פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

מי שהתעורר היום, בוקר יום ראשון ויצא לעבודה, הרגיש, להבדיל אלפי הבדלות, כמו ביום ראשון של ה-8 באוקטובר. אומנם הפעם (טפו, טפו, טפו) לא נפגענו ולא ספגנו אבידות פיזי, אבל קיבלנו מהלומה נפשית, שניכרה היטב על פניהם של הפתח תקוואים היום בבוקר. בכבישים התנועה הייתה מאוד דלילה, יחסית ליום ראשון רגיל, אבל צריך להתחשב גם בעובדה, שגם ללא הטילים מאיראן, מדובר היה ביום הראשון של חופשת הפסח בבתי הספר.

ראש העיר רמי גרינברג בהערכת מצב אמש. צילום: דוברות עיריית פתח תקווה
ראש העיר רמי גרינברג בהערכת מצב אמש. צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

הטיול לאילת התבטל. "הילדים כבר היו על המזוודות"

ילדים ובני נוער רבים תכננו הבוקר לצאת לטיולים במסגרות החינוכיות, תנועות הנוער וקבוצות הספורט – אך אלה התבטלו, או במקרה הטוב יידחו. קבוצת הכדורגל ילדים א' של הפועל פתח תקווה למשל, הייתה אמורה להיות בשעות האלה כבר באילת, אך הטורניר בוטל ברגע האחרון, אחרי שהמזוודות כבר נארזו. "הילדים כבר היו מוכנים. חבל לי על הילדים , הם חיכו כל כך. לא נוותר על חוויה כזאת. נדאג כל הכוח שהילדים ייצאו לטורניר באילת, מחר או מחרתיים", אמר טל ארז, אביו של גל, קפטן הקבוצה.

שחקני הפועל פתח תקווה ילדים א' - ייסעו מחר לאילת?
שחקני הפועל פתח תקווה ילדים א' - ייסעו מחר לאילת?

מתחמי הקניות, המסעדות והמשרדים פתוחים כרגיל בהתאם להנחיות פיקוד העורף, בכפוף לכך שיש מרחב מוגן קרוב. יחד עם זאת, אירועים שתוכננו, בוטלו עד להודעה חדשה – כמו מתחם הקרח, שצפוי היה להיפתח היום במתחם עמי ב.ס.ר סיטי. אמש (מוצ״ש) התקיימה ישיבת הערכת מצב בחפ״ק העירוני בהובלת ראש העיר רמי גרינברג, מפקד היקלר רוני קשליס, מנהל אגף הביטחון והחירום יריב סנדלון וצוותו וכל הגורמים הרלוונטיים.

הודעות עמי ב.ס.ר סיטי והקניון הגדול

במסגרת הישיבה הוחלט על תיגבור כוחות הביטחון והאבטחה בכל רחבי העיר, פתיחת המקלטים במוסדות החינוך בנוסף לאלו הציבוריים שכבר פתוחים, וחידוד ההנחיות לציבור בדבר הנחיות פיקוד העורף אשר אינן מאפשרות היום ומחר קיום כל פעילות חינוכית במערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, לרבות קייטנות, חוגים וכו'.

בעיריית פתח תקווה דאגו לציין ש"אין שינוי בזמני ההתגוננות. יש להגיע למרחב המוגן תוך דקה וחצי באופן מהיר ובטוח. התושבים מתבקשים להמשיך ולהשמע להנחיות פיקוד העורף, אלו הן הנחיות מצילות חיים. היום תתקיים ישיבת הערכת מצב נוספת ואנו נמשיך ונעדכן בכל התפתחות".

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »