למרות שזה כבר היה ברור, היום (רביעי, 1.5), התקבלה ההחלטה באופן סופי, בפרויקט שצפוי להמשיך לשנות דרסטית את התחבורה הציבורית בעיר. אבל אפשר להוריד את מפלס ההתרגשות: הצפי לסיום הפרויקט הוא באיזור 2035. אורך הקו יהיה 25 ק"מ ויעבור בחולון, דרום ומרכז תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ויסתיים באיזור התעסוקה "סגולה" בפתח תקווה.
שמונה חודשים וחצי חודשים מהשקת הרכבת הקלה, אחרי הרבה עיכובים ודחיות, היום התבשרנו על עוד צעד בקידום התחבורה הציבורית בפתח תקווה. האישור הסופי שנתנה הממשלה לקו המטרו M2, הגיע לאחר התנגדויות לביצוע העבודות בשבת של הקו, שאמור לעבור גם בבני ברק, זאת מכיוון שמכשיר ה-TBM העוצמתי, שכורה את המנהרות, בהן תעבור הרכבת, עובד 24/7 ולא ניתן לעצור אותו).
מה זה מטרו M2? וידאו
איפה קו המטרו M2 יעבור בפתח תקווה?
הקו יכסה צירים מרכזיים, בהם הרכבת הקלה לא עוברת. הקו ייצא מסגולה ויעבור בשתי תחנות של סירקין (עד שהרכבת תתחיל לפעול, השכונה החדשה בת עשרות אלפי התושבים צפויה להיות מאוכלסת), ימשיך למרכז העיר ויעצור בתחנה ענקית סמוך לעיריית פתח תקווה (אם היא עדיין עוד תהיה שם), ימשיך לארלוזורוב, משם לתחנת בן גוריון ויסיים את העיר בכפר גנים.
בספטמבר האחרון אושרה התכנית באופן עקרוני, לאחר שעיריית בני ברק הסכימה בפועל לעבודות בשבת בתחומי העיר בפרויקט המטרו, כל עוד יבוצעו באופן תת קרקעי ולאחר שהן הוגדרו כ"פיקוח נפש". ההחלטה אילו עבודות יוגדרו כך תהיה של חברת נת"ע, ותחול גם על הפעלת ה-TBM, שהפסקת פעולתה, לפני השלמת העבודות – עלולה להביא להתמוטטות המנהרות.
מה ההבדל בין המטרו לרכבת הקלה?
"יום היסטורי"
אורך הקו M2 יהיה כ-25 ק"מ והוא צפוי לשרת אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יחד עם מתן שרות למוקדים חשובים, כמו בית החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן. הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- שני קווי מטרו- השלום (1M), וכפר גנים (3M); תחנות של רכבת ישראל- השלום, סגולה פ"ת; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום- החשמונאים, הקו הירוק- כיכר הבימה, הקו הסגול- אלנבי, בר אילן וכפר גנים.
"אני מברך על אישור קו מטרו M2", אמר יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים". מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח הוסיף: "מדובר ביום היסטורי. אישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו".
גרינברג: יוצאים מהפקק
ראש העיר, רמי גרינברג, התייחס לאישור בעמוד הפייסבוק שלו. "אנחנו מקדמים פרויקטים תנועתיים בכל העיר, לרבות גשרי הולכי רגל, מחלפים חדשים, הוספת נתיבי תחב"צ ושדרוג התשתיות כמו מסופים וחניון לילה שמוקם בימים אלה בסמוך לבית העלמין ירקון ויאפשר את הקמת התחנה המרכזית החדשה. המטרה היא לשמור על בטיחות העוברים בדרכים ולאפשר יציאה מהפקקים ונגישות מיטבית בעיר ולכל מרחב גוש דן".