מטרו M2 פתח תקווה

דמיינו 2034: תוכנית רכבת המטרו M2 אושרה ע"י המדינה. איפה היא תעבור בפ"ת?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עוד לא הספקנו "להתאושש" מההשקה המאוחרת של הרכבת הקלה, בדיוק לפני חודש – והיום התבשרנו כי תכנית ה"קו הכתום", שיחבר בין פתח תקווה לחולון, דרך גבעת שמואל, בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב – אושרה על ידי ועדת התשתיות הלאומית. בניגוד לרכבת הקלה, הקו צפוי להיות תת קרקעי בלבד, אורכו 26 ק"מ עם 22 תחנות – כשמונה מהן בעיר, כשהנסיעה תסתיים בסגולה.

אחרי לא מעט עיכובים ובאיחור גדול, תכנית התחבורה המהפכנית לרכבת המטרו M2, סופסוף אושרה על ידי מוסדות המדינה. יחד עם זאת, הצפי הוא שהעבודות לא יתחילו לפני 2028 ויימשכו לפחות שש שנים, כך שרק בעוד עשור פלוס, כנראה נוכל להינות מהרכבת שתעבור בפתח תקווה בתחנות: כפר גנים, בן גוריון, ארלוזורוב, עיריית פתח תקווה, פתח תקווה מזרח, סירקין דרום, סירקין צפון – וסגולה.

תחנות המטרו M2 בפתח תקווה
תחנות המטרו M2 בפתח תקווה

מה ההבדל בין המטרו M2 לרכבת הקלה?

המחסום האחרון הוסר

תוכנית המטרו נחשבת לפרויקט התשתיות הגדול בהסטוריה של ישראל ומונחת במתכונתה הנוכחית על שולחן הממשלה מאז 2020, כשמרבית שרי התחבורה, בחרו לעכב אותה מסיבות שונות, כשהעיכוב האחרון נוצר על ידי השרה הנוכחית, מירי רגב, שסירה לחתום על התכנית, עד שמשרד האוצר יסיר את ההתנגדות לקידום פרויקט הרכבת בין קריית שמונה לאילת. בשבוע שעבר הסכים משרד האוצר להקצות לא פחות מ-2.4 מיליארד שקלים לעניין – וכך המחסום האחרון בדרך לאישור פרויקט המטרו הוסר.

התחדשות עירונית על תחנות המטרו פתח תקווה
התחדשות עירונית על תחנות המטרו פתח תקווה

150 מיליארד ש"ח - אם לא יהיו חריגות

קו M2 הוא הקצר מבין שלושת קווי המטרו המתוכננים ואמור להתחיל בנסיעותיו בין 2034 ל-2035, כשלוש שנים לאחר השקתו המתוכננת של קו M3 בין הרצליה לראשון לציון. קו M1 בין כפר סבא ולוד אינו צפוי לצאת להיות מושק לפני 2038 – והתקווה היא שעד 2024 רשת המטרו תפעל במלואה בפרויקט שסך עלותו לפי ההערכות יכולה להגיע לכ-150 מיליארד שקלים, במידה ולא יהיו חריגות.

בניגוד לפרויקט הרכבת הקלה, מרבית העבודות על קו M2 יתבצעו מתחת לפני הקרקע באמצעות מכונות חפירה מתקדמות אף יותר מאלו שחפרו את הקו האדום. מסיבה זו יש אופטימיות שהעבודות פחות יפריעו לתושבים ולעסקים שגרים ופועלים על פני התוואי. יחד עם זאת, עולה חשש כי העבודות של הרכבת שיתבצעו בבני ברק ייתקלו בהתנגדות העירייה והתושבים, במידה והן תתבצענה בשבת.

תחנת המטרו "לב המושבה" שתיבנה סמוך לבניין העירייה - תשנה את פני מרכז העיר
תחנת המטרו "לב המושבה" שתיבנה סמוך לבניין העירייה - תשנה את פני מרכז העיר

עוד ב-רכב ותחבורה

אופנוע מפגע רעש בפתח תקווה

סוף לרעש? בפתח תקווה יחלו לאכוף רעש מרכבים ואופנועים באמצעים טכנולוגיים

אחרי תלונות רבות של תושבים, במיוחד בתקופה מתוחה זו, העירייה סיימה את הפיילוט של חברת NOize ltd, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, והמיזם הטכנולוגי, המבצע ניטור רעש באמצעות מצלמות המזהות מפגעי רעש בכבישים, יוצא לדרך באופן מבצעי ובקרוב יוטלו קנסות על מפגע הרעש בסכומים של עד 730 ש"ח. פתח תקווה היא העיר הראשונה שקידמה מערכת אכיפה טכנולוגית זו.

המשך קריאה »
גלאי רעש בפתח תקווה

תהיו בשקט? פתח תקווה נבחרה להיות העיר הראשונה בה יותקנו גלאי רעש בכבישים

ראש העיר רמי גרינברג כינס היום פגישה עם בעירייה עם נציגים מהמשרד להגנת הסביבה וגורמי מקצוע באגף לאיכות הסביבה בעיר על מנת לקדם פיילוט, שבמסגרתו צפויים להיות מותקנים בקרוב למעלה מ-60 גלאי רעש ברחבי העיר. מתוך כל הערים שמשתתפות במיזם, פתח תקווה הראשונה – ואם הפיילוט יהיה מוצלח – צפויים להיות מותקנים גלאים נוספים. על הכוונ? מכוניות ואופנועים משופרים.

המשך קריאה »
הקו האדום של הרכבת הקלה דנקל פתח תקווה תחנת השחם ז'בוטינסקי

לידיעת הנוסעים במוצ"ש: הרכבת הקלה האחרונה מפתח תקווה תצא מעכשיו ב-00:15

שבוע מהשקת הקו האדום ולאחר שבמוצאי השבת האחרונה הרכבת פעלה רק כשעתיים, בנת"ע ומשרד התחבורה התחשבו בביקורת הציבורית והאריכו את שעות הפעילות. הערב, הרכבת הראשונה תצא מהתחנה המרכזית כבר ב-20:30 (כ-40 דקות אחרי יציאת השבת) והאחרונה תצא רבע שעה אחרי חצות מקריית אריה. הרכבת האחרונה תצא מתחנת אליפלט ת"א ב-00:30 ותגיע לפתח תקווה ב-1:00 בלילה.

המשך קריאה »
הרכבת הקלה עוצרת בתחנת השחם מול ב.ס.ר סיטי

תושבי אם המושבות מדווחים: איך היה לנסוע לעבודה בת"א לראשונה עם הרכבת הקלה?

לא שזה מפתיע, אבל משמח לשמוע. שוחחנו עם תושבי העיר, שעובדים בתל אביב ונסעו בה היום לראשונה למשרד, מספרים עכשיו על חוויה אחרת לגמרי. "לקח לי 48 דק' מדלת לדלת", דיווח שלומי אילני, תושב השכונה. "כמו קודם, אבל יותר חסכוני ונוח. בלי להיות על הכביש". גרינברג שלח מכתב לשרת התחבורה, רגב: "האריכו את הקו האדום והסגול למען תושבי העיר – לקראת 2040". 

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading