבות הפנאי ובנוער".

אורי אהד, ענת זנזורי, צדוק בן משה

עוד ב-בחירות 2024

ישיבת מועצת העיר הראשונה פתח תקווה מרץ 2024

צפו: אחדות פורים במועצת עיריית פתח תקווה. 29 חברים הושבעו הצהרים באולם שרת (וידאו)

חברי הקואליציה מקיר לקיר התאחדו למושב הראשון של מועצת העיר אחרי הבחירות. רמי גרינברג, שלט ביד רמה בישיבה, שעברה ללא מחלוקות וללא התנגדויות. הקטעים המרגשים: השבעות חברי המועצה החדשים ושירת התקווה בסיום, אותה הוביל ראש העיר, שאחז במיקרופון. שאלנו את צדוק בן משה, אורי אהד, ליאה צור ואלישיב עמיצור – איך הם רואים את פ"ת עוד חמש שנים ולמה הם מתחפשים בפורים.

המשך קריאה »
רמי גרינברג - ראש עיריית פתח תקווה לחמש שנים נוספות

בלי עוררין: רמי גרינברג נבחר לכהונה נוספת בפ"ת. זנזורי ובורשבסקי כנראה לא יהיו במועצה

התוצאות הסופיות, חוץ מכ-4500 קולות חיילים, מצביעות על ניצחון מוחלט של ראש העיר המכהן, שאפילו הפתיעו את תומכיו ומקורביו. מפח נפש לענת זנזורי (6.8%) וגנאדי בורשבסקי (6.4%), שלא רק נחלו מפלה בהתמודדות מולו, גם לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה כדי להיכנס למועצה – ויישארו מחוץ לעירייה לפחות בחמש השנים הקרובות. שיעור ההצבעה היה נמוך ביותר: 48.8% בלבד.

המשך קריאה »

לפי מדגם ערוץ 14: ניצחון סוחף של רמי גרינברג בקרב על ראשות עיריית פתח תקווה

כצפוי, ראש העיר המכהן, כנראה יישב על כסאו עד לפחות 2029, כך מסתמן, לפחות, מהמדגם הטלוויזיוני, ממנו עולה שגרינברג זוכה ב-87 אחוז מהקולות, כשהרחק מאחוריו גנאדי בורשבסקי עם 7% וענת זנזורי עם 6%. אחוז ההצבעה בפתח תקווה היה 48.8, כלומר היו יותר פתח תקוואים שלא הצביעו, לעומת פתח תקוואים שמימשו את זכותם הדמוקרטית. דמוקרטי זה לא, אבל משקף את אחוז ההצבעה הארצי הדומה.

המשך קריאה »

זהו יום הבוחר: כל הרשימות, כל המועמדים ומספרים שכדאי לדעת על בחירות פ"ת 2024

אחרי חמש שנים ושתי דחיות בעקבות מלחמת 7 באוקטובר, מחר (27.2, שלישי), ילכו תושבי העיר לקלפיות בעיר לבחור את הנציגים, שיקבעו איך יראו חיי היומיום שלנו. על הכיסא של רמי גרינברג יתמודדו ענת זנזורי וגנאדי בורשבסקי, אבל הקרב האמיתי הוא על מקום במועצת העיר, בין הרשימות – ובתוכן. מזג האוויר יאיר פנים ולא צפוי גשם. יחד עם יום השבתון – כולם מקווים שאחוזי ההצבעה יהיו גבוהים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading