עכשיו זה סופי-סופי: אפשר יהיה לעלות בפתח תקווה על הרכבת הקלה ב-18.8 בבוקר

כפי שדיווחנו לכם כבר קודם – התאריך הזה יהפוך לתאריך הסטורי כשביום שישי בשעה 6:00 בבוקר, בדיוק בעוד שבועיים, יעלו הנוסעים הראשונים על הקו האדום של הרכבת (בחינם!). לפי התכנון, ראש הממשלה נתניהו יחנוך את הקו מספר ימים לפני כן. ההכרזה על התאריך יצאה היום בהודעה משותפת של משרד התחבורה ונת"ע. מה המסלול של הקו וכמה תעלה נסיעה? הפרטים בפנים

לפי הפרסומים, מנכ"ל נת"ע, האחראית על הפעלת הרכבת הקלה, עדכן היום בצהרים את שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן זקן ומנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה, אליאס מטר, כי הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת הקלה. מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת שהתקבלו על ידי חברות גרמניות עצמאיות.

40 שניות על הרכבת הקלה בפתח תקווה. צפו:

מחלוקת בין משרד האוצר לתחבורה על הנסיעה בחינם

למרות שמדובר רק בעוד 14 ימים, עדיין לא ברור אם הנסיעה ברכבת תהיה בחינם, או במחיר של נסיעה עירונית בתחבורה הציבורית (בין 5.5 ל-6.15 ש"ח). רגב דוחפת לכך שהנסיעה בחודשי ההפעלה הראשונים תהיה בחינם, במטרה למשוך את הציבור להשתמש ברכבת – כפי שהיה בעת השקת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים ב-2011, אז הנסיעה הייתה חינם במשך שלושת החודשים הראשונים.

לפי פרסומים, במשרד האוצר וגורמי מקצוע בפרויקט מתנגדים להטבה, היות ותקציב ההפעלה מסתמבך על תשלום של נוסעים מהרגע הראשון. בניגוד למה שהיה לפני עשור בירושלים, נראה שבמקרה של קו שעובר מפתח תקווה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו לבת ים, הביקוש לנסיעות יהיה רב מההתחלה – ובמידה והתשלום יהיה בחינם, זה יקשה על גביית תשלום בהמשך.

תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה מבת ים לפתח תקווה - 34 תחנות

רכבת אחת - כמו 5 אוטובוסים מלאים

מדיווחים בתקשורת עולה כי הקו האדום יתחיל לפעול עם 26 מ-38 ממערכי הרכבות המיועדות, ובתדירות של רכבת אחת בכל שש דקות, במקום שלוש – שאמור להיות הקצב הרגיל. כרגע יש עדיין מגבלות במערכת הבטיחות הקיימת, אך היא צפויה להשתדרג בהמשך ובהדרגה צפויה הרכבת להגיע לקצב של שלוש דקות. יש לציין כי ברכבת אחת יכולים להיכנס בין 200 ל-250 אנשים – כמות השקולה לכ-5 אוטובוסים מלאים, שכרגע מגיעים בתדירות ממוצעת של כ-10 דקות ברגעי העומס.

לפי התכנון, רק 70% מהרמזורים בצמתים שחוצה הקו האדום מתוכנתים כרגע לתת עדיפות לרכבת. זה יאט יחסית את הנסיעה, אך לפי ההערכות, אם תעלו על הרכבת בב.ס.ר סיטי בשעות העומס, תוכלו להגיע תוך פחות מחצי שעה לרוטשילד תל אביב. הנסיעה לאורך הקו, מהתחנה המרכזת בפתח תקווה ועד הקוממיות בבת ים – תארך כשעה וחצי.

הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה

עוד ב-רכב ותחבורה

יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

כדאי להיערך: החל מה-1.3 תופסק תנועת הרכבת הכבדה בפתח תקווה למשך חודשיים

דוברות רכבת ישראל הודיעה לאחרונה כי תנועת הרכבות בעיר תופסק בחודש עד לתאריך 4.5.24 (כולל) בעקבות עבודות לצורך קידום פרויקט "המסילה המזרחית". במטרה לתת פתרון זמני לנוסעי הרכבת, יופעלו היסעים (אוטובוסים ומיניבוסים), אל מגוון יעדים, ביניהם אל ומתחנת הרכבת בקריית אריה. מטרת הפרויקט: לצמצם את הגודש בכבישים, את זיהום האוויר, ולהגביר את בטיחות משתמשי הדרך.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading