הפועל פתח תקווה אחרי שער הניצחון מול כפר קאסם (צילום: אסף הופמן)

התהפכות יוצרות? מכבי אחרי הפסד 4 ברציפות מפטרים את ברדה ובהפועל מריחים צמרת

מי האמין לפני פגרת המונדיאל, שהפועל פתח תקווה תיצמד מרחק שלוש נקודות בלבד מיריבתה העירונית, עוד לפני שאנחנו נכנסים ל-2023. אחרי שביום שישי האחרון מכבי שוב הפסידה, שוב בבית ושוב ליריבה, שעל הנייר נחותה ממנה, הפועל השלימה הערב ניצחון שני ברציפות של 1:0, בתוספת הזמן מול כפר קאסם משער של מתן גושה. בני לם ימלא את מקומו של מאמן מכבי, שפוטר הערב. 

אומרים שהליגה הלאומית משוגעת ובלתי צפויה ומה שעובר לאחרונה על קבוצות הכדורגל של העיר, אולי ממחיש זאת יותר מהכל. אחרי שנדמה היה עד לפני חודש וחצי שמכבי פתח תקווה משייטת לליגת העל, כשהגיעה לשמונה נקודות פור מהמקום השלישי, רק לפני חמישה מחזורים, הגיעו ארבעה הפסדים רצופים (עם פגרת מונדיאל באמצע), שגרמו לאיבוד מלא של הפער הזה ולירידה למקום השני עם אותו מספר נקודות כמו עירוני טבריה, שבמקום השלישי (29).

ברדה עוזב, טסלפפה נשאר

ההפסד הרביעי ברציפות, 2:0 מול הפועל נוף הגליל ביום שישי, היה הקש ששבר את גב הגמל, מה שגרם לאבי לוזון (למי שלא הבין עדיין, הוא השולט בקבוצה, שלא זז מילימטר הצידה), להקשיב לקריאות האוהדים (ואולי גם לרחשי ליבו) ולפטר את שי ברדה ולהביא במקומו את מאמן מכבי נתניה לשעבר, בני לם. במועדון חיכו עם ההודעה עד להיום, כשהעניינים מול הנתנייתי נסגרו סופית, זאת למרות שגם ברדה ידע , שעתידו נחרץ כבר ביום שישי. 

מנגד, בהפועל פתח תקווה, המצב, ממש כמו מראה, הפוך. לאחר כמעט חודשיים בלי ניצחון ליגה (4 תוצאות 1:1 ועוד הפסד כואב לראשון לציון בבית), הפועל חזרה לנצח לפני שבוע את הפועל אום אל פאחם והיום יצאה למשחק חוץ חשוב בנס ציונה מול מ.כ. כפר קאסם. חשוב במיוחד למאמן עופר טסלפפה, שהחרב עדיין הייתה מונחת על צווארו.

אוהדי מכבי מפתח תקווה קוראים לפטר את ברדה במשחק הקודם

מינימום 2000 אוהדי הפועל מחכים למכבי יפו ביום שישי

כ-200 אוהדים שרופים של הקבוצה הגיעו לנס ציונה במזג אוויר סוער ואחרי 96 דקות הבינו שיחזרו הביתה שוב מאוכזבים, אחרי משחק חלש ומשעמם, זאת למרות שכפר קאסם נותרו עם תשעה שחקנים לאחר שתי הרחקות. אבל אז הגיעה הדקה ה-97 והבלם מתן גושה דחק מקרוב את השער הגורלי (שהיה גם שערו הראשון בבוגרים) וקירב את הפועל פתח תקוה מרחק שלוש נקודות מהכרטיס לליגת העל ומיריבתה העירונית.

ברשתות החברתיות המשיכו רבים מאוהדי הפועל לבקש את ראשו של טסלפפה, אבל סביר להניח כי הוא כמובן ימשיך לקבל קרדיט מההנהלה, בטח לאחר שני נצחונות ליגה רצופים ועוד אחד בגביע.

האוהדים כבר מחכים ליום שישי בקרוב (15:00, צפוי מזג אויר נאה), אז יפגשו באצטדיון "שלמה ביטוח" את המוליכה מכבי יפו, שנמצאת מרחק של רק ארבע נקודות ממנה. הצמיפייה היא לקהל שיא של יותר מ-2000 אוהדים, שיודעים: ניצחון – והחלומות על העלייה יהפכו להרבה יותר מציאותיים. מכבי פתח תקווה עם בני לם על הקווים והרבה פחות אופטימיות, תצא למשחק חוץ קשה מול אח"י נצרת בנצרת.

צילום תמונה פותחת: אסף הופמן

עוד ב-ספורט

מי ייבחר ליו"ר? מימין: אלעד שונשיין, אביעד ליבוביץ' וארטיום סלוצקי (תמונות מתוך פייסבוק)

הפועל פתח תקווה ירדה ליגה באופן מעשי. את האוהדים מעניין: מי יהיה ב-ועד המנהל?

האפיזודה של הכחולים-לבנים מסירקין בליגת העל הייתה קצרה באופן טראגי, לאחר ששנה בלבד מאז עלתה מהליגה הלאומית, אתמול נקבע באופן מעשי, שאוהדי הפועל צריכים לתכנן לו"ז חדש ולסגור שוב את ימי שיש בצהרים. זה קרה אחרי הפסד 0:1 הכי כואב בחוץ למ.ס. אשדוד, שכבשה שער שאושר בהחלטה שערורייתית. בינתיים, האוהדים מתכוננים לבחירות הועד המנהל, שייערכו ביום שלישי (30.4).

המשך קריאה »

צפו: מכבי פתח תקווה הדהימה את מכבי תל אביב ברבע הגמר באצטדיון "שלמה ביטוח"

כ-8500 צופים הגיעו אמש למשחק הגביע בו אירחה מכבי את האלופה שבדרך מתל אביב. למרות פערי הכוחות, הפתח תקוואים גילו הרבה נחישות, במיוחד כאשר הצליחו להשוות בתוספת הזמן ל-2:2 ולקבוע הארכה. בהארכה הם גילו עליונות, שקיבלה ביטוי עם שני שערים של הצעירים ניב יהושוע ואלירן חזן – שקבעו 4:2 מדהים. "אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלנו", אמרו במכבי.

המשך קריאה »

חגיגת גביע בפ"ת: מכבי והפועל צפויים לארח היום ומחר כ-16,000 צופים (יחד)

אם יש משהו שיכול לנחם אחרי האכזבה של שתי קבוצות הכדורגל הפתח תקוואיות בליגת העל, זה סיבוב רבע גמר גביע המדינה, שזימן לנו את האלופה שבדרך מכבי תל אביב, שתתארח באצטדיון שלמה ביטוח מחר (20:30) למשחק מול מכבי פתח תקווה ומחרתיים (19:30) הפועל "מבנה" פתח תקווה תארח את הפועל באר שבע. כל הפרטים על מקומות הישיבה ולינקים לכרטיסים – בפנים!

המשך קריאה »
מכבי פתח תקווה בית"ר ירושלים 3:0 - תאריך 16.3

כ-10,000 צופים ראו את בית"ר י-ם מביסה את מכבי פ"ת ביציעים ובמגרש. הפועל בצרות

שבת מאכזבת לשתי הפתח תקוואיות הסתיימה בהפסדים כואבים לשתי הירושלמיות, שקבעו: מכבי לא תשחק בפלייאוף העליון והפועל צריכה סוג של נס כדי להישאר בליגה. כ-8000 אוהדי בית"ר, שכבשו את אצטדיון "שלמה ביטוח", ביטלו לחלוטין את כ-2000 אוהדי מכבי ומשכו את הצהובים-שחורים לניצחון 3:0. הפועל פתח תקווה עמוק במקום האחרון אחרי הפסד 0:1 בטדי להפועל ירושלים. נתנחם שיהיה עוד דרבי במאי.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading