שחט פרויקט פינוי בינוי מטרופוליס ברחובות אחד העם, שלמה סלנט וקטרוני

מטרופוליס מיהרו לפרסם כי זכו במכרז דיירים להתחדשות עירונית סלנט-אחד העם-קטרוני פתח תקווה. בכרמים מסתייגים

החברה מציעה להרוס שישה מבנים ישנים, בהם 70 דירות, ובמקומם ייבנו 2-3 בניינים בני 15-20 קומות כל אחד עם כ-250 דירות חדשות. חברת הנדל"ן, בבעלות קבוצות אלייד ואלדר, כבר ביצעה בעבר פרויקטים (קטנים יחסית) בפתח תקווה (לוין 3, קפלן 49). אודי בלום, מנכ"ל החברה: "הפרויקט בפתח תקווה – סגירת מעגל עבורינו". מנהלת כרמים להתחדשות עירונית: "המידע שפרסמה החברה, אינו מבוסס על מדיניות העיריה להתחדשות עירונית באיזור"

מרכז העיר שוקק התחדשות עירונית, בעיקר פרויקטים קטנים ובוטיקיים, אך כיום, לקראת תום עידן תמ"א 32 – היזמים מכוונים גבוה הרבה יותר (תרתי משמע) ומחפשים פרויקטים גדולים ומשמעותיים. כמו למשל במקרה של חברת הנדל"ן מטרופוליס, שמיהרה לפרסם השבוע על זכייתה במכרז דיירים להתחדשות עירונית בפינת הרחובות שלמה סלנט, אחד העם וקטרוני.

מטרופוליס על המפה - השטח בו היא מתכננת לבצע את פרויקט פינוי הבינוי
מטרופוליס על המפה - השטח בו היא מתכננת לבצע את פרויקט פינוי הבינוי

250 מטר מהמטרו

לפי הדיווח, החברה נבחרה לבצע את הפרויקט לאחר תהליך של מכרז יזמים, שהובילה עו"ד אודליה נמיר, המייצגת את הדיירים במבנים שאמורים להיהרס. האדריכל ומי שצפוי לתכנן את הפרויקט, הוא שאול יסקי ממשרד יסקי אדריכלים. הפרויקט נמצא בשלב טרום-תכנון ומבירור עם כרמים, המנהלת להתחדשות עירונית בפתח תקווה, אין כרגע בתכנון פרויקט בשטח זה.

במטרופוליס יודעים טוב מאוד מהו הפוטנציאל הנדל"ני הגלום בשטח זה, שממוקם כ-250 מטרים מהתחנה בה רכבת המטרו צפויה לעבור. בנוסף הם בונים על מסמך המדיניות להתחדשות מרכז העיר, שהוציאה העירייה, בו נקבעו יעדים להגדלת מספר הדירות ל-20.5 אלף, את שטחי המסחר ל-335 אלף מ"ר ואת שטחי התעסוקה ל-470 אלף מ"ר – הכל על שטח של 1250 דונם, שקיימות בו כיום כ-13 אלף דירות, כ-80 אלף מ"ר בשטחי מסחר ו-36 אלף מ"ר בשטחי תעסוקה.

ממטרופוליס מסרו כי הם בשלב ראשוני של התחדשות עירונית, בו זכתה החברה במכרז יזמי של הדיירים, שבחרו בה כמי שתוביל את התהליך. "במסגרת המכרז מינינו את יסקי אדריכלים, שבחן את העקרונות המנחים של עיריית פתח תקווה בנוגע למדיניות ההתחדשות העירונית באיזור, זאת בהתאם להנחיות המרחביות של תמ"א 70, לאור סמיכות הפרויקט לתחנת המטרו העתידית".

אודי בלום, מנכ"ל מטרופוליס, על רקע המבנים בשטח הפרויקט
אודי בלום, מנכ"ל מטרופוליס, על רקע מבנה ישן בשטח הפרויקט (צילום: סיון פרג')

במקום 70 ישנות, 250 דירות חדשות

בחברה מוסיפים כי על בסיס עקרונות אלו גובשה ההצעה ובהמשך יתואם התכנון המפורט מול המינהלת להתחדשות עירונית ועיריית פתח תקווה. לפי התכנון, מדובר על פרויקט פינוי-בינוי לא קטן, במסגרתו מוצע להרוס 6 מבנים בהן 70 דירות ישנות, ובמקומם מוערך כי ייבנו 2-3 בניינים בני 15-20 קומות עם כ-250 דירות חדשות.

"אנו מתכוונים להתחיל בהליך תכנון התב"ע שצפוי להימשך כשלוש שנים, ולאחריו נפעל לקבלת היתרי בנייה בהליך שצפוי לקחת כשנתיים-שלוש נוספות", מסר מנכ"ל מטרופוליס, אודי בלום. "אנו שמחים על כך שעיריית פתח תקווה ומנהלת כרמים מעודדים התחדשות באיזור. בראשית ימינו ביצענו פרויקטי תמ"א 38 קטנים בעיר כעת אנו סוגרים מעגל עם קידום פרויקט פינוי בינוי בעיר ובו מאות דירות".

חברת מטרופוליס נמצאת בבעלותן של קבוצת אלייד וקבוצת אלדר – חזקות ויציבות במשק הישראלי בנדל"ן, רכב ותשתיות. מטרופוליס מקדמת כיום ביצוע, תכנון ורישוי של כ-40 פרויקטים במתחמי פינוי בינוי ותמ"א 38/2, כאשר עיקר פעילותה של החברה במרכז הארץ. עד כה מסרה החברה כ-755 יח"ד ובימים אלה השלימה החברה את הקמתו של פרויקט פינוי בינוי בהרצליה, שכולל 278 יח"ד.

תגובת כרמים: המידע שפרסמה מטרופוליס אינו מבוסס על מדיניות עיריית פתח תקווה

כרמים, המינהלת להתחדשות עירונית של עיריית פתח תקווה, קוראת לתושבים לקבל מידע על מדיניות ההתחדשות עירונית בעיר דרכה ובאמצעותה. "המידע שפורסם על מתחם פינוי-בינוי, אותו מובילה חברת מטרופוליס, אינו מבוסס על מדיניות העירייה להתחדשות עירונית באיזור.

החברה לא יצרה קשר עם כרמים קודם הפרסום, על מנת לברר מהי המדיניות וכיצד עליה לפעול כדי לקדם התחדשות עירונית בפתח תקווה. כל המידע על השלבים לקידום פינוי בינוי מפורסם באתר האינטרנט של כרמים. הציבור מוזמן להיכנס לאתר ולהכיר את התהליכים לקידום התחדשות עירונית בעיר. כמו כן כרמים קוראת גם לציבור עורכי הדין, שמייצגים דיירים, לקחת אחריות על המידע שנמסר לדיירים שהם מייצגים".  

תגובת מטרופוליס:

"מטרופוליס מיישמת מתודולוגיית עבודה סדורה לפני כל הגשת הצעה במכרז לבחירת יזם שמקיימים בעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית. כחלק מההליך שכרה מטרופוליס את שירותיו של משרד אדריכלים אשר ביצע בחינה מקיפה הן של המצב הקיים, והן של המצב העתידי.

הבדיקה התכנונית של החברה הסתמכה על שני עוגנים תכנוניים. האחד: תוכנית פת/2040 שנמצאת לקראת הפקדה ולפיה רחוב סלנט (בו ממוקם הפרויקט) מיועד כאזור "חיפוש בניה לגובה ביחס לגובה הבניה המותר באזור המוגדר לחיפוש".
השניה: הינה לפי תוכנית תמ"א 70 ותת"ל 102 לפיה הפרויקט נמצא במרחק 245 מטר המגודר בטבעת הראשונה של קו המטרו 
M2 ולפיכך על פי מסמכי התוכנית שאושרה התוכנית נועדה : "על מנת לאפשר העצמת הבניה הנובעת מהקמת מערכת הסעת המונים".

חשוב להדגיש כי במסגרת הבדיקה החברה לקחה בחשבון גם אינטרסים עירוניים כגון: הפקעה לרישום על שם הרשות המקומית, בינוי ציבורי בבינוי המוצע, בינוי מגדלי משולב עם בינוי מרקמי, יח"ד קטנות, בינוי לתעסוקה. לאחר גיבוש עקרונות התכנון המסתמכים כולם על מסמכים אלה פעלה החברה והגישה את הצעתה לקידום הפרויקט במתחם".

צילום תצ"א: ניר הופמן

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading