דירות יד שנייה בפתח תקווה

נמכרות כמו לחמניות? דירות בפתח תקווה נמכרו מהר יותר ב-31% ב-2022, לעומת 2021

מסתבר כי פריחת הנדל"ן למגורים, יחד עם הביקוש הרב לדירות בעיר, גרם לכך שקצב מכירת דירה בפתח תקווה, הוא מהיר הרבה יותר מהעבר – כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי אתר "יד 2". לפי הנתונים, לרוכשי הדירות נדרש 24 יום בממוצע לבצע רכישה, לעומת 35 יום אשתקד, כלומר קיצור של כמעט שליש בחיי מודעת המכירה. דינוביץ': "15,000 יחידות דיור חדשות, הן טיפה בים, לאור הדרישה הגוברת".

אתר לוח מודעות דירות יד שנייה, יד 2, פרסם היום נתונים לפיהם משך הזמן הממוצע למכירת דירה בעיר פתח תקווה התקצר ב-31% בשנת 2022. זה די מתיישב עם הנתונים שפרסמנו לפני כשבועיים, לגבי הגידול במכירת דירות חדשות בפתח תקווה (1825 בשלושת רבעי 2022, לעומת 1363 בכל 2021). הנתונים האלה מעידים על שני דברים: קל למכור דירה, אך לאור הביקוש הגדול וההיצע, שכרגע הוא קטן, המחירים יעלו, או לפחות לא יירדו.

אהרון דינוביץ' על רק נוף נדל"ן למגורים בפתח תקווה
אהרון דינוביץ' על רק נוף נדל"ן למגורים בפתח תקווה

"ההתחדשות העירונית בפתח תקווה - טיפה בים נוכח הדרישה"

"הביקוש לדירות בפתח תקווה הוא גבוה וזה מתבטא בנתונים – הרוכשים קונים יותר מהר והמוכרים מוכרים יותר מהר", כך לדברי אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים של פתח תקווה. "אולם, היצע הדירות בעיר מוגבל מאוד וקצב הבנייה לא מספיק כדי לענות על כל הביקושים. הדרך המרכזית ליצירת דירות חדשות בעיר הינה בהתחדשות עירונית, אך העירייה הקצתה בתוכנית המתאר הכוללנית פת 2040 רק 15,000 יח"ד לצורך התחדשות עירונית, זו טיפה בים למול הדרישה הגוברת".

לדברי דינוביץ, העירייה צריכה לעשות חישוב מסלול מחדש ולהיערך לעשורים הקרובים, "אחרת לא יהיה אפשר לספק קורת גג בפתח תקווה, בעוד זמן לא ארוך". יש לציין כי משך חיי המודעה נמדד על ידי אתר "יד 2", מהזמן שבה הועלתה מודעת המכירה לאתר ועד הסרתה על ידי המוכרים, כך שיש לקחת בחשבון, שחלק מהמודעות הוסרו מספר ימים, אחרי שהדירה כבר נמכרה.

נדל"ן למגורים בפתח תקווה

מיהרו לסגור עסקאות מחשש לעליית מחיר

אם בודקים ברמה הארצית, אז משך חיי המודעה התקצר ב-21% ועמד על 30 ימים בממוצע בשנת 2022, לעומת 38 ימים ב-2021. הערים שבהן משך הזמן התקצר באופן המשמעותי ביות, הן רמת השרון עם קיצור של 43% ל-22 יום ב-2022, לעומת 38 יום ב-2021 ורעננה עם קיצור של 39% ל-24 יום, לעומת 39 יום אשתקד.

"שנת 2022 בשוק הנדל"ן הישראלי, התאפיינה בביקושים גבוהים לדירות ששיאם היה במחצית הראשונה", מסרה איילת ניצן, סמנכ"לית שיווק ביד 2. "יחד עם זאת, היצע הדירות לא עלה באופן משמעותי, מה שהביא לזינוק של כ-20% במחירי הדירות בקצב שנתי. שני אלו בין היתר, הובילו את הרוכשים למהר ולסגור עסקה שמא יספגו עליות מחירים נוספות, וזה בא לידי ביטוי בהתקצרות משך הזמן למכירת דירה".

כזכור, לפני כחודשיים פורסם (גם מתוך נתונים של אתר "יד 2"), כי השכונות המבוקשות ביותר למגורים בפתח תקווה הן אם המושבות וכפר גנים. 

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading