מוזיאון יוסל ברגנר - פתח תקווה

העירייה: מבנה בית ספר פיק"א פתח תקווה יהפוך בקרוב למוזיאון של יוסל ברגנר

לפי הדיווח, הבניין ששימש את בית הספר הוותיק, בפינת רוטשילד-פיק"א ועמד נטוש במשך שנים רבות, יעבור מתיחת פנים, ישופץ, יחודש ויהפוך למוזיאון חווייתי, שיציג את יצירותיו של האמן הנודע, שנפטר ב-2017. בעירייה מבטיחים מוזיאון בו המבקר יחווה חוויה רב חושית ויפגוש את היצירות מנקודת מבטו של האמן. בכוונת העירייה להקים בסמוך למוזיאון בית קפה בשם "קפה פיק"א".

בית ספר פיק"א הוא בית הספר היסודי הראשון שהוקם בפתח תקווה (1885), מיסודו של הברון רוטשילד. בית הספר עבר מלימוד מסורתי ב"חדר", אל חינוך לאומי-עברי-חילוני מעורב לבנים ולבנות, זאת לאחר מינוי המנהל המיתולוגי, דוד חיון, בשנת 1909. בתחילת המאה ה-20, בית הספר שכן במבנה ברחוב רוטשילד פינת פיק"א – עד שעבר למבנה החדש ברחוב ביל"ו, בו הוא פועל עד היום.

הדמיה של אחד מהחללים במוזיאון יוסל ברגנר
הדמיה של אחד מהחללים במוזיאון יוסל ברגנר

מפגש רב מימדי עם היצירה

במהלך השנים התמקמו במבנה הותיק בתי עסק שונים, אך בשנים האחרונות עומד במקום מבנה נטוש ומוזנח. בעייירה מדווחים על יוזמה להפוך את המבנה הנטוש למוזיאון ליוצר ולאמן יוסל ברגנר, שנפטר לפני שש שנים, בגיל 97. ברגנר נחשב מגדולי הציירים הישראלים, מאייר ספרים, צייר תפאורות ומעצב תלבושות לתיאטרון ישראלי. בנוסף קיבל את פרס ישראל לאומנות לשנת 1980.

לפי הדיווח של העירייה, המבקר במוזיאון יחווה חוויה כוללת ורב חושית. חללי המוזיאון יפגישו את המבקרים עם נקודת המבט של ברגנר, כשבכל חלל יוזמנו המבקרים להתבונן על היוצר, דרך תמה אחת מרכזית, המשקפת את יצירתו. החללים ישלבו יצירות מקוריות, תפאורה בהשראת היצירות וכן ממשקים אינטראקטיביים פיזיים ודיגיטליים ויזמינו את המבקרים למפגש רב-ממדי עם היצירה.

המבנה הנטוש בו ייבנה המוזיאון ברח' רוטשילד 84, פינת פיק"א
המבנה הנטוש בו ייבנה המוזיאון ברח' רוטשילד 84, פינת פיק"א

ביקור משולב אפליקציה

לפי העירייה, לצד התצוגה הפיזית והאינטראקטיבית, תוצע למבקרים שכבת תוכן דיגיטלית באמצעות אפליקציה, שתאפשר לקהלי יעד ממוקדים לקבל שכבה נוספת של תוכן מותאם לילדים ולדוברי שפות זרות.  המבקרים במוזיאון ברגנר יוכלו לחוות מייצגים ועמדות שמע, מפגש אנושי עם דמויות ורגשות לאורך הביוגרפיה האישית של ברגנר ותצוגות אינטראקטיביות המזמינות את המבקרים להתבונן בבבואת עצמם ולראות כיצד היו נראים לו היו דמות בציוריו.

בעירייה מבטיחים כי בצמוד למוזיאון יוקדם קפה פיק"א – בית קפה, שיכלול חלל פנימי וכן אזור מקורה נרחב במעטפת הבית. בחלל הפנימי של בית הקפה יוצג בתוך מסגרת תקופתית סרטון המציג את ההיסטוריה של בית הספר פיק"א.

ההזמנה לאירוע הנחת אבן הפינה בבית ספר פיק"א הישן

"לאחר שנים בהן המבנה עמד נטוש, הצלחנו לגבש תכנית להחייאת הבית והקמת מוזיאון לאחד האמנים והיוצרים המרגשים – יוסל ברגנר", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "המוזיאון יוקם במה שהיה בית הספר העברי הראשון, ששילב לימודי קודש וחול, לרבות שירה, יצירה ופעילות גופנית, תחומים שהיו פורצי דרך באותה העת".

את המקום תקים ותנהל עמותת מדיסון, תכנון המוזיאון ואוצרות – סטודיו ניצן. תכנון אדריכלי – שגב סוקולצקי אדריכלים. העבודות יחלו לקראת סוף השנה וימשכו כתשעה חודשים. ביום שלישי הקרוב, 29.8 בשעה 17.00, יתקיים במקום טקס הנחת אבן פינה לחידוש הבית פינת הרחובות פיק"א ורוטשילד.

עוד ב-מהנעשה בעיר

על האש פתח תקווה

הכינו את הבשר: איפה אפשר לעשות מנגל בפתח תקווה ביום העצמאות?

קראת יום העצמאות, שיתקיים בעוד יומיים, הכנו לכם טבלה עם רשימת 30 המקומות בהם ניתן לעשות "על האש" בעיר. את הרשימה פרסמה העירייה. ניתן למיין את הטבלה לפי שכונות. חשוב לציין כי חל איסור לעשות מנגלים בפארק הגדול (פארק אוחיון). מי שמחפש לעשות על האש בפארק גדול – יוכל לעשות זאת בפארק יד לבנים. בנוסף, העירייה פרסמה מספר הוראות וכללים שיש להקפיד עליהם:

המשך קריאה »
יום הזיכרון יום השואה פתח תקווה

לקראת הימים העצובים: מה הלו"ז של אירועי יום השואה ויום הזיכרון בפתח תקווה?

לאחר שהודיעה כבר לפני מספר שבועות על ביטול מסיבת יום העצמאות המסורתית הגדולה בפארק הגדול, עיריית פתח תקווה פרסמה היום את לוח הזמנים המעודכן לימי האבל, שהשנה צפויים להיות קשים מהרגיל, בעקבות המלחמה שעדיין מדממת. יום ראשון (5.5) ב-20:00, יתקיים טקס יום השואה המרכזי בהיכל התרבות וביום ראשון שאחריו (12.5) ייערך טקס יום הזיכרון המרכזי ביד לבנים. בנוסף לכך יערכו עוד עשרות אירועים ברחבי העיר.

המשך קריאה »

יש טיול לשבת: נחל שילה נפתח הבוקר למטיילים באירוע בהשתתפות השרה סילמן

במסגרת האירוע הושק באופן רשמי השביל למטיילים, לאחר פעולות שיקום שביצעה עיריית פתח תקווה בתוואי נחל שילה. לפי הדיווח של העירייה, היא שמה לה למטרה לפתח את מקטע הנחל העובר בתחומה כאתר טבע עירוני, עשיר ומגוון, אליו ניתן להגיע ברגל או ברכיבה.באירוע השתתפו תושבים רבים מפתח תקווה, ביניהם גם ראש העיר רמי גרינברג והשרה לאיכות הסביבה.

המשך קריאה »
חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading