הרכבת הקלה עוקפת את הפקקים בציר ז'בוטינסקי - חבל שהיא עדיין ריקה מנוסעים

מתי יהיה אפשר לעלות סופסוף על הרכבת הקלה בפתח תקווה? אלו התאריכים האופציונליים

לפי דיווחים בתקשורת הכלכליסט הארצית (גלובס + דה מרקר) הצפי לפתיחת הקו האדום לציבור צפוי לקרות ב-4, או ב-11, ב-14, או ב-18 באוגוסט. בנת"ע ובמשרד התחבורה מחכים לעוד אישור אחרון מצד חברת הבקרה הגרמנית, שצפוי להגיע בימים הקרובים, זאת לאחר שבתחילת החודש פורסם כי כל התקלות תוקנו וכי הקו צפוי להיפתח עוד ביולי. בינתיים: הפקקים לא נגמרים והנהגים מתייאשים. צפו בסקר נהגים.

אז מתי יהיה אפשר סופסוף לעלות, למשל, בתחנת פינסקר, על הרכבת המודרנית, המרווחת והממוזגת, לשבת בנוחות, לשים פלייליסט של שירים אהובים באוזניות, לעצום עיניים ולהתעורר תוך חצי שעה ברוטשילד תל אביב? קיווינו שזה יקרה החודש – אבל זה כבר לא יקרה. אלא שלפי הדיווחים האחרונים, אם נהיה אופטימיים – זה יכול לקרות כבר ביום שישי הבא. 

מתי הקו האדום של הרכבת הקלה יחל לפעול? צפו בסקר נהגים

4 באוגוסט?

דה מרקר (אתמול) וכלכליסט (היום) יצאו בדיווחים שונים לגבי מועד פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה. לפי דה מרקר, דיילי ההסברה אמורים להתחיל לעבוד ב-4 באוגוסט, כשחברת ההפעלה "תבל", הנמצאת בבעלות קבוצת אגד והחברות הסיניות שנזן מטרו ו-CCECC, כבר הודיעה שהיא  "ערוכה להפעלה מסחרית". גם בנת"ע אומרים כי הקו מוכן לנסיעה, אלא שבמשרד התחבורה עוד מדברים על הצורך לוודא שהקו "אינו מסכן חיי אדם".

לפי דה מרקר, הפרויקט עדיין לא קיבל את האישור האחרון הנוגע לבלימות הבטיחות של הרכבת, שנת"ע צריכה לקבל מגוף בקרה חיצוני בלתי תלוי. לאחר שיתקבלו אישורי הבטיחות, נת"ע תוכל לבקש מאגף הרכבות במשרד התחבורה היתר סופי להפעלה מסחרית. לאחר שהאגף יעניק את ההיתר, שרת התחבורה מירי רגב, תחליט באופן סופי על מועד חנוכת הקו – ולשם גם יכולים להיכנס שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים.

הרכבת הקלה בפתח תקווה

11, 14, או 18 באוגוסט?

בדה מרקר מעריכים כי לאחר קבלת האישור האחרון והיתר ההפעלה, הרכבת הקלה תיפתח באחד מימי שישי באמצע אוגוסט, ב-11 באוגוסט או ב-18 באוגוסט. למה דווקא יום שישי? כי אז מטבע הדברים תנועת הנוסעים תהיה דלילה (עם מעט עובדים וחיילים וללא תלמידים – בגלל החופש. יש לציין כי גם הרכבת הקלה בירושלים נפתחה לפני 12 שנה ביום שישי – ב-19 באוגוסט 2011.

בכלכליסט, לעומת זאת, מציינים בנת"ע ובמשרד התחבורה מחכים לאישור האחרון מצד חברת הבקרה הגרמנית, שצפוי להגיע בימים הקרובים וכי התאריכים שנבחנים לפתיחה הם 4 (יום שישי) ו-14 (יום שני) באוגוסט. 

 

פתח תקווה
הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

לא משנה באיזה תאריך היא תיפתח - בחודשים הראשונים הנסיעה חינם

כזכור, מועד השקת הקו האדום של הרכבת הקלה נדחה מאוקטובר 2021 לנובמבר 2022 ומאז נדחה מספר רב של פעמים. ביוני יצא ראש העיר רמי גרינברג כי הרכבת תיפתח ביולי ועורר את זעמם של משרד התחבורה ונת"ע, למרות שהם עצמם הודיעו כי הפתיחה צפויה החודש – מה שכבר עכשיו ברור שלא יקרה. העיכובים והדחיות פוגעים קשות בהיבט המסחרי והעסקי של העיר – נושא אותו סיקרנו מספר פעמים. 

הקו האדום של הרכבת הקלה מחבר בין פתח תקווה בצפון לבת ים בדרום, ועובר דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב. אורך הקו 24 ק"מ, ועלות הקמתו היא כ־18.7 מיליארד שקל. הנסיעה בחודשים הראשונים – צפויה להיות בחינם

תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה מבת ים לפתח תקווה - 34 תחנות

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading