רגל ימין לקראת אירופה: מכבי פתח תקווה ניצחה את מכבי חיפה 1:3 בבת גלים

נכון, זה רק משחק אימון, מול הירוקים, שהיו בהרכב חסר, אבל אולי זה סימן לעונה מוצלחת עבור הפתח תקוואים מחזיקי הגביע, שעוד פחות מחודש ישחקו לראשונה באירופה מאז 2005. במשחק, שהיה סגור לקהל, החיפאים עם המאמן החדש-ישן ברק בכר, פתחו עם שער של דין דוד בדקה ה-30, אך מכבי החזירה עם שלישייה של לוגסי (32), קרצו (72 ודזנט (76) במשחק הבכורה של המאמן החדש דן רומן.

במכבי פתח תקווה, כבר מזמן השאירו בצד את חגיגות זכיית הגביע לפני ארבעה שבועות, שפינו את מקומן להכנות קחדתניות לקראת המשימות והאתגרים של עונת 24/25 הליגת העל ובמסגרת האירופאית. נקודת המבחן הראשונה הייתה משחק האימון במזג אוויר שרבי של שישי לפני הצהרים במגרש האימונים של מכבי חיפה בבת גלים. המבחן עבר בהצלחה עם ניצחון מרשים של מכבי פתח תקווה 1:3.

בסימן בולגריה

לאחר שער נגיחה של חלוץ חיפה דין דוד בדקה ה-30, כעבור שתי דקות הישווה אריאל לוגסי שקיבל  כדור בתוך הרחבה, בעט שטוח והכניע את שריף כיוף החיפאי. במחצית השנייה הושלם המהפך עם שער בדקה ה-72 של יובל קרצו, שעלה העונה מהנוער. כעבור ארבע דקות, גיא דזנט, בן ה-18 המוכשר, כבש גם הוא מקרוב – וחתם את התוצאה.   

ההכנות של מכבי פתח תקווה הקיץ הם בסימן בולגריה. ראשית, הקבוצה תצא בשבוע הבא למחנה אימונים בסופיה, שם תקיים משחק אימון בשישי הבא (5.7) מול צסק"א המקומית, כשהפנים הם למשחק הראשון במסגרת הליגה האירופאית מול בראגה החזקה בפורטוגל (25.7).

במכבי מצפים לתוצאה טובה מול בראגה, לקראת הגומלין (1.8), שייערך גם הוא בסופיה, הבית החלופי של הקבוצה, שנאלצת לארח בחוץ, בעקבות המלחמה.  אגב, הקבוצה הודיעה שאין באפשרותה לארגן חבילות טיסה ולינה בפורטוגל לאוהדים – שיצטרכו להתארגן עצמאית. לגבי המשחק בסופיה – יודיעו בהמשך.

אוהדי מכבי פתח תקווה - מתכוננים לבראגה?
אוהדי מכבי פתח תקווה - מתכוננים לבראגה

מאור לוי סיכם עקרונית להישאר. עידן ורד יצטרף?

ואם כבר בולגריה, אז הרכש הבולט עד עכשיו של מכבי פתח תקווה, הוא הבלם הבולגרי פלמן גלאבוב, שמצטרף לקבוצה לעונה הקרובה. גלאבוב בן ה-28 יחזק את מחזיקת הגביע לאחר שסיים את העונה הנוכחית בבית"ר ירושלים. לפני כן, הוא שיחק במשך שנתיים גם כן בליגת העל, במדי מכבי נתניה. לגלאבוב חמישה משחקים בנבחרת הלאומית של בולגריה ועוד שבוע הוא צפוי לפגוש במשחק האימון את חבריו לשעבר מצסק"א סופיה.

חוץ מגלאבוב, מכבי פתח תקווה החתימה את תמיר גלזר, הקשר האחורי בן ה-24, ששיחק בעונה האחרונה בהפועל חדרה ואת החלוץ הצעיר (17) בן שוורץ, שהגיעה ממחלקת הנוער של הפועל רעננה. בנוסף, על פי הדיווחים, יש הסכמה עקרונית להחתמה של הקשר מאור לוי, שכיכב בעונה שחלפה. נודע כי הקבוצה במגעים עם עידן ורד, הקשר הותיק, ששיחק בעונה שעבר בהפועל פתח תקווה. מוחמד הינדי ואביב סלם – האריכו את חוזיהם בקבוצה. 

מנגד, מכבי הודיעה של שחרורו של החלוץ הותיק בן שהר, אחרי עונה אחת והמגן הותיק והקפטן לשעבר תומר לוי, לאחר ששיחק חמש עונות בקבוצה. במקביל להכנות, נקבע לו"ז המשחקים של מכבי פתח תקווה לעונה הבאה, לפיו היא תארח את האלופה מכבי תל אביב באצטדיון "שלמה ביטוח" כבר במחזור השני (31.8). את הצהובים הם גם יפגשו במשחק "אלוף האלופים" האלופה מול מחזיקת הגביע), שייערך בבלומפילד (20:00).

בן שהר - עוזב אחרי שנה אחת
קרדיט תמונה פותחת: מדיה מכבי פתח תקווה

עוד ב-ספורט

גול המועד: מכבי והפועל פתח תקווה יארחו היום ומחר ב"שלמה ביטוח" תחת הגבלות

אחרי פגרת הנבחרת, יום כיפור וחג סוכות – שתי קבוצות הכדורגל הפתח תקוואיות חוזרות לשגרה. יותר נכון, לסוג של שגרה, כשברקע עדיין קיים חשש מירי טילים למרכז והגבלת פיקוד העורף לקהל צופים של 2000 בלבד. אם זה, פחות או יותר, אמור היה להיות המספר במשחקה של הפועל (יום שני, 19:30) מול בני יהודה, הרי שבמשחקה של מכבי היום מול הפועל ב"ש (20:15) היו צפויים להגיע הרבה יותר.

המשך קריאה »
הפועל פתח תקווה כדורגל נשים

הפועל "מבנה" פתח תקווה כדורגל נשים במהלך היסטורי: מוכרת מנויים ב-50 ש"ח

לראשונה בכדורגל הנשים בישראל, קבוצה מוכרת מנוי למשחקיה הביתיים. אומנם העלות היא סמלית, 50 ש"ח בלבד, אבל יש כאן סוג של אמירה, שגם על כדורגל של המין היפה – צריך לשלם. הצעד החריג, מגיע בד בבד, עם החסות שקיבלה הקבוצה מ"מבנה" והמשחקים של הקבוצה, שנערכים באצטדיון "שלמה ביטוח" – הכל מתוך מגמה לשמור על שוויוניות עם הגברים. מנוי ליציע הכבוד יעלה 500 ש"ח.

המשך קריאה »
פיני בלילי יוסי בניון אילן פיורנטינו

צפו: בניון, בלילי, גולן ונוספים חלקו כבוד לאילן פיורנטינו ז"ל באצטדיון "שלמה ביטוח"

ביוזמה מרגשת, שנולדה משיתוף פעולה של קבוצת מכבי פתח תקווה, ההתאחדות לכדורגל וקבוצת ותיקי "שער הנגב", בה שיחק פיורנטינו, שהיה הרבש"ץ של קיבוץ נחל עוז ונהרג בגבורה ב-7.10 – כשהגן על ישובו והציל בכך הרבה אנשים. שורה ארוכה של כוכבי כדורגל מהעבר, שהרכיבו את "ותיקי ישראל" ו-"ותיקי מכבי פתח תקווה",, כיבדו בנוכחותם. עודד, אחיו של אילן: "הוא אהב כדורגל כל ימיו. זה ערב מרגש".

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading