פרויקט ויתניה-קרסו

חפירה ודיפון במתחם "ויתניה-קרסו" – לפני מיתוג ושיווק הפרויקט

אחד הפרויקטים הגדולים והמסקרנים בפארק טק (קריית אריה) הינו המתחם הרב שימושי למסחר, הייטק ומשרדים של היזמים "ויתניה" ו"קרסו נדל"ן", הצובר סביבו ציפיה והתלהבות  לקראת הפתיחה ב-2024. מדובר בשטח קרקע עצום המשתרע על כ- 25 דונם בצומת שלמה שמלצר (ציר אם המושבות) וזבולון המר, סמוך למשרדי אינטל. החודש החלו עבודות החפירה והדיפון – קבלו הצצה.

אזור העסקים של פתח תקווה, פארק טק, ממשיך להתרחב ולהתפתח וכבר היום נחשב לאחד ממוקדי התעסוקה המובילים בגוש דן. המשרדים המפוארים של תאגידי ענק דוגמת אינטל, סייברארק, ו-IBM מייצגים את החזון השאפתני להפוך את פתח תקווה לעיר ההייטק הגדולה בישראל.

שלט כבר יש - מיתוג עוד אין
שלט כבר יש - מיתוג עוד אין

הולכים על "צנוע" - 10 קומות ולא יותר

לפני כשנה וחצי אישרה הועדה המחוזית את פארק העסקים שכרגע נקרא בפשטות "מתחם ויתניה-קרסו", על שמם של החברות היזמיות של הפרויקט – "ויתניה" ו"קרסו נדל"ן". יוני ישראלי, מנהל חטיבת הנכסים בקרסו נדל"ן, מסר לפחת תקווה NEWS כי בחודשיים הקרובים הפרויקט יעבור מיתוג, לקראת שיווק שטחי המשרד והמסחר לקראת 2022. 

בניגוד למגדלים רבי הקומות הצפויים לקום באיזור, במסגרת פרויקטים עליהם דיווחנו לאחרונה, כמו "פארק גיסין", "בזל פארק" ו"מתחם ביג", הפרויקט של "ויתניה-קרסו" יכיל בנייני משרדים "צנועים" יותר של כ-10 קומות כל אחד בשטח כולל של כ-25 דונם. תכנון זה משמר את אפיון הבניה של כל איזור ה"פארק טק", לצדו של אצטדיון הכדורגל. 

ואכן, בדיוק כמו ה"פארק טק", הפרויקט צפוי לאכלס בעיקר חברות היי-טק ותוכנה, ביומד ותעשייה מתקדמת. לפי התכנון, בשלב א' יקומו שלושה בניינים ובשלב ב' יקום הבניין הרביעי – שיהיה המרכזי מביניהם ויכיל כ-20 אלף מ"ר של משרדים.

עבודות חפירה ודיפון - ויתניה-קרסו
עבודות חפירה ודיפון - ויתניה-קרסו

ביום - מרכז עסקי. בלילה - מרכז בילויים

מי שאמון על הצד התכנוני של הפרויקט הוא האדריכל אבנר ישר, שסיפר לתקשורת כי המחשבה הייתה ליצור משרדים וחללי עבודה בתמהיל גדלים משתנה וגמיש, המתכתבים עם שוק העבודה הדינמי של עידן הקורונה. "המטרה פה היא לשבור את הקונספט של אזור תעסוקה שפועל רק עד שעות אחר הצהרים ולייצר מתחם שוקק עם מסעדות ובתי קפה עם אופציות בילוי ופנאי לכל אורך היום והלילה", אמר. 

השאלה שתמיד נשאלת, היא איך פרויקט חדש מסוג זה ישפיע על הסדרי התנועה, הפקקים ובעיות החניה באיזור, שכבר היום הוא מהעמוסים בגוש דן. במקרה של מתחם "ויתניה-קרסו", תולים תקוות בכך שהוא מעט מרוחק מרח' ז'בוטינסקי ההומה וקרוב ליציאות לכבישים 4 ו-5. לאלו, כמובן יש להוסיף את תחנת הרכבת קרית אריה הקיימת ואת תחנת הרכבת הקלה של הקו האדום (מטרו 2), שצפויה לקום לצדה, מרחק של כ-5-10 דקות הליכה מהפרויקט.

לגבי חניות, במתחם עצמו אמורים להיות מוקצים כ- 75 אלף מ"ר של מרכזי חניה. אם זה יספיק לכל אותם השבים והבאים הצפויים לגדוש את המקום? זאת כבר תשובה שנגלה הלכה למעשה בעוד שנתיים-שלוש.

פרויקט ויתניה קרסו - מבט מכביש זבולון המר
פרויקט ויתניה קרסו - מבט מכביש זבולון המר
מתחם ויתניה-קרסו (הדמיה) - מתוך אתר "קרסו נדל"ן"
מתחם ויתניה-קרסו (הדמיה) - מתוך אתר "קרסו נדל"ן"

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »