רום המושבה - הרצל רוטשילד חיים עוזר

בעקבות קידום "מתחם המטרו": בתכנון – פרויקט "רום המושבה" (הרצל-חיים עוזר-רוטשילד)

אחד מהפרויקטים המסקרנים ביותר של התחדשות עירונית במרכז העיר, במקום הכי מרכזי שיש, מקבל תנופה, בעקבות המהלכים האחרונים של מינהלת כרמים ועיריית פתח תקווה. בתמונות שצילמנו החודש, ניתן לראות כי בשטח הפרויקט בניינים, שהוקמו לפני 40 ו-50 שנים, מוזנחים ואינם ראויים למגורים, לא כל שכן למשרדים. חוות דעת אדריכלית: יש לקדם את התכנית במלוא המהירות.

תכנית קידום "מתחם המטרו", שהוצגה בדיוק לפני חודש בכנס התנעה שנערך באולם שרת, צפויה לשנות את פני מרכז העיר. התכנית מתבססת על תוואי רכבת המטרו (M2), שעל פי ההערכות (האופטימיות) צפויה לפעול במלואה לקראת 2030 ותעבור ברחובות המרכזיים ביותר של מרכז העיר, כשאחת התחנות היותר גועשות שלה בפתח תקווה, צפויה לעצור סמוך לבניין העירייה, מרחק הליכה קצרה מהמקום בו מתוכנן פרויקט "רום המושבה", של היזם רמי סימני.

צפו באיזור מרכז העיר הדורש התחדשות עירונית

המטרו תשנה הכל

רכבת המטרו צפויה להפוך את ההגעה למרכז העיר לקלה ונוחה ובמקביל כמובן להעלות את האטרקטיביות של הנדל"ן המסחרי והמגורים באיזור. "תחנת המטרו המתוכננת לקום בסמוך לבניין העירייה – תשפיע על כל מרכז העיר", אמר ראש העיר, רמי גרינברג בכנס ההתנעה בחודש שעבר. זאת אחת הסיבות שהעירייה יחד עם מנהלת כרמים להתחדשות עירונית, נתנו אור ירוק לתכנון פרויקט "אם המושבה".

הפרויקט כולל שטח ארבע חלקות, הכוללת חמישה מבנים בכתובות: ההסתדרות 30 ,32 הרצל 37, הרצל 39, חיים עוזר 34, 36, 38. מדובר במבנים ישנים, שנבנו בשנות ה-70, שמתוחזקים ברמה ירודה. הרצל 39 (שנקרא "בית צבי") הוא היחיד מהמבנים המשמש למשרדים (עם קומת מסחר על הרחוב) ונחשב כמבנה הבעייתי מבחינת ההתאמה לשימוש בתב"ע. חלק מבעלי הנכסים בבניין עדיין לא הצטרפו, מה שעלול לגרום לאי צרופו של הרצל 39 לתכנית החדשה והשארת המבנה הישן במצבו הנוכחי.

הרצל 39 ("בית צבי") - ייכלל בתכנית ההריסה?
הרצל 39 ("בית צבי") - ייכלל בתכנית ההריסה?

במקום מבנה מוזנח - מגדל מודרני בן 40 קומות

בתכנון הוא להרוס את המבנים בכתובות הנ"ל ולהקים במקומם מגדל מודרני של כ-40 קומות, הישמש למשרדים ומגורים ויכלול גם שטחים ציבוריים ומסחריים בתחתיתו. במידה והוא ימומש, "רום המושבה" ישנה את פני מרכז העיר ואת הסקיי-ליין של פתח תקווה.

עד עתה המתין היזם סימני, שבאמתחתו מספר פרויקטים בעיר, לצירופם של חמישה בעלי המשרדים. בחודשים האחרונים מפעילים שאר בעלי הזכויות במתחם לחץ על היזם כדי לקדם את התכנית ללא בעלי המשרדים, שמתמהמהים להצטרף. לשם כך ביקש סימני חוות דעת אדריכלית ותכנונית ממשרד "יסקי-מור-סיוון", לו יש כבר ניסיון עם מספר פרויקטים של התחדשות עירונית בפתח תקווה.

שטח פרויקט רום המושבה - מבט מלמעלה
שטח פרויקט רום המושבה - מבט מלמעלה

"אי הסכמה להגיע להסכם - אסטרטגיה קצרת רואי ולא כלכלית"

לדברי "יסקי-מור-סיוון", ניתן לקדם את התוכנית עד לאישורה המלא, ללא צירוף בניין המשרדים הישן בהרצל 39, כיוון שהמגרש מהווה פחות מ- 25% משטח התוכנית. לדבריהם, ייתכנו שני מצבים:

1. יתאפשר להקים בניין ללא המגרש בו שוכן הרצל 39. במקרה זה, יוותר הבניין הישן, אך הוא יסבול מ"צילו" של הבניין החדש, שלא לדבר על הרעש והלכלוך שתהיה בתקופת הבנייה. 2. תיכפה הריסתו של הבניין ושיתופו במסגרת איחוד וחלוקה. במקרה זה מבחינה רגולטורית יצטרכו בעלי המגרש להגיע עם היזם להבנות שלא נוגדות את צרכי הפרויקט הגדול, או להגיע מולו להליך משפטי של "פרוק-שיתוף".

יסקי-מור סיוון סיכמו את חוות הדעת בכך שאי-הסכמה של בעלי המגרש בהרצל 39 בשלב זה להגיע להסכם, הינה אסטרטגיה קצרת רואי, שאין לה כל תועלת כלכלית. "בעתיד הלא רחוק הם יכולים למצוא עצמם במצב בו הם בעלים של נכס חסר ערך. אשר על כן הננו להמליץ לך להציע לבעלי המגרש להצטרף לתוכנית ולקדם אותה במלוא המהירות, אף ללא צירוף המגרש בהרצל 39", סיכמו.

תחנת המטרו צפויה לקום מרחק הליכה מהפרויקט, סמוך לעיריית פתח תקווה
פינת חיים עוזר - ההסתדרות - לוקיישן אטרקטיבי
הרצל 37
בניין מוזנח ולא ראוי למשרדים - הרצל 39
בניין מוזנח ולא ראוי למשרדים - הרצל 39

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading