הקו האדום של הרכבת הקלה דנקל פתח תקווה תחנת השחם ז'בוטינסקי

לידיעת הנוסעים במוצ"ש: הרכבת הקלה האחרונה מפתח תקווה תצא מעכשיו ב-00:15

שבוע מהשקת הקו האדום ולאחר שבמוצאי השבת האחרונה הרכבת פעלה רק כשעתיים, בנת"ע ומשרד התחבורה התחשבו בביקורת הציבורית והאריכו את שעות הפעילות. הערב, הרכבת הראשונה תצא מהתחנה המרכזית כבר ב-20:30 (כ-40 דקות אחרי יציאת השבת) והאחרונה תצא רבע שעה אחרי חצות מקריית אריה. הרכבת האחרונה תצא מתחנת אליפלט ת"א ב-00:30 ותגיע לפתח תקווה ב-1:00 בלילה.

בתוך כך, נודע כי בשבוע הראשון מהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה התבצעו בממוצע יותר מ-100 אלף נסיעות ביום, כשהתחנה העמוסה ביותר היא תחנת אבא הלל ליד הבורסה, אליה נסעו רבים מתושבי פתח תקווה העובדים באיזור. לפי YNET, המספרים בימי החול של השבוע התקרבו לכ-115 אלף בממוצע, כשהשיא היה ביום שלישי (22.8), בו התבצעו ברכבת כ-145 אלף נסיעות.

צפו בנוסעים מדברים על חווית הנסיעה הראשונה ברכבת הקלה

"40 דקות מדלת לדלת"

במהלך השבוע התקבלו למערכת פתח תקווה NEWS דיווחים רבים מנוסעים תושבי פתח תקווה, שתזמנו את זמן הגעתם לעבודה עם הרכבת הקלה. "יצאתי מאם המושבות ברכב עד לתחנת קרית אריה", דיווח שלומי אילני, תושב אם המושבות.

"הנסיעה, יחד עם ההמתנה לרכבת, ארכה 12:30 דקות. הנסיעה לתחנת קרליבך ארכה 22 דקות וההליכה למשרד – עוד שמונה דקות. סך הכל כ-40 דקות מהדלת של הבית עד הדלת של המשרד. דומה בממוצע לזמן ההגעה לפני הרכבת הקלה, אבל יש חיסכון בעלויות ולא צריך לנהוג על הכביש".

הרכבת הקלה עוצרת בתחנת השחם מול ב.ס.ר סיטי

המבחן האמיתי מה-1 בספטמבר

שעת המבחן האמיתית של הרכבת הקלה, תהיה בשבוע הראשון של ספטמבר, אז יחזרו התלמידים לבית הספר ועובדים רבים יחזרו למשרדים אחרי חופשה. לפי התחזיות, בימים ה"רגילים", הקו האדום יבצע מדי יום כ-250 אלף נסיעות, כשההערכה היא שכרבע מהן (כ-60 אלף נסיעות של כ-30 אלף נוסעים), יהיו שייכות לתושבי פתח תקווה.

עוד ב-רכב ותחבורה

כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »
אוטובוסים בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה: תגברנו את התחבורה הציבורית בעיר ב-10 קווי אוטובוסים

משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית בשיתוף העירייה, מודיעים היום על תגבור קווים בסך של כ-200 נסיעות ביום. הקוים שיתוגברו: קוי האוטובוס 76, 77, 78 של חברת מטרופולין, קו 20, 22, 44, 64, 99 של אפיקים אלקטרה וקוים 51 ו-38 של חברת דן. גרינברג: "נפחית שימוש ברכב פרטי, נקל על העומסים בכבישים, נצמצם פגיעה באיכות הסביבה ובחיי אדם".

המשך קריאה »