מטרו M2 פתח תקווה

דמיינו 2034: תוכנית רכבת המטרו M2 אושרה ע"י המדינה. איפה היא תעבור בפ"ת?

עוד לא הספקנו "להתאושש" מההשקה המאוחרת של הרכבת הקלה, בדיוק לפני חודש – והיום התבשרנו כי תכנית ה"קו הכתום", שיחבר בין פתח תקווה לחולון, דרך גבעת שמואל, בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב – אושרה על ידי ועדת התשתיות הלאומית. בניגוד לרכבת הקלה, הקו צפוי להיות תת קרקעי בלבד, אורכו 26 ק"מ עם 22 תחנות – כשמונה מהן בעיר, כשהנסיעה תסתיים בסגולה.

אחרי לא מעט עיכובים ובאיחור גדול, תכנית התחבורה המהפכנית לרכבת המטרו M2, סופסוף אושרה על ידי מוסדות המדינה. יחד עם זאת, הצפי הוא שהעבודות לא יתחילו לפני 2028 ויימשכו לפחות שש שנים, כך שרק בעוד עשור פלוס, כנראה נוכל להינות מהרכבת שתעבור בפתח תקווה בתחנות: כפר גנים, בן גוריון, ארלוזורוב, עיריית פתח תקווה, פתח תקווה מזרח, סירקין דרום, סירקין צפון – וסגולה.

תחנות המטרו M2 בפתח תקווה
תחנות המטרו M2 בפתח תקווה

מה ההבדל בין המטרו M2 לרכבת הקלה?

המחסום האחרון הוסר

תוכנית המטרו נחשבת לפרויקט התשתיות הגדול בהסטוריה של ישראל ומונחת במתכונתה הנוכחית על שולחן הממשלה מאז 2020, כשמרבית שרי התחבורה, בחרו לעכב אותה מסיבות שונות, כשהעיכוב האחרון נוצר על ידי השרה הנוכחית, מירי רגב, שסירה לחתום על התכנית, עד שמשרד האוצר יסיר את ההתנגדות לקידום פרויקט הרכבת בין קריית שמונה לאילת. בשבוע שעבר הסכים משרד האוצר להקצות לא פחות מ-2.4 מיליארד שקלים לעניין – וכך המחסום האחרון בדרך לאישור פרויקט המטרו הוסר.

התחדשות עירונית על תחנות המטרו פתח תקווה
התחדשות עירונית על תחנות המטרו פתח תקווה

150 מיליארד ש"ח - אם לא יהיו חריגות

קו M2 הוא הקצר מבין שלושת קווי המטרו המתוכננים ואמור להתחיל בנסיעותיו בין 2034 ל-2035, כשלוש שנים לאחר השקתו המתוכננת של קו M3 בין הרצליה לראשון לציון. קו M1 בין כפר סבא ולוד אינו צפוי לצאת להיות מושק לפני 2038 – והתקווה היא שעד 2024 רשת המטרו תפעל במלואה בפרויקט שסך עלותו לפי ההערכות יכולה להגיע לכ-150 מיליארד שקלים, במידה ולא יהיו חריגות.

בניגוד לפרויקט הרכבת הקלה, מרבית העבודות על קו M2 יתבצעו מתחת לפני הקרקע באמצעות מכונות חפירה מתקדמות אף יותר מאלו שחפרו את הקו האדום. מסיבה זו יש אופטימיות שהעבודות פחות יפריעו לתושבים ולעסקים שגרים ופועלים על פני התוואי. יחד עם זאת, עולה חשש כי העבודות של הרכבת שיתבצעו בבני ברק ייתקלו בהתנגדות העירייה והתושבים, במידה והן תתבצענה בשבת.

תחנת המטרו "לב המושבה" שתיבנה סמוך לבניין העירייה - תשנה את פני מרכז העיר
תחנת המטרו "לב המושבה" שתיבנה סמוך לבניין העירייה - תשנה את פני מרכז העיר

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »