הצפות בשכונת עמישב פתח תקווה - ינואר 22

פתח תקווה מזרח סטייל ונציה. "לא ראינו כאלה הצפות מ-2014"

העתיד הורוד שתביא איתה ההתחדשות העירונית, לה מצפים תושבי השכונות המזרחיות של העיר, נראה כרגע כמו המרחק בינינו לאיטליה. הקיאק המאולתר, ששחה על רחוב עזרא ונחמיה, אולי העלה חיוך בקרב גולשי האינטרנט הרבים שצפו בו, אך זה לא מצחיק את אלה שמתגוררים במקום. קדושים: "הבניה החדשה מונעת אגני היקוות טבעיים של מים וכך אין להם לאן לפרוץ".

בחודשים האחרונים דיווחנו לכם לא אחת על ההתחדשות העירונית שקורמת עור וגידים בשכונות הישנות – במיוחד עמישב (שקבוצת חג'ג' נוטשת אליה עיניים), יוספטל (שם, לפחות מבחינת השילוט התחיל כבר הפינוי-בינוי) ושלא לדבר על פרויקט סירקין הגרנדיוזי, שאמור לכלול בתוכו עשרות בניינים מרובי קומות לצד שטחים מסחריים גדולים. לתושבים קצת קשה לאכול את התוכניות העתידיות.

גן ילדים הוצף וחולצו ממנו 2 אישה ושני ילדים

מצד אחד, כמובן שהם היו רוצים לחיות בשכונות מודרניות, אך יש לא מעט סימני שאלה בהיבט התשתית התחבורתית (ראו מאבק כביש 40) וגם בתשתית של המבנים, הכבישים, החצרות, המדרכות, הגינות ועוד. 

לכן, קצת קשה לדמיין איך תיראה מזרח פתח תקווה לקראת סוף העשור, אבל כולנו תקווה, כי תמונות מהסוג הזה, יישארו רק כזיכרון נוסטלגי, שנעדיף לשכוח. 

"ההצפה שהייתה אתמול היא חריגה בעוצמתה ביחס לשנים קודמות", מתאר ירון קדושים, הפעיל החברתי ותושב השכונות הותיק. "אני חושב שרק ב-2014 היה משהו דומה".

ראינו את התמונות של הכבישים ואין מה להרחיב. האם ההצפה גם הגיעה למבנים עצמם?

"היו בתים שהוצפו, בהם גן ילדים שממנו חולצו אישה ושני ילדים. מספר רכבים ניזוקו ואחד מהם באופן משמעותי מאוד, כשכולו התמלא בוץ ומים עד מעל המושבים. במקרה הזה, בעל הרכב פנה לביטוח של העירייה".

ירון קדושים על רקע כביש 40
ירון קדושים על רקע כביש 40

"סלילת הכבישים - רק קוסמטיקה"

מוקד ההצפות היה ברחובות המצטלבים עד"ש שפק ועזרה ונחמיה, שם הכבישים צרים מאוד ובצדדיהם יש מכוניות רבות החונות לצד המבנים, שברובם צמוד קרקע. "העיריה סללה לפני שנה את הרחובות, לאחר שבשנים האחרונות הוחלפו תשתיות המים והביוב", מציין קדושים. "חבל שזאת רק קוסמטיקה. זה נראה מאוד יפה לסלול כביש חדש. אבל מה עם התשתיות מתחת? להוסיף בורות ניקוז? לשנות שיפועים שהמים יתחלקו למקומות נוספים? חבל מאוד שזה ככה. צריך גם חשיבת עומק לא רק עבודה מהירה". 

מה לגבי ההתחדשות העירונית? האם היא תשפר את המצב?

"התחדשות עירונית היא ברוכה מאוד וחשובה. אבל מאוד חשוב שהמדינה והעירייה יתנו כתף בפיתוח תשתיות. הבניה החדשה מונעת אגני היקוות טבעיים ולמים אין לאן לפרוץ. כמו שראינו, לטבע חוקים משלו. ואחד מהחוקים זה הצפות במקומות עם תשתיות חלשות, כמו השכונות הוותיקות במרכז העיר".

הצפות בשכונת עמישב פתח תקווה
הצפות בשכונת עמישב פתח תקווה

מדוברות העירייה נמסר "לאחר שבמשך שנים עמישב הוזנחה, בוצעו לאחרונה עבודות שדרוג וחידוש תשתיות בעלות של עשרות מיליוני שקלים, לרבות בצירים הראשיים, ביניהם גם רחובות עזרא ונחמיה ועד"ש שפיק. השדרוג כלל גם עבודות ניקוז וחידוש כבישים ומדרכות".

עוד הוסיפו בעירייה כי ההצפה המדוברת התרחשה ברחוב הסמוך לשטחים הפתוחים של דרום השרון וכי היא נערכה מבעוד מועד וביצעה בשטחים אלו חסימות שמטרתן למנוע זרימה אל תוך השכונה. "ייתכן כי גורם מסויים פתח את אחד מהחסימות ועל כן נפעל לחידוש החסימות אשר מונעות זרימה אל תוך שכונת עמישב".

הצפות בשכונת עמישב פתח תקווה - ינואר 2022
הצפות בשכונת עמישב פתח תקווה - ינואר 2022

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »
יום העצמאות פתח תקווה 2024

חגיגות מצומצמות: אירועי יום העצמאות פתח תקווה 2024 במתכונת קהילתית בלבד

ראש העיר, רמי גרינברג, הודיע היום שחגיגות יום ההולדת של המדינה, יחגגו בצורה מינורית מאוד, ביחס לשנים קודמות. בניגוד לאירוע העדלאידע, שהוחלט לקיימו כרגיל, אירועי יום העצמאות יתקיימו באופן שונה. לא ייפתחו במות ענק בפארקים עם אומני פופ ומוסיקה שמחה – וכמובן, שגם לא יהיו זיקוקים. גרינברג: "נתפלל שבשנה הבאה נוכל לחגוג כראוי, כשכל החיילים והחטופים יחזרו לביתם בריאים ושלמים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading