שכונת עמישב בפתח תקווה תהפוך פניה?

שחקן חדש בהתחדשות העירונית של פתח תקווה? חג'ג' בונה על עמישב

קבוצת הנדל"ן המוכרת הודיעה הבוקר על כך כי היא מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה עם צד ג' בפרויקט פינוי-בינוי בשכונה הותיקה. על פי התכנון את המבנים הקיימים יחליפו כ-550 יחידות דיור נוספות זאת בנוסף ליותר מ-4000 מ"ר של מסחר ותעסוקה פלוס שטח ציבורי של כ-1200 מ"ר. יציאתו של הפרויקט לפועל עדיין מוטלת בספק. 

תנופת הפיתוח של פתח תקווה סוחפת אחריה גם כרישי נדל"ן, שלא נוהגים בדרך לכוון את יעדם מחוץ לגבולות תל אביב, הרצליה, רמת גן וגבעתיים. הפוטנציאל המסחרי הטמון בהתחדשות העירונית שעוברת על פתח תקווה, כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, לא נעלמה מעיני חברת הבת של חג'ג' "קבוצת חג'ג' התחדשות עירונית", כשהיעד הראשוני הוא שכונת עמישב במזרח העיר.

תוספת צפויה של 1500 תושבים

לפי הפרסום, מדובר בשטח של כ-44 דונם הכולל היום ג-200 יחידות דיור ב-8 בניינים. בחברה מעריכים שבמסגרת הפרויקט ניתן יהיה להוסיף עוד כ-560 יחידות דיור (כלומר תוספת מוערכת של כ-1500 תושבים), זאת בנוסף לכ-4300 שטחי מסחר וכ-1200 מ"ר של שטחים לטובת הציבור. 

קבוצת חג'ג' היא חברה ציבורית ומניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. היא נמצאת בשליטתם של האחים יצחק (צחי) ועידו חג'ג' – המוכר יותר מהשניים. בין הפרויקטים הגדולים של הקבוצה: מגדלי הארבעה, מגדלי הצעירים, מגדלי תל אביב ומגדל מאייר – כולם בתל אביב. במידה והפרויקט בעמישב ייצא לפעול, הוא עתיד להיות פרויקט הדגל של הקבוצה בפתח תקווה.

הדרך עוד רחוקה למימוש הפרויקט

קבוצת חג'ג' סירבה למסור לעת עתה מי החברה איתה היא מנהלת את המשא ומתן לשיתוף הפעולה, אך ציינה כי בכוונתה לחלוק באופן שווה את הבעלות על הפרויקט וכן את המימון והבטוחות שיידרשו. לפי הדיווח, ההסכם כולל זכות סירוב ראשונה וזכות הצטרפות והתחייבות של קבוצת חג'ג' התחדשות עירונית להיות אחראית על שיווק הפרויקט בתמורה לאחוזים ממכירות הדירות. 

יש לציין כי התממשות הפרויקט מותנה בהכרזה של מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ואישור תב"ע מתאימה על ידי הועדה המחוזית. תהליך זה כשלעצמו יכול להימשך מספר שנים. לזה כמובן יש להוסיף את הצורך בהסכמת הדיירים וכמובן הוצאת היתרי בנייה מתאימים ועמידה בדרישות שיציבו הרשויות.

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »