הרכבת הקלה הקו האדום פתח תקווה

האישור הבינלאומי התקבל: הרכבת הקלה תיפתח לנוסעים בפתח תקווה (כנראה) ב-18.8

האם בעוד שלושה שבועות אפשר יהיה סופסוף לעלות על הקו האדום בעיר ולהגיע תוך פחות מחצי שעה לתל אביב? כנראה שכן. היום התקבל האישור של שתי החברות הגרמניות, שאחראיות על מתן אישור הבטיחות להפעלת הקו וכעת הכדור עובר לנת"ע ומשרד התחבורה, שצפויות להודיע ביום שלישי הקרוב (1.8) על התאריך הרשמי. בינתיים נמשך גיוס כוח האדם של דיילים ודיילות. 

האישור הבינלאומי הסופי והאחרון לפתיחת הרכבת הקלה בגוש דן, התקבל היום סופסוף ובעוד חמישה ימים כנראה יוכרז על ידי ועדת ההיגוי תאריך ההשקה, כשההערכות הן (כך על פי פרסום מהיום ב-YNET), שהקו ייפתח לנוסעים בעוד 22 יום  – ב-18 באוגוסט, יום שישי. זאת בתנאי, שכמו שהיה במשך הימים האחרונים – לא יהיו בלימות פתע.

הרכבת הקלה עוקפת את הפקקים בציר ז'בוטינסקי - חבל שהיא עדיין ריקה מנוסעים
הרכבת הקלה עוקפת את הפקקים בציר ז'בוטינסקי - חבל שהיא עדיין ריקה מנוסעים

"רמת הבלימות ירדה דרסטית"

הקו האדום נדרש לשישה אישורים מגופים בינלאומיים שונים בעולם בכדי להיפתח, אבל החשוב מביניהם – זה שניתן כעת. מדובר במסמך עקרוני, שנשלח לנת"ע על ידי צמד חברות גרמניות, שהיו אמונות על מתן אישור הבטיחות להפעלת קו. המסמך הגיע לידי נת"ע כבר ביולי והועבר למשרדי האוצר והתחבורה – והיום אושר באופן סופי.

הבודקים מגרמניה קבעו כי חל שיפור ברמת בלימות הבטיחות", מסרו היום מנת"ע נמסר לאחר קבלת האישור. "נקבע שניתן לפתוח את הרכבת הקלה לנסיעה מסחרית, ובתנאי שבימים הקרובים תימשך המגמה החיובית. נתוני הימים האחרונים מצוינים, רמת הבלימות ירדה דרסטית והרכבת מוכנה לפתיחה".

הרכבת הקלה בפתח תקווה
הרכבת הקלה בפתח תקווה - זו רק נסיעת טסט

נסיעה חינם, אח"כ 5.5 ש"ח ואחרי זה 8 ש"ח?

במשרד האוצר ובמשרד התחבורה עדיין דנים באפשרות לתת נסיעות חינם בחודשים האחרונים, כאשר המחלוקת היא על התקופה: באוצר מכוונים לשלושה חודשים, ובמשרד התחבורה לחצי שנה, אם כי יש גורמים שטוענים כי ייתכן וכלל לא תהיה נסיעה חינם, בשל חשש מעומסים וכן מהעובדה שהרכבת תמשוך אליה נוסעים רבים גם כך.

לפי הפרסומים, מחיר הנסיעה יעמוד תחילה על 5.5 ש"ח ולאחר מכן (כנראה מינואר 2024) הוא עלול לעלות ל-8 ש"ח – זאת מתוך רצונה של השרה מירי רגב ליייצר "רפורמת צדק תחבורתי", שמטרתה לסבסד את מחירי התחבורה הציבורית בפריפריה ובערים בעלות אוכלוסיה סוציו-אקונומית נמוכה. מחיר נסיעה זה הוא גבוה בכמעט 50% מנסיעה עירונית רגילה באוטובוס.

תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה מבת ים לפתח תקווה - 34 תחנות

מחפשים דיילים ודיילות

בתוך כך, ברכבת הקלה עדיין מחפשים דיילים ודיילות הסברה לתחילת עבודה כבר בשבוע הבא (4.8) במודעות דרושים שפורסמ על ידי חברת כוח האדם "תגבור", צויין כי העבודה היא במשמרות שעות בימי חול בין השעות 6:30 עד 13:30 בבוקר-צהרים ובין השעות 13:30 עד 19:00 צהריים-ערב. ביום שישי בין השעות 6:30 עד 14:30. במודעה מדגישים שהעבודה מתאימה בעיקר לבני נוער סטודנטים ופנסיונרים.

הקו האדום משתרע לאורך 24 ק"מ וחולף על פני 33 תחנות בפתח תקווה, רמת גן, בני ברק, תל אביב, יפו ובת ים, היה אמור להיפתח כבר באוקטובר 2021, אך נדחה לנובמבר 2022. לאחר הדחייה הראשונה הודיעה שרת התחבורה מירי רגב כי היא מצפה שהקו יחל את פעילותו אחרי יום העצמאות השנה, ומאוחר יותר דובר על אמצע חודש יוני. עכשיו, יותר מתמיד, נראה כי התאריך קרב, כשההערכה היא, כאמור, שמדובר ביום שישי ה-18.8.

פתח תקווה
הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading