מטרו M2 פתח תקווה

הגיע לתחנה הסופית: הממשלה אישרה את קו המטרו M2 שיעבור במרכז פתח תקווה

למרות שזה כבר היה ברור וצפוי, היום (רביעי, 1.5), התקבלה ההחלטה באופן סופי, בפרויקט שצפוי להמשיך לשנות דרסטית את התחבורה הציבורית בעיר. אבל אפשרו להוריד את מפלס ההתרגשות: הצפי לסיום הפרויקט הוא באיזור 2035. אורך הקו יהיה 25 ק"מ ויעבור בחולון, דרום ומרכז תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ויסתיים באיזור התעסוקה "סגולה" בפתח תקווה.

שמונה חודשים וחצי חודשים מהשקת הרכבת הקלה, אחרי הרבה עיכובים ודחיות, היום התבשרנו על עוד צעד בקידום התחבורה הציבורית בפתח תקווה. האישור הסופי שנתנה הממשלה לקו המטרו M2, הגיע לאחר התנגדויות לביצוע העבודות בשבת של הקו, שאמור לעבור גם בבני ברק, זאת מכיוון שמכשיר ה-TBM העוצמתי, שכורה את המנהרות, בהן תעבור הרכבת, עובד 24/7 ולא ניתן לעצור אותו).

מה זה מטרו M2? וידאו

איפה קו המטרו M2 יעבור בפתח תקווה?

הקו יכסה צירים מרכזיים, בהם הרכבת הקלה לא עוברת. הקו ייצא מסגולה ויעבור בשתי תחנות של סירקין (עד שהרכבת תתחיל לפעול, השכונה החדשה בת עשרות אלפי התושבים צפויה להיות מאוכלסת), ימשיך למרכז העיר ויעצור בתחנה ענקית סמוך לעיריית פתח תקווה (אם היא עדיין עוד תהיה שם), ימשיך לארלוזורוב, משם לתחנת בן גוריון ויסיים את העיר בכפר גנים.

בספטמבר האחרון אושרה התכנית באופן עקרוני, לאחר שעיריית בני ברק הסכימה בפועל לעבודות בשבת בתחומי העיר בפרויקט המטרו, כל עוד יבוצעו באופן תת קרקעי ולאחר שהן הוגדרו כ"פיקוח נפש". ההחלטה אילו עבודות יוגדרו כך תהיה של חברת נת"ע, ותחול גם על הפעלת ה-TBM, שהפסקת פעולתה, לפני השלמת העבודות – עלולה להביא להתמוטטות המנהרות.

תחנת המטרו "לב המושבה" שתיבנה סמוך לבניין העירייה - תשנה את פני מרכז העיר

מה ההבדל בין המטרו לרכבת הקלה?

"יום הסטורי"

אורך הקו M2 יהיה כ-25 ק"מ והוא צפוי לשרת אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יחד עם מתן שרות למוקדים חשובים, כמו בית החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן. הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- שני קווי מטרו- השלום (1M), וכפר גנים (3M); תחנות של רכבת ישראל- השלום, סגולה פ"ת; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום- החשמונאים, הקו הירוק- כיכר הבימה, הקו הסגול- אלנבי, בר אילן וכפר גנים.

"אני מברך על אישור קו מטרו M2", אמר יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים". מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח הוסיף: "מדובר ביום היסטורי. אישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו".

קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין
קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין

גרינברג: יוצאים מהפקק

ראש העיר, רמי גרינברג, התייחס לאישור בעמוד הפייסבוק שלו. "אנחנו מקדמים פרויקטים תנועתיים בכל העיר, לרבות גשרי הולכי רגל, מחלפים חדשים, הוספת נתיבי תחב"צ ושדרוג התשתיות כמו מסופים וחניון לילה שמוקם בימים אלה בסמוך לבית העלמין ירקון ויאפשר את הקמת התחנה המרכזית החדשה. המטרה היא לשמור על בטיחות העוברים בדרכים ולאפשר יציאה מהפקקים ונגישות מיטבית בעיר ולכל מרחב גוש דן".

רמי גרינברג - קואליציה רחבה
רמי גרינברג: יחלץ מהפקק?

עוד ב-רכב ותחבורה

רכבת בתחנת סגולה פתח תקווה

ממחר יהיה קל ומהר יותר? רכבת ישראל מחדשת את הפעילות בפתח תקווה

אחרי חודשיים של עבודות, התבשרנו על כך שממחר (שני, 6.5), הרכבת תעבור בעיר ותיפתח את דלתותיה מחדש לנוסעים הרבים הצפויים לנסוע בה. העבודות התבצעו במסגרת הפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית", שאמור לייצר ציר רכבת נוסף בין איזור הצפון למרכז ולדרום, מה שצפוי לשפר באופן משמעותי את התנועה של הנוסעים ברכבות. "העבודות בוצעו בהצלחה – תוך עמידה בלוחות הזמנים", מסר מנכ"ל הרכבת, שוקי זינו.

המשך קריאה »
חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading