עכשיו זה סופי-סופי: אפשר יהיה לעלות בפתח תקווה על הרכבת הקלה ב-18.8 בבוקר

כפי שדיווחנו לכם כבר קודם – התאריך הזה יהפוך לתאריך הסטורי כשביום שישי בשעה 6:00 בבוקר, בדיוק בעוד שבועיים, יעלו הנוסעים הראשונים על הקו האדום של הרכבת (בחינם!). לפי התכנון, ראש הממשלה נתניהו יחנוך את הקו מספר ימים לפני כן. ההכרזה על התאריך יצאה היום בהודעה משותפת של משרד התחבורה ונת"ע. מה המסלול של הקו וכמה תעלה נסיעה? הפרטים בפנים

לפי הפרסומים, מנכ"ל נת"ע, האחראית על הפעלת הרכבת הקלה, עדכן היום בצהרים את שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן זקן ומנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה, אליאס מטר, כי הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת הקלה. מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת שהתקבלו על ידי חברות גרמניות עצמאיות.

40 שניות על הרכבת הקלה בפתח תקווה. צפו:

מחלוקת בין משרד האוצר לתחבורה על הנסיעה בחינם

למרות שמדובר רק בעוד 14 ימים, עדיין לא ברור אם הנסיעה ברכבת תהיה בחינם, או במחיר של נסיעה עירונית בתחבורה הציבורית (בין 5.5 ל-6.15 ש"ח). רגב דוחפת לכך שהנסיעה בחודשי ההפעלה הראשונים תהיה בחינם, במטרה למשוך את הציבור להשתמש ברכבת – כפי שהיה בעת השקת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים ב-2011, אז הנסיעה הייתה חינם במשך שלושת החודשים הראשונים.

לפי פרסומים, במשרד האוצר וגורמי מקצוע בפרויקט מתנגדים להטבה, היות ותקציב ההפעלה מסתמבך על תשלום של נוסעים מהרגע הראשון. בניגוד למה שהיה לפני עשור בירושלים, נראה שבמקרה של קו שעובר מפתח תקווה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו לבת ים, הביקוש לנסיעות יהיה רב מההתחלה – ובמידה והתשלום יהיה בחינם, זה יקשה על גביית תשלום בהמשך.

תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה מבת ים לפתח תקווה - 34 תחנות

רכבת אחת - כמו 5 אוטובוסים מלאים

מדיווחים בתקשורת עולה כי הקו האדום יתחיל לפעול עם 26 מ-38 ממערכי הרכבות המיועדות, ובתדירות של רכבת אחת בכל שש דקות, במקום שלוש – שאמור להיות הקצב הרגיל. כרגע יש עדיין מגבלות במערכת הבטיחות הקיימת, אך היא צפויה להשתדרג בהמשך ובהדרגה צפויה הרכבת להגיע לקצב של שלוש דקות. יש לציין כי ברכבת אחת יכולים להיכנס בין 200 ל-250 אנשים – כמות השקולה לכ-5 אוטובוסים מלאים, שכרגע מגיעים בתדירות ממוצעת של כ-10 דקות ברגעי העומס.

לפי התכנון, רק 70% מהרמזורים בצמתים שחוצה הקו האדום מתוכנתים כרגע לתת עדיפות לרכבת. זה יאט יחסית את הנסיעה, אך לפי ההערכות, אם תעלו על הרכבת בב.ס.ר סיטי בשעות העומס, תוכלו להגיע תוך פחות מחצי שעה לרוטשילד תל אביב. הנסיעה לאורך הקו, מהתחנה המרכזת בפתח תקווה ועד הקוממיות בבת ים – תארך כשעה וחצי.

הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »