פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

מי שהתעורר היום, בוקר יום ראשון ויצא לעבודה, הרגיש, להבדיל אלפי הבדלות, כמו ביום ראשון של ה-8 באוקטובר. אומנם הפעם (טפו, טפו, טפו) לא נפגענו ולא ספגנו אבידות פיזי, אבל קיבלנו מהלומה נפשית, שניכרה היטב על פניהם של הפתח תקוואים היום בבוקר. בכבישים התנועה הייתה מאוד דלילה, יחסית ליום ראשון רגיל, אבל צריך להתחשב גם בעובדה, שגם ללא הטילים מאיראן, מדובר היה ביום הראשון של חופשת הפסח בבתי הספר.

ראש העיר רמי גרינברג בהערכת מצב אמש. צילום: דוברות עיריית פתח תקווה
ראש העיר רמי גרינברג בהערכת מצב אמש. צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

הטיול לאילת התבטל. "הילדים כבר היו על המזוודות"

ילדים ובני נוער רבים תכננו הבוקר לצאת לטיולים במסגרות החינוכיות, תנועות הנוער וקבוצות הספורט – אך אלה התבטלו, או במקרה הטוב יידחו. קבוצת הכדורגל ילדים א' של הפועל פתח תקווה למשל, הייתה אמורה להיות בשעות האלה כבר באילת, אך הטורניר בוטל ברגע האחרון, אחרי שהמזוודות כבר נארזו. "הילדים כבר היו מוכנים. חבל לי על הילדים , הם חיכו כל כך. לא נוותר על חוויה כזאת. נדאג כל הכוח שהילדים ייצאו לטורניר באילת, מחר או מחרתיים", אמר טל ארז, אביו של גל, קפטן הקבוצה.

שחקני הפועל פתח תקווה ילדים א' - ייסעו מחר לאילת?
שחקני הפועל פתח תקווה ילדים א' - ייסעו מחר לאילת?

מתחמי הקניות, המסעדות והמשרדים פתוחים כרגיל בהתאם להנחיות פיקוד העורף, בכפוף לכך שיש מרחב מוגן קרוב. יחד עם זאת, אירועים שתוכננו, בוטלו עד להודעה חדשה – כמו מתחם הקרח, שצפוי היה להיפתח היום במתחם עמי ב.ס.ר סיטי. אמש (מוצ״ש) התקיימה ישיבת הערכת מצב בחפ״ק העירוני בהובלת ראש העיר רמי גרינברג, מפקד היקלר רוני קשליס, מנהל אגף הביטחון והחירום יריב סנדלון וצוותו וכל הגורמים הרלוונטיים.

הודעות עמי ב.ס.ר סיטי והקניון הגדול

במסגרת הישיבה הוחלט על תיגבור כוחות הביטחון והאבטחה בכל רחבי העיר, פתיחת המקלטים במוסדות החינוך בנוסף לאלו הציבוריים שכבר פתוחים, וחידוד ההנחיות לציבור בדבר הנחיות פיקוד העורף אשר אינן מאפשרות היום ומחר קיום כל פעילות חינוכית במערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, לרבות קייטנות, חוגים וכו'.

בעיריית פתח תקווה דאגו לציין ש"אין שינוי בזמני ההתגוננות. יש להגיע למרחב המוגן תוך דקה וחצי באופן מהיר ובטוח. התושבים מתבקשים להמשיך ולהשמע להנחיות פיקוד העורף, אלו הן הנחיות מצילות חיים. היום תתקיים ישיבת הערכת מצב נוספת ואנו נמשיך ונעדכן בכל התפתחות".

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מרסלו עם הלב של דור זימל

צפו בסרטון המרגש: מרסלו מודה לדוד זימל ז"ל על שהציל את חייו בהשתלת לב בבילינסון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה, המוביל בהשתלות בישראל, ממשיך לספק לנו סיפורים מרגשים עצובים-שמחים, שרק במדינה שלנו יכולים לקרות. הפעם, רגע לפני ליל הסדר, בוצעה השתלת ליבו של רב הסרן במילואים, שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בצפון ונפטר מפצעיו. "התחלתי לעשות אחד ועוד אחד – והבנתי מי החייל שהציל אותי", אמר המושתל. "בטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם".

המשך קריאה »
מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע

צפו: עשרות תלמידים והורים של בית ספר "נתן יונתן" שרו "לו יהי" למען דניאלה גלבוע (וידאו)

כ-150 איש נכחו בטקס המיוחד והמרגש, כששירה של נעמי שמר נשמע היטב באם המושבות החדשה, סוג תפילה המונית למען גלבוע, תושבת פתח תקווה ובעבר תושבת השכונה, שנחטפה בשביעי באוקטובר וכבר מעל לחצי שנה נמצאת בשבי. "אני מקווה שהתפילה הזאת תפתח את שערי שמיים – ודניאלה, כמו כל החטופים, יגיעו במהרה הביתה – ויוכלו לחגוג איתנו את חג החירות", אמרה לפתח תקווה NEWS, אורלי, אמה של דניאלה.

המשך קריאה »

מרגישים בטוחים? עיריית פתח תקווה החלה להפעיל את היחידה הטקטית (וידאו)

לפי הדיווח, בכל לילה יהיו ברחבי העיר לא פחות מ-15 לוחמים חמושים, שיצטרפו לכ-30 אנשי אבטחה עירוניים ועשרות מתנדבים שפועלים בהכוונת העירייה. השדרוג מגיעה בעקבות דרישת התושבים להגביר את תחושת הביטחון, נוכח תקופת המלחמה והאירועים הפליליים הרבים שפקדו את העיר לאחרונה. בעירייה מדגישים כי לא מדובר בתחליף למשטרת ישראל, אלא רק בתגבור.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading