איירובוטיקס מפתח תקווה נמכרת לאונדס הולדינגס

חברת הרחפנים איירובוטיקס מפתח תקווה תימכר ל"אונדס הולדינגס" ב-15.5 מיליון דולר

החברה, שעוסקת באיסוף, ניתוח והנגשת מידע באמצעות רחפנים אוטומטיים, חוותה לאחרונה קשיים עסקיים כשנרשמה לחובתה הנושאת הערת עסק חי בדוחות טנגרמו הפסדים משמעותיים מיום הקמתה. את שנת 2021 סיימה איירובוטיקס עם הכנסות של כ-3.2 מיליון דולר בלבד והפסד של כ-19 מיליון דולר ומאז הקמתה נגרמו לה הפסדים של כ-141 מיליון דולר.

חברת איירובוטיקס, שמשרדיה הראשיים נמצאים ברח' מודיעין בסגולה פתח תקווה, נחשבת לאחת מהחברות פורצות הדרך בעולם הרחפנים ומעסיקה כ-100 עובדים בעיר. לפי הדיווח, היא חתמה לאחרונה על הסכם הבנות למכירת לחברת "אונדס הולדינגס (Ondas Holdings), שנסחרת בנאסד"ק. העסקה מתבצעת במניות לפי יחס המרה של כ-0.168 מניות אונדס עבור כל מניית איירובוטיקס.

אחרי שגייסה לפי 240 מיליון ד' בשיא והונפקה ב-31 מיליון ד', ערכה המסחרי של החברה דעך ונראה כי לא היה מנוס ממכירתה לענקית הרחפנים מארצות הברית. חברת אונדס הודיעה כי רכש החברה הישראלית מפתח תקווה, יסייע להאצת הפיתוח בחברת "אמריקן רובוטיקס", שבבעלותה ותרחיב את היקף היישומים של מוצרי החברה. 

הודעת הפייסבוק שהוציאה איירובוטיקס על המכירה
הודעת הפייסבוק שהוציאה איירובוטיקס על המכירה

איירובוטיקס, שנוסדה בשנת 2014 על ידי רן קראוס, מנכ"ל החברה ומאיר קליינר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח, פיתחה במהלך שנותיה את מערכת "איירובוטיקס אופטימוס", שהיא פלטפורמת רחפן המיועדת למשימות של ביטחון המולדת, לשימושים תעשייתיים ולפרוייקטים של עיר חכמה. עד ספטמבר 2017 גייסה החברה כ-61 מיליון דולר. לחברה יש פעילות שיווק בארה"ב, ישראל, סינגפור ואיחוד האמירויות.

למרות הפרמיה הנדיבה, בהתחשב לשוויה הנוכחי של איירובוטיקס, מדובר על שווי הנמוך ביותר מחצי ביחס לשוויה בהנפקה בתל אביב בספטמבר 2021. החברה גייסה 21 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל, לאחר שבאוגוסט 2021, נאלצה לוותר על הנפקה בשל היעדר ביקושים. ב-2018, החברה גייסה הון פרטי לפי שווי של מעל 750 מיליון שקל.

"הצעת הרכישה של איירובוטיקס תספק טכניקות אסטרטגיות עסקיות לחברת האם ולשתי החברות הבנות", מסר אריק בריק, יו"ר חברת ONDAS. "הרכישה עשויה לפתוח שווקים מחדשים ולשפר את יכולותינו לספק ללקוחותינו פתרונות על בסיס עולמי. קלינר ציין כי איירובוטיקס שמחה להצטרף למשפחת אונדס, "שהוכיחה מנהיגות בשוק בפיתוח מוצרי אלחוט וטכנולוגיות תעשייתיות אוטומטיות. השיתוף יעניק לאיירובוטיקס הזדמנויות להתרחבות בעולם, בעיקר בארה"ב".

איירובוטיקס פתח תקווה על המפה

עוד ב-טכנולוגיה

עוד עובדים בעיר? חברת ההייטק סלברייט (Cellebrite) מגייסת 30 עובדים למשרדים בפתח תקווה

ענקית ההייטק, שמשרדיה בפארק עופר WEST מאוכלסים בכ-500 עובדים (מתוך 1000 סה"כ), מחפשת כח אדם חדש, לאור התרחבות החברה, שעוסקת בפתרונות לחקירות דיגיטליות. המשרות הפנויות הן בתחומים R&D, HR, IT, ו-Operations. בחברה מדווחים כי עשרות משרות נוספות נפתחו באירופה, ארה"ב, אוסטרליה והמזרח הרחוק. תדמור-אילת: "אנחנו קולטים טאלנטים שמחפשים עבודה עם משמעות".

המשך קריאה »
ביקור רמי גרינברג בבזק בינלאומי פתח תקווה

בזק בינלאומי TECH אירחה את ראש העיר רמי גרינברג במשרדי החברה בפתח תקווה

הביקור אצל חברת התקשורת במשרדים ברח' שחם התקיים עוד לפני הבחירות, שהסתיימו בניצחון מוחץ של גרינברג. קובי מזרחי, מנהל השיווק בחברה, הציג לראש העיר את כלל פעילותה בהיבט המקצועי ובהיבט הקהילתי, כולל שיתופי פעולה חדשים עם מיקרוסופט וחברות מובילות בתחום ה-IT, לצד פעילות התנדבותית ענפה של עובדות ועובדי החברה עם קהילות שונות בעיר.

המשך קריאה »
סאן ספארק פתח תקווה

"סאן ספארק" תפתח בקרוב מרכז טכנולוגי לילדים בפתח תקווה ברח' מבצע קדש

המרכז ייפתח כחלק משיתוף פעולה של רשת מרכזי הידע, יחד עם עיריית פתח תקווה ומקפ"ת, מתוך שאיפה לקדם בקרב הדור הצעיר חינוך טכנולוגי חדשני, המשלב מקצועות סייבר והייטק בעולם הדיגיטלי. המרכז החדש צפוי לקיים עשרות פעילויות, חוגים וקורסים באווירה המותאמת לילדי הגן, היסודי והתיכון – בו הילדים ירכשו ידע ומיומנות לטכנולוגיה ופיתוח חשיבה אינטלקטואלית.

המשך קריאה »
תדיראן טקס ראש השנה 2023

צפו: תדיראן אירחה כ-200 איש לטקס הרמת כוסית ראש השנה במשרדים בפתח תקווה

החברה, שמשרדיה הראשיים ברח' רבניצקי בסגולה, קיבלה את פניהם של בכירים בעירייה, ביניהם ראש העיר רמי גרינברג, ראש מנהלת העסקים והייטק שלמה בנימין, מהנדס העיר, איציק אוז'לבו ועוד רבים מאנשי הקהילה העסקית בעיר. בטקס הרימו כוסית ונשאו דברים, ביניהם, המנכ"ל והבעלים משה ממרוד, שאמר: "פתח תקווה היא עיר הברכה שלנו. מאחל שנמשיך לצמוח כאן".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading