קהילון נווה גן פתח תקווה

"קהילון" נווה גן: החלו עבודות הבנייה במתחם בעלות פרויקט של כ-15 מיליון ש"ח

העירייה והחברה לפיתוח פתח תקווה פיתחו מודל ייחודי, שהדגם הראשון בישראל יוצא לדרך לביצוע בימים אלו ברח' מבצע הדקל, כשהטרקטורים התחילו לעלות על השטח ולהכין את המתחם לשלב הבנייה. בתכנון: קומת קרקע לצרכים מסחריים עם סופר, בית קפה, גלידריה, פיצוציה וחנויות נוספות והקומה הראשונה תוקדש לפעילות ציבורית-קהילתית. צפי סיום פרויקט ואכלוס: תחילת 2024. 

הצרות (ויש שייקראו לזה, הסחות דעות) במשרדי העירייה, כמובן שלא עוצרות את הפרויקטים. ביקרנו השבוע בנווה גן, מספר חודשים לאחר הביקור האחרון וגילינו שה"קהילון", לו מצפים בקוצר רוח תושבי נווה גן, מתחיל לקרום עור וגידים.  מדובר בקונספט ייחודי וחדשני של החברה לפיתוח תקווה (החלפ"ת), במסגרתו שטחים עירוניים ישמשו ל מרכזים מסחריים-קהילתיים לרווחת התושבים.

השלט בחזית קהילון נווה גן
השלט בחזית קהילון נווה גן

הרעיון שעומד מאחורי היוזמה הינו שהחברה בונה, מנהלת ומתפעלת את המבנה למספר שנים והרווח מהשכירות של העסקים בפרויקט, נשאר לשימוש לצרכים ציבוריים ולא הולך ליזמים פרטיים. באופן הזה, הכסף, שנשאר אצל העירייה והחלפ"ת, יופנה לפעילויות נוספות למען תושבי העיר, שיהיו המרוויחים המרכזיים מהמודל החדש. 

"במסגרת תנופת הפיתוח בפתח תקווה, אנחנו מקדמים בימים אלו את בניית המרכז המסחרי – קהילתי "קהילון" בשכונת נווה גן", אמר רמי גרינברג בטקס שציין את תחילת הבנייה בפרויקט. "מדובר בפרויקט חשוב, שייתן מענה מיטבי לתושבי השכונה, לאחר שנים של ציפייה למרכז חדש ומודרני. אני מודה למינהל ההנדסה ולחברה לפיתוח פתח תקווה על קידום הפרוייקט לרווחת התושבים."

רמי גרינברג בשטח הפרויקט (צילום: דוברות העירייה)
רמי גרינברג בשטח הפרויקט (צילום: דוברות העירייה)

המעניין בפרויקט הוא שתושבי שכונת נווה גן לקחו חלק באפיון המרכז באמצעות סקר תושבים בו בחרו בהתאם להעדפותיהם אלו סוגי עסקים יהיו בחלק המסחרי של המרכז. שטחו של 'הקהילון' יהיה כ-1500 מ"ר ויכלול 2 קומות. קומת הקרקע תכלול שטחי מסחר עסקיים עם תמהיל מגוון והקומה הראשונה תיועד לפעילות ציבורית-קהילתית.

כאמור, טרם היציאה להקמת 'הקהילון' בוצע סקר בקרב התושבים לקביעת תמהיל החנויות לפי רצון והעדפת התושבים כלל, בין היתר, סופר שכונתי, בית קפה וממכר מזון, גלידריה, פיצוציה וחנויות נוספות שישרתו את הציבור. עלות הקמת המרכז החדש היא כ-15 מיליון ₪. מהחלפ"ת נמסר כי המבנה יהיה מוכן לאכלוס ופעילות בעוד כשנה וחצי. 

צפו בביקור הקודם שלנו בשטח קהילון נווה גן ברח' מבצע הדקל

שטח קהילון נווה גן על המפה

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »