פתח תקווה NEWS - ראש העיר ושרת התחבורה

שווה מיליונים: רמי גרינברג ומרב מיכאלי דנו בעתיד התחבורה בפ"ת

לעובדים ולנהגים בעיר, זאת בשורה שלא תרצו לפספס! בפגישה חשובה שנערכה בין ראש עיריית פ"ת, רמי גרינברג, לשרת התחבורה, מירב מיכאלי, הוחלט להשקיע מאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות בפרויקטים תחבורתיים בעיר. 

צומת גיסין - הרב מלכה פתח תקווה - ציר תנועה מרכזי
צומת גיסין - הרב מלכה פתח תקווה - ציר תנועה מרכזי

השיפור המשמעותי לתגבור מערך התחבורה - תחנה מרכזית חדשה

עיר מיושבת כמו פתח תקווה, שנחשבת בית לעסקים והייטק, חייבת שיהיה לה גישה תחבורתית נוחה ומזמינה. בשל כך, תבנה תחנה מרכזית חדשה באזור אם המושבות(מול האיצטדיון) בעלות 450 מיליון שקלים. מעבר לכך, בפגישה בין השרה לראש העיר הוחלט לתת הרשאה תקציבית בסך 62.4 מיליון שקלים לטובת קידום חניון לאוטובוסים ליד בית העלמין ירקון

הקמת החניון מהווה בשורה סביבתית חשובה, שכן הוא יכיל עמדות טעינה חשמליות שיאפשרו להכניס לעיר אוטובוסים המונעים ע"י חשמל, מה שיפחית בזיהום האוויר והרעשים.

בפגישה דנו גם במניעת סגירת הצמתים חזן והושע המתוכננת עקב סאגת מתווה כביש 40 והשלכותיה על איכות החיים של התושבים מסביב. 

פתח תקווה NEWS - שיפור תשתיות תחבורה
בפגישה אושרה הרשאה תקציבית בסך 62.4 מיליון לטובת קידום חניון לאוטובוסים ליד בית העלמין ירקון.

מה בדבר שאר חלקי העיר?

בפגישה דנו גם בשלל פתרונות תחבורה בשאר העיר כדי לתמוך בתחבורת המונים ולענות על הצורך באזורי הביקוש המתפתחים. רמי גרינברג ביקש לשדרג את מערך האוטובוסים ולתגבר באזורי תעסוקה ומוסדות חינוך קווים עמוסים. 

בנוסף, דנו הצדדים בקידום מסופי התחבורה הציבורית בפאתי שכונת הדר גנים ומושב גת רימון הסמוכים לציר 471 והוספת קווי אוטובוסים בתחנה הרכבת קריית אריה, הזנה נוספת לרכבת הקלה על ציר הקו האדום ולתחנות הרכבת ותוספת שירות במערך הנת"צים המתוכנן בדרך רבין הפקוק.

פתח תקווה NEWS - ציר רבין
ציר רבין בשעות הבוקר הפקוקות

כמו כן, ראש העיר ביקש לקדם רמפה המקשרת את שכונת אם המושבות לכביש 4 צפון ובאפשרות להרחיב את הקו הסגול של הרכבת הקלה לשכונת אם המושבות.

בית החולים בילינסון משורת היטב ע"י הקו האדום(קו מטרו M3). בשל כך, ביקש ראש העיר להעביר את התחנה מבית החולים לציר רבין, סמוך ליכין סנטר, כדי לאפשר מענה תחבורתי איכותי וטוב יותר לאזור מערב העיר ולתושבי רמת סיב. גם בנוגע לקו המטרו M2, ראש העיר הציג את היתרונות התכנוניים בהסטת תחנת בן גוריון לכיכר גורן, לרבות העובדה כי התחנה בכיכר תוכל לשרת פריסת תושבים גדולה הרבה יותר.

עוד בתכנון - קידום פרויקט "אופנידן" ומערך הרמזורים

כחלק מהצורך להתניידות מהירה וזמינה בכלי תחבורה שונים, ראש העיר שוחח עם השרה על תקצוב וקידום פרויקט האופנידן אשר ירשת את העיר בשבילי אופניים וינגיש את אזורי העסקים בערים השכנות. הפרויקט כולל בין היתר ביצוע שביל אופניים בגיסין, בציר ז'בוטינסקי, ברחוב העצמאות – זליג בס עד הנשיאים וכן שבילי אופניים מזינים. 

רח' השחם פתח תקווה - סמוך למגדלי ב.ס.ר
רח' השחם פתח תקווה - סמוך למגדלי ב.ס.ר

עוד פרויקטים תחבורתיים שהיו על הפרק:

  • פיתוח רחוב אם המושבות והפרדה מפלסית בצומת אם המושבות 
  • הפרדה מפלסית בצומת רבין – ז'בוטינסקי
  • הפרדה מפלסית בצומת גיסין – הרב מלכה
  • גשר גרניט להולכי רגל מעל דרך אם המושבות
  • הסדרת רחוב שטמפפר בקטע חיים עוזר – המכבים, וכן ביצוע רמזורים והסדרי תנועה נוספים.

לצורך קידום הבטיחות בכבישים:

  • הוספת זרוע מזרחית בגיסין – המר, כיכר בהתנופה – פסגות,
  • הסדרה ושדרוג צמתים במונטיפיורי – חובבי ציון, רמב"ם – פרישמן וברוטשילד – קק"ל,
  • תכנון הסדרי תנועה בכבישים ההיקפים לתחנה המרכזית ועוד.
  • הסדרת צמתים בהרצל – אהרונסון, הרצל – חפץ חיים, יהלום בנימין – טרומפלדור, פינסקר – פרומקין, קק"ל – ברנדה ועוד.

במהלך הפגישה נחתם הסכם עקרונות בין העירייה לחברת נתיבי איילון, לפיו, מערכת הרמזורים בפ"ת תנוהל ע"י מרכז ניהול תנועתי בגוש דן של נתיבי איילון. המהלך יבטיח בקרת תנועה מיטבית במטרופולין דן, שיפור תהליכים תחבורתיים בצורה המירבית לצד ויסות גודשי תנועה. 

צפו בפקק ברחוב העסקים מוטה גור בשעות העומס:

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »