פודקאסט פתח תקווה NEWS עם אדי קואז - מועמד יש עתיד למועצת העיר פתח תקווה

אדי קואז לפודקאסט פתח תקווה NEWS: "נפעל לקדם תחבורה ציבורית בשבת בעיר"

יו"ר מפלגת "יש עתיד" למועצת העיר פתח תקווה, שהתארח אצלנו אתמול, קורץ לתושבים החילוניים של העיר ולמחנה הליברלי והדגיש שהוא דוגל במוטו של חיה ותן לחיות. "זוהי זכות בסיסית. בעיר מעורבת כמו פתח תקווה כולם יכולים ליהנות גם מהדת וגם מהליברליזם. בשביל זה אנחנו במועצת העיר – כדי לשמור על כך שאף אחד לא ייפגע. על עסקים ותחבורה בעיר, וגם על ג'ודו וחיות – הכל בראיון (וידאו + אודיו).

אדי קואז הוא לא רק אלוף הארץ בג'ודו במשך 13 שנים, שהשתתף באולימפיאדת לוס אנג'לס, הוא גם, ואולי בעיקר, פתח תקוואי שורשי מבטן ולידה, מוכר ואהוד בעיר, שבמשך כ-20 שנה מכהן בתפקידים במועצת העיר, ביניהם גם סגן ראש העיר. לאחר שנים רבות במפלגת העבודה, הוא לאחרונה שינה כיוון והצטרף למפלגת "יש עתיד" – וכיום הוא עומד בראש המפלגה למועצת העיר פתח תקווה ונמצא בעיצומו של קמפיין לבחירות 2023, שייערכו ב-31 באוקטובר.

צפו בפודקאסט המלא עם אדי קואז

קטעים מהראיון:

מה מושך אותך בפעילות העירונית?

"אני איש של אנשים. אוהב לתת עזרה ואוזן קשבת. כל מה שאני עושה – עושה את זה עד הסוף. אנשים שלא תמיד מסתדרים מול המערכת, פונים אליי לעזרה. כשאני מצליח לעזור להם – אני נהנה ויש לי סיפוק מזה. במשך השנים טיפלתי לאנשים בבעיות בארנונה, מים, בנייה, חשמל, רווחה קבורה, לא עלינו. יש אנשים שצריך לעזור להם להסתדר עם הבירוקרטיה".

למה בחרת בקואליציה, למרות שתמכת באיציק ברוורמן בבחירות הקודמות?

"אני איש של עבודה ולא איש של לשבת ולחכות. אני רוצה להיות במקום שאני יכול לעשות וכמה שיותר לעשות. אני איש מפלגת העבודה שנים רבות, אבל כשפנו אליי מ"יש עתיד", זה התאים לעמדות שלי ונתתי תשובה חיובית, על מנת לתת מהכוח שלי, כדי להגדיל את הכוח על המפלגה במועצה. לא מדגדג לי לרוץ לראשות העיר. איפה שאני נמצא – אני יכול לעשות הכל".

 

אדי קואז: "חיה ותן לחיות"

מה עמדתך על דתיים וחילוניים בפתח תקווה?

"העיר הזאת היא עיר מעורבת וקשה לטפל בכל צרכי התושבים. יש מקומות שפתוחים בשבת. בגן החי, אותו אני מנהל, מוכרים כרטיסים בשבת. המוטו שלי זה חיה ותן לחיות. זאת הזכות הבסיסית. יש מספיק בעיר הזאת לכולם וכולם יכולים ליהנות – גם מהדת וגם מהליברליזם. יש בקרב התושבים החילוניים רצון עז שהרכבת תפעל גם בשבת. חברי "יש עתיד" בכנסת ובמועצה יפעלו כדי לקדם את הנסיעה ברכבת בשבת וכן בהפעלת שאטלים בשבת כמו שיש בערים אחרות".

הרכבת הקלה עוצרת בתחנת השחם מול ב.ס.ר סיטי

כיצד הרכבת הקלה תשפיע על העסקים בפתח תקווה?

"איפה שהקו האדום עובר – תהיה לעסקים יותר פרנסה. באורלוב, לדוגמא, אנשים שכרו וקנו מקומות מראש וכל האיזור נמצא בפריחה. הרכבת תתן דחיפה מאוד חזקה לעסקים בעיר, אבל זה יקרה רק כשהציבור ירצה להשתמש בה. זה לא פשוט. אנשים צריכים להתרגל. זה לא נעשה ביום אחד. ככל שישתמשו יותר ברכבת הקלה – יבינו שלא צריך יותר מרכב אחד למשפחה. זה השאיפה שלנו. שיהיו כמה שפחות רכבים. אבל זה יהיה קשה. אף אחד היום לא רוצה לוותר על רכב. יש רכב לבן, רכב לאמא, רכב לסבתא. זה יהיה תהליך".

מה דעתך על מצב העסקים במרכז העיר?

"אי אפשר להגיד שאין בעיות היום בעידן הקניונים הגדולים. כשקר הולכים לקניון וכשחם הולכים לקניון. השיפוץ שנעשה היום ברח' ההגנה יהפוך את המקום לאטרקטיבי, אבל העירייה לא יכולה לשנות את כל המרכז ביום אחד. זה תהליך. התחילו בהגנה ואחרי זה יעברו למוהליבר וחובבי ציון. מי שיש לו שם חנות שישמור עליה טוב-טוב, כי המקום מתפתח. זה יקרה עם רצון ומוכנות של התושבים – יחד עם דחיפה של העירייה".

מרכז העיר

איך אתה רואה את מצב מתחמי העסקים והמשרדים?

"מודע לכך שיש בעיה של ביקוש והיצע. לפני הקורונה היה ביקוש אדיר לשטחי משרדים והצפי היה שהבניינים שתוכננו – יתמלאו במהירות. הקורונה הביאה את העבודה מהבית ובעלי עסקים עושים חושבים. יש לי חבר שהיה לו 500 מ"ר והוא נשאר כיום עם 100 מ"ר לחברה של 60 עובדים. הוא שולט עליהם מרחוק ואם יש צריך ישיבה, הוא פותח זום. זה לא אומר שלא יהיה שוק למשרדים, אבל צריך סבלנות ולבצע התאמות למה שקורה למשק".

 

מתחם בסר - פתח תקווה
מגדלי בסר פתח תקווה. צילום: שי בן סניור

ג'ודו אתה עוד עושה?

"בגיל 64 אני עושה איפונים על הנכדים הקטנים (צוחק). אני מתאמן כדי לשמור על עצמי. אני ממליץ על כולם לעבוד על עצמם".

ומה עם חיות?

"מאז ומתמיד מאוד אהבתי חיות. פעם היו לי אווזים, תוכים ואפילו קוף בבית – עד שאשתי אמרה 'זה או הקוף, או אני'. כיום יש לי רק כלב קטן ומה שממלא אותי באהבה לחיות – זה גן החי. כשאתה רואה ביצה שבוקעת והאפרוח שהוא יוצא – אין סיפוק יותר טוב מזה".

מה תאחל לשנה החדשה?

"הכי כואב לי שהעם שלנו לא מאוחד. אני יוצא בקריאה שלקראת השנה החדשה, שלפחות הפתח תקוואים שיהיו מאוחדים – אחד עם השני ולא אחד נגד השני. מאחל לפתח תקווה שנה טובה. שנה של בריאות ואושר".

מראיין: איציק זיאת

"מי שמרביץ הוא לא גבר"

עוד ב-בחירות 2024

ישיבת מועצת העיר הראשונה פתח תקווה מרץ 2024

צפו: אחדות פורים במועצת עיריית פתח תקווה. 29 חברים הושבעו הצהרים באולם שרת (וידאו)

חברי הקואליציה מקיר לקיר התאחדו למושב הראשון של מועצת העיר אחרי הבחירות. רמי גרינברג, שלט ביד רמה בישיבה, שעברה ללא מחלוקות וללא התנגדויות. הקטעים המרגשים: השבעות חברי המועצה החדשים ושירת התקווה בסיום, אותה הוביל ראש העיר, שאחז במיקרופון. שאלנו את צדוק בן משה, אורי אהד, ליאה צור ואלישיב עמיצור – איך הם רואים את פ"ת עוד חמש שנים ולמה הם מתחפשים בפורים.

המשך קריאה »
רמי גרינברג - ראש עיריית פתח תקווה לחמש שנים נוספות

בלי עוררין: רמי גרינברג נבחר לכהונה נוספת בפ"ת. זנזורי ובורשבסקי כנראה לא יהיו במועצה

התוצאות הסופיות, חוץ מכ-4500 קולות חיילים, מצביעות על ניצחון מוחלט של ראש העיר המכהן, שאפילו הפתיעו את תומכיו ומקורביו. מפח נפש לענת זנזורי (6.8%) וגנאדי בורשבסקי (6.4%), שלא רק נחלו מפלה בהתמודדות מולו, גם לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה כדי להיכנס למועצה – ויישארו מחוץ לעירייה לפחות בחמש השנים הקרובות. שיעור ההצבעה היה נמוך ביותר: 48.8% בלבד.

המשך קריאה »

לפי מדגם ערוץ 14: ניצחון סוחף של רמי גרינברג בקרב על ראשות עיריית פתח תקווה

כצפוי, ראש העיר המכהן, כנראה יישב על כסאו עד לפחות 2029, כך מסתמן, לפחות, מהמדגם הטלוויזיוני, ממנו עולה שגרינברג זוכה ב-87 אחוז מהקולות, כשהרחק מאחוריו גנאדי בורשבסקי עם 7% וענת זנזורי עם 6%. אחוז ההצבעה בפתח תקווה היה 48.8, כלומר היו יותר פתח תקוואים שלא הצביעו, לעומת פתח תקוואים שמימשו את זכותם הדמוקרטית. דמוקרטי זה לא, אבל משקף את אחוז ההצבעה הארצי הדומה.

המשך קריאה »

זהו יום הבוחר: כל הרשימות, כל המועמדים ומספרים שכדאי לדעת על בחירות פ"ת 2024

אחרי חמש שנים ושתי דחיות בעקבות מלחמת 7 באוקטובר, מחר (27.2, שלישי), ילכו תושבי העיר לקלפיות בעיר לבחור את הנציגים, שיקבעו איך יראו חיי היומיום שלנו. על הכיסא של רמי גרינברג יתמודדו ענת זנזורי וגנאדי בורשבסקי, אבל הקרב האמיתי הוא על מקום במועצת העיר, בין הרשימות – ובתוכן. מזג האוויר יאיר פנים ולא צפוי גשם. יחד עם יום השבתון – כולם מקווים שאחוזי ההצבעה יהיו גבוהים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading