מבט על תנועת הרכבים מגשר המיתרים בפתח תקווה

האוטובוסים נוהרים: בפתח תקווה צפויים לפעול יותר קווי אוטובוס בשעות היום

בעקבות הפקקים הרבים בעיר, ובמטרה להפוך את התחבורה הציבורית לאופציית ניוד מועדפת, פנו ראש העיר רמי גרינברג והיועץ לענייני תחבורה ציבורית, דוד קמחי, לחברות האוטובוסים, המפעילות את הקווים הבינעירוניים, בכוונה להגביר את קווי האוטובוס בתוך העיר ומחוצה לה. לשמחתנו, הדבר נענה בחיוב מצד החברות ואנו צפויים ליהנות משינוי זה כבר בתקופה הקרובה.

חברת אגד הודיעה, כי תגדיל את שעות הפעילות בקו 426 שבין פתח תקווה לירושלים, ואף תוסיף עוד 20 נסיעות שבועיות ותחנות עצירה חדשות, שלא היו בעבר. כמו כן, רצף ההגעה של קו 143 בין פתח תקווה לחולון יוגבר. ובנוסף, ייבנו עוד מספר תחנות חדשות לקו 921, הנמצא בסמוך לתחנת הרכבת סגולה ולכביש 40.

מחברת 'תנופה' נמסר, כי החברה תוסיף קווים חדשים מפתח תקווה שיגיעו לישובי לערי השרון, כמו בית אריה, קדומים, נופים-יקיר ואריאל. גם חברת 'מטרופולין' עדכנה כי תוסיף קווים לאזור השרון, שאף יעברו בעיר במקומות מרכזיים כגון, בית החולים בילינסון ואזור התעשייה סגולה ותחנת הרכבת סגולה., לחברת דן יתווספו תחנות חדשות לקווים 266 ו-128. ולחברת 'אלקטרה אפיקים' תיווסף תחנה חדשה לקווים העירוניים 25-23 ליד כיכר המייסדים. 

מראש העיר, רמי גרינברג נמסר: “בשביל שהתחבורה הציבורית תהיה בחירה עדיפה לתושבי העיר ולעובדים ברחבי העיר, התחלנו להוביל מהלך נרחב לפיתוח התחבורה הציבורית והסעת ההמונים בעיר, כדרך מרכזית להתמודדות עם עומסי התנועה בכבישי ישראל. אני מוקיר לרשות הארצית לתחבורה ציבוריות במשרד התחבורה, שפועל איתנו בשיתוף פעולה מלא על מנת להגדיל את היקף התחבורה הציבורית בעיר, ומבטיח שנמשיך לפעול לקידום תחבורה נגישה וזמינה לכלל התושבים”.

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »