רמי גרינברג עורך סיור באתרי נייה בעיר

העירייה ביצעה ביקורי פתע באתרי בנייה בפתח תקווה: האם באמת יש מאבטח בכל אתר?

נכון להיום, יש בעיר עשרות רבות של אתרי בניייה בהם מבוצעים פרויקטים של נדל"ן מגורים ונדל"ן מסחרי. מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, ניתנה הוראה חדש משמעית מצד העירייה – להפסיק את העבודות. מאז הן חודשו, אך תושבים רבים מביעים חשש, בעיקר מהפרויקטים בשכונות מגורים – כי הקבלנים מעסיקים פלשתינאים ושוהים בלתי חוקיים. גרינברג: "מוודאים שההנחיות נשמרות".

עברו יותר משבועיים מאז ניתן היתר לאתרי הבנייה באיזורי מגורים להמשיך לפעול ואם יש משהו בזירה העסקית של פתח תקווה, שאפשר לומר שהוא עובד באופן מלא – זה תחום הנדל"ן. אלא שהמלחמה גרמה לעצירת העבודות והעמידה אתגר לא קטן בפתחם של הנדל"ניסטים הפועלים בפתח תקווה – למצוא כוח אדם חדש במקום פלשתינאים – וכן למלא אחר הדרישה להציב מאבטח בכל אתר.

אתר בנייה ללא מאבטח - ברח' דנמרק פתח תקווה
אתר בנייה ללא מאבטח - ברח' דנמרק פתח תקווה

מבדיקה שלנו: אין בכל אתר בנייה מאבטח בכניסה

לגבי הדרישה הראשונה, מבדיקה שלנו, נראה שההנחיה הזאת מתמלאת בכל האתרים. הקבלנים אינם לוקחים סיכון בהעסקת שב"חים. מאז פרוץ המלחמה לא ניתנים אישורי עבודה לפלשתינאים וזה חייב למצוא כוח אדם חדש ממדינות זרות. למרות זאת, תושבים רבים עדיין חוששים ומביעים זאת ברשתות החברתיות – זאת מהעובדה, שערבים-ישראליים מועסקים באותם אתרים.

לגבי הדרישה של העירייה, להציב בכל אתר בנייה מאבטח חמוש – מהבדיקה שלנו, היא לא מתבצעת הלכה למעשה, בטח לא באתרים הקטנים (למשל, תמ"א). אותם אתרי בנייה, נמצאים בדרך כלל בשכונות מגורים צפופות , מה שמעלה את חשש התושבים מפועלים שתהיה להם כוונה לפעילות חבלנית.

אתר בנייה ללא מאבטח - רח' סלנט פתח תקווה
אתר בנייה ללא מאבטח - רח' סלנט פתח תקווה

בעירייה אומנם דורשים להקפיד על ההנחייה, אך מגורמים עמם שוחחנו, הבנו שלא יוטלו סנקציות על חברות שלא מאבטח בכניסה, זאת במידה ויש להם מישהו מטעמם שמוגדר אחראי אבטחה והוא נושא נשק. דרישות העירייה הנוספות: ללא עבודות לילה וללא לינה באתרים – נראה שאלה מיושמות.

אתמול ערכו נציגי האגף לפיקוח על הבנייה ביקורת באתרי הבנייה בעיר, במטרה לוודא כי האתרים עומדים בכל ההנחיות וההגבלות המחמירות שדרש ראש העיר רמי גרינברג, שגם הצטרף לסיור. במסגרת הסיור אותרו שלושה אתרים שלא הקפידו על ההנחיות וראש העיר ביקש להוציא להם צו סגירה.

 

העירייה בשטח - הקבלנים במתח. צילום: באדיבות דוברות העירייה
העירייה בשטח - הקבלנים במתח. צילום: באדיבות דוברות העירייה

"ביטחון התושבים הוא הדבר החשוב ביותר עבורנו ואנו נפעל בכל המישורים על מנת לוודא כי בנושא הזה אין שום פשרה", מסר גרינברג. "לפני כשבועיים הוצאנו מסמך ובו הנחיות והגבלות מחמירות לכל הקבלנים ומנהלי העבודה ודרשנו שיעמדו באותם הנחיות שמטרתם היא אחת – שמירה על ביטחון תושבי העיר. האגף לפיקוח על הבנייה עובר בין כל האתרים ומוודא כי ההנחיות נשמרות.

גרינברג הוסיף כי לשמחתו "רוב האתרים אכן מקפידים על ההנחיות וההגבלות, ואלו שלא הקפידו יוגש נגדם צו סגירה. נמשיך לעשות כל שניתן, בכל המישורים, בכל העוצמה, על מנת לשמור על ביטחון התושבים ברחבי העיר".

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »