מבט על פתח תקווה ממגדל ALIGN

חצי מיליון תושבים, תוספת 4 מיליון מ"ר עסקים – פתח תקווה 2040?

אוטוטו אנחנו נכנסים ל-2022 ואפשר רק לדמיין איך העיר תיראה בעוד כשני עשורים. אם נסתכל עשור אחורה ונשווה את העיר לזו שהייתה כאן ב-2012, אפשר בהחלט להתייחס לתכנית המתאר שאושרה להפקיד בשבוע שעבר כמציאותית לחלוטין. פתח תקווה יכולה להפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל. מכל הבחינות. 

אם היינו צריכים הוכחה נוספת לכך שפתח תקווה היא העיר הכי מתפתחת בישראל, קיבלנו אותה לפני מספר ימים עם הפקדת תכנית מתאר כוללנית על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז.

מתחם ב.ס.ר סיטי - סמל ההתפתחות העסקית של פתח תקווה
מתחם ב.ס.ר סיטי - סמל ההתפתחות העסקית של פתח תקווה

התכנית: להגדיל את מרחב האפשרויות ביחס לערים אחרות

התכנית מדברת על כך שבעתיד הלא רחוק (הערכות מדברות על כעשור), העיר תמנה כ-460 אלף תושבים ויתווספו עליה 63,500 יחידות דיור יחד עם 3.8 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. 

התכנית, שאמורה להוות את הבסיס למדיניות התכנון ארוכת הטווח של העיר, הוגשה לעירייה ולדברי מתכנניה, מטרתה היא להגדיל את מרחב האפשרויות שיש לה להציע על מנת לעמוד בתחרות מול ערים אחרות. 

תחום התכנית מתייחס לכ-26 אלף דונמים (מתוך 36 אלף של תחום השיפוט) והיא כוללת הנחיות שנועדו לחזק את הקשר של העיר לפארק הירקון (בין היתר על ידי הקמת פארק הירקון פתח תקווה) ולצד זה פיתוח מערך השטחים הציבוריים, כמו: שדרות ירוקות, רחובות עירוניים, פארקים, גנים וכיכרות.

שכונת נווה גן - מבט מרחוב בזל
שכונת נווה גן - מבט מרחוב בזל

שכונת סירקין - אם המושבות החדשה החדשה?

חלק נכבד בתכנית מתייחס לחיזוק הפעילות העסקית בעיר, תהליך שאנו חשים על בשרינו כבר בימים אלה. אם כיום קיימים ומאושרים בפתח תקווה כ-11.3 מיליון מ"ר למסחר ותעסוקה, הרי שהתכנית מדברת על הרחבה לכ-15 מיליון מ"ר שיתרכזו בעיקר בקריית אריה, רמת סיב, סגולה ובמרכז העיר. 

מבחינת מגורים, האיזור המתפתח ביותר תהיה "שכונת סירקין" שתקום על קרקע מחנה סירקין, שם מתוכנן לקום ממש רובע עירוני חדש עם מגדלים מרובי קומות (אם המושבות החדשה סטייל). בא בעת, המקום ישמש כ"רזרבה" של התשתיות הציבוריות הנחוצות לצמצום החוסרים במרכז העיר ושכונותיה.

שטח ה"קריה האקדמית" פתח תקווה
שטח ה"קריה האקדמית" פתח תקווה

שכונת יוספטל - דגל הפינוי והבינוי

לפי התכנית, אחת מהשכונות שתשנה את פניה בצורה המשמעותית ביותר היא שכונת יוספטל, שאמורה להתפנות ולהיבנות מחדש – רובה ככולה. מי שישמרו על אופיין הן השכונות הותיקות במזרח כמו עמישב, הדר גנים, בילינסון, קריית דוד וקריית אלון – בהן יש בתים צמודי קרקע. 

התכנית, שנערכה על ידי צוות של משרד האדריכלים פרחי-צפריר, התייחסה כמובן גם להיבט התחבורתי, והיא כוללת שיפור מערך התחבורה העירוני ע"י שדרוג תשתיות התחבורה, תוך התבססות על הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, לצד תחנות הרכבת הקיימות בסגולה וקריית אריה. במקביל, התכנית קובעת צירי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צ) ומערך שבילים אופניים.

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading