איזור תעשייה סגולה - רח' בן גליס

פרויקט סגולה אושר להפקדה. בתכנית: פינוי כל התעשייה המזהמת לטובת בנייני משרדים

פרסום ראשון: הועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח תקווה אישרה היום (ה') בעירייה להפקדה בועדה המחוזית את התב"ע החדשה למרכז העסקים ירקון (אזור התעשייה סגולה לשעבר). התכנית יוצרת מנגנון לעידוד יציאת מפעלים מזהמים ע"י תוספת זכויות לבעלי הקרקעות לצורך בניית בנייני משרדים וכיוצא בזה. התכנית מבהירה אילו שימושים מותרים באזור ומגבילה שימושים מזהמים.

 מי שביקר לאחרונה בסגולה, יכול לחוש עד כמה האיזור מיושן. אומנם, הוא זוכה להתחדשות עם עסקים חדשים שנפתחים שם בתדירות גבוהה, אבל הסביבה עצמה לא בדיוק משדרת מודרניות, שלא לדבר על זיהום האוויר שנפלט מהמפעלים הלא מעטים שיש באיזור (לדוגמא מרצפות סלע). 

הפרויקט הגרנדיוזי שאותו מתכננים, אמור לשנות ללא היכר את פני איזור התעשייה סגולה. "מרכז העסקים ירקון" מתוכנן להיות אזור מעורב שימושי תעסוקה, תעשייה ומסחר ו"משגשג ותחרותי בהתאם למיקומו", כפי שנמסר מהעירייה. אזור התכנון תחום בין כביש 40 במזרח, נחל שילה בצפון, פארק הירקון מצפון וממערב בית העלמין סגולה, רחוב רבניצקי ורחוב הרב חפוטא מדרום, בסמיכות לתחנת הרכבת סגולה ולמטרו 2M שמתוכנן לעבור במזרח. 

השלט עם המיתוג החדש של סגולה: "מרכז עסקים ירקון"
השלט עם המיתוג החדש של סגולה: "מרכז עסקים ירקון"

לפי תכנית, הרחוב הראשי בן ציון גליס, עתיד להוות המשך של ציר אם המושבות ולהפוך לרחוב בבינוי גבוה למשרדים ותעסוקה מעל קומות מסחריות פעילות ושטחי ציבור. בצידו המערבי של כביש 40 ומדרום לתחנת הרכבת, מתוכננת רצועה אורכית המחברת את שכונות העיר מדרום למרכז התחבורתי ולפארק הירקון מצפון, ומהווה מרכז תעסוקתי. 

לאורך רחוב הירקונים מתוכנן עירוב שימושים הכולל מגורים, שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה. תכנון רחוב הרכבת הינו המשך ציר המייסדים עד לב פארק הירקון וכולל מסחר, שביל אופניים וציר הליכה. נקודת המוצא של ציר זה הינה מכיכר המייסדים שבמרכז העיר – לאורך רחוב פינסקר, ממשיך לרח' מבצע יפתח ומשם לפארק הירקון דרך רחוב הרכבת. התכנית של פארק הירקון נערכת במקביל ובתיאום מלא עם התכנית של אזור העסקים ירקון.

 התכנית מציעה פיתוח סביבתי משמעותי באזור וכן שיפור חזותו ותפקודו של נחל שילה – שיפור הגישה אליו ומתן אפשרות גישה לגדה הצפונית של הנחל באמצעות גשרים להולכי רגל, לעבר פארק הירקון. בנוסף, התכנית מציעה תכנון רשת דרכים המבוססת על מערכת הדרכים הקיימת, הרחבת רצועת הדרך, הוספת חיבור צפונה ועוד. כמו כן, התכנית מציעה רשת צירי הליכה ושבילי אופניים המחברים לשימושי התחב"צ.

 "אנחנו פועלים בכל היבט שנדרש כדי להתאים את העיר למציאות המשתנה ובמסגרת זו גם להוציא את המפעלים העוסקים בחומרים מסוכנים ממרכז העסקים ירקון", התייחס ראש העיר רמי גרינברג לתכנית שאושרה היום. "במקביל, נאפשר לפתח את האזור ולהנגיש את הפארק המטרופוליני המתוכנן למרכז העיר ולכל המרחב. מדובר מתכנית עומק משמעותית מאוד שתהווה נדבך חשוב ומרכזי בהתחדשות העיר".

קרדיט לתמונה: דוברות העירייה

עוד ב-נדלן

רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »
ילין 5 פתח תקווה הרב בלוי 1 פתח תקווה

מתחדשים במרכז ומזרח העיר פתח תקווה: ילין 5 והרב בלוי 1 קיבלו היתר הריסה

אפשר להגיד מזל טוב לדיירים, שהשלימו את השלב הראשון בדרך לדירה חדשה בבנייני מגורים מודרניים, במקום הישנים הקיימים היום, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. ביחד, מדובר בפרויקטים שיאכלסו יחד 63 דירות חדשות, כש-20 מתוכן יהיו שייכות לדיירים הותיקים ו-43 למכירה בשוק החופשי. "אנו צופים שהבנייה תסתיים תוך 30 חודשים", מסר עורך דין הדיירים, שי פרטוש.

המשך קריאה »

צפו באירוע ההריסה של פרויקט "הדרים הירוקה" בצלח שלום עמישב פתח תקווה (וידאו)

עשרות אנשים, יזמים, אנשי עסקים, אנשי עירייה, דיירים וקהל סקרנים של תושבי השכונה הגיעו לפארק, הסמוך לפרויקט, ברחוב מבנים 27 עד 33. ארבעה מבני רכבת ישנים ומוזנחים עם 16 דירות, אמורים להפוך תוך שנתיים-שלוש לשני מגדלי מגורים חדישים ומודרניים של תשע קומות כל אחד – בפרויקט פינוי -בינוי שטרם נראה בשכונות מזרח העיר. "הפרויקט יהפוך את השכונה", אמרו לנו דיירים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading