קבוצת חג'ג' תשקיע במיזם "היכל התרבות" פתח תקווה לאחר שנכנסה לשותפות "צים-בהרי"

פרויקט ההתחדשות העירוני הענק מקבל תפנית, עם מעורבותה של חברת הנדל"ן המוכרת, שתיכנס לשותפות בחברת "צים בהרי", שיזמה את הפרויקט, במקום "בהרי נדל"ן", שהסתכסכו משפטית עם "צים נדל"ן" של עדי צים. לפי הדיווח, הקבוצה, שבשליטת עידו וצחי חג'ג', תשקיע סכום כולל של כ-80 מיליון שקל בחברת צים בהרי, בתמורה להקצאת 30% ממניות החברה והשקעה ישירה במיזם במרכז העיר.

על פרויקט היכל התרבות כתבנו ראשונים בדיוק לפני שנתיים (13.2.2022). מדובר בפרויקט שישנה את פני (וגם את שמי) מרכז העיר עם הקמתם של שני מגדלי מגורים בני 31 קומות כל אחד, שצפויים, אם הכל ילך כמתוכנן, לאכלס כ-500 דיירים חדשים ב-186 דירות שייבנו במקום המרכזי והאטרקטיבי הזה. לכל אלה יש להוסיף כ-3900 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, שיהוו חלק אינטגרלי מהפרויקט.

פרויקט אורלוב-המכבים
הדמייה: פרויקט אורלוב-המכבים

80 מיליון ש"ח תמורת 30%

לפי התכנית, תוקם כיכר עירונית בחזית היכל התרבות העירוני, על פינת הרחובות אורלוב-מכבים, היכן שכיום מצויים שלושה מבנים בני שלוש קומות כל אחד – עם 26 דירות סך הכל. שתי הקומות הראשונות יוקדשו לתעסוקה, מסחר ומבני ציבור. התכנית ממוקמת על הקו האדום של הרכבת הקלה, בקרבת תחנת המטרו וכן תחנת האוטובוסים המרכזית של העיר, אליה מנוקזים קוים רבים.

לפי הדיווח, חג'ג', שבשליטת עידו וצחי חג'ג', תשקיע סכום כולל של כ-80 מיליון שקל בחברת צים בהרי, בתמורה להקצאת 30% ממניות החברה והשקעה ישירה במיזם "היכל התרבות" בפתח תקווה. בנוסף, קבוצת חג'ג' קיבלה אופציה להגדלת אחזקותיה ל-50%. "צים-בהרי", שדיווחנו באוגוסט 2022 על כניסתה למשרדיה בב.ס.ר סיטי פתח תקווה, נוצרה ב-2021, לאחר מיזוג החברות צים נדל"ן ובהרי נדל"ן.

אייל בהרי, מנכ"ל צים בהרי, בראיון לפתח תקווה NEWS

חמישה פרויקטים בפתח תקווה בתכנון

החברה מתמקדת בפרויקטים של התחדשות עירונית בפריסה ארצית וכרגע משווקת פרויקטים של מגורים בתל אביב (רח' מודליאני), רחובות, יבנה וקריית אונו. חוץ מפרויקט היכל התרבות, שנמצא בשלב התכנון, באתר החברה מצוינים חמישה פרויקטים נוספים בפתח תקווה שהם בשלב התכנון: מינץ, ספיר, בילו, קהילת פינסק ורופין-ז'בוטינסקי (ז'בוטינסקי 12) – עליו כתבנו כבר לפני כשנה וחצי (ספטמבר 2022).

בנובמבר 2021, כשנה לאחר השלמת המיזוג בין בהרי לצים, בראשותו של עדי צים, הגישו יונה בהרי, מייסד החברה, אייל בהרי, ששימש כמנכ"ל ובעלי מניות נוספים מהמשפחה – תביעה בשם חברת צים בהרי נגד עדי צים, שהחזיק כ-60% מהחברה ונגד דני סויסה שהחזיק כ-10%. בהרי טענו כי צים וסוויסה משכו כמויות גדולות של כספים מהחברה לפירעון הלוואות בעלים.

הדמיות פרויקט היכל התרבות פתח תקווה - יהיה מוכן עד 2030?

חג'ג' פתח תקווה: היכל התרבות + עמישב

הסכסוך התגלגל לתביעות הדדיות ולבסוף הגיע לבוררות. לפני חודשיים החליט הבורר, השופט לשעבר, איתן אורנשטיין, כי בהרי יעבירו את אחזקותיהם (30%) לקבוצת צים תמורת 23.5 מיליון שקל. את הכסף הזה אמורה לשלם קבוצת חג'ג' כחלק מהסכם השותפות החדש. המעורבות של חג'ג' בפרויקט היכל התרבות, תתווסף, לפרויקט נוסף גדול של הקבוצה בפתח תקווה – ברח' צלח שלום בשכנות עמישב, עליו דיווחנו לפני מספר חודשים.

פינוי בינוי של קבוצת חג'ג' בשכונת עמישב
פינוי בינוי של קבוצת חג'ג' בשכונת עמישב

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »