מטרו M2 פתח תקווה

הגיע לתחנה הסופית: הממשלה אישרה את קו המטרו M2 שיעבור במרכז פתח תקווה

למרות שזה כבר היה ברור וצפוי, היום (רביעי, 1.5), התקבלה ההחלטה באופן סופי, בפרויקט שצפוי להמשיך לשנות דרסטית את התחבורה הציבורית בעיר. אבל אפשרו להוריד את מפלס ההתרגשות: הצפי לסיום הפרויקט הוא באיזור 2035. אורך הקו יהיה 25 ק"מ ויעבור בחולון, דרום ומרכז תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ויסתיים באיזור התעסוקה "סגולה" בפתח תקווה.

שמונה חודשים וחצי חודשים מהשקת הרכבת הקלה, אחרי הרבה עיכובים ודחיות, היום התבשרנו על עוד צעד בקידום התחבורה הציבורית בפתח תקווה. האישור הסופי שנתנה הממשלה לקו המטרו M2, הגיע לאחר התנגדויות לביצוע העבודות בשבת של הקו, שאמור לעבור גם בבני ברק, זאת מכיוון שמכשיר ה-TBM העוצמתי, שכורה את המנהרות, בהן תעבור הרכבת, עובד 24/7 ולא ניתן לעצור אותו).

מה זה מטרו M2? וידאו

איפה קו המטרו M2 יעבור בפתח תקווה?

הקו יכסה צירים מרכזיים, בהם הרכבת הקלה לא עוברת. הקו ייצא מסגולה ויעבור בשתי תחנות של סירקין (עד שהרכבת תתחיל לפעול, השכונה החדשה בת עשרות אלפי התושבים צפויה להיות מאוכלסת), ימשיך למרכז העיר ויעצור בתחנה ענקית סמוך לעיריית פתח תקווה (אם היא עדיין עוד תהיה שם), ימשיך לארלוזורוב, משם לתחנת בן גוריון ויסיים את העיר בכפר גנים.

בספטמבר האחרון אושרה התכנית באופן עקרוני, לאחר שעיריית בני ברק הסכימה בפועל לעבודות בשבת בתחומי העיר בפרויקט המטרו, כל עוד יבוצעו באופן תת קרקעי ולאחר שהן הוגדרו כ"פיקוח נפש". ההחלטה אילו עבודות יוגדרו כך תהיה של חברת נת"ע, ותחול גם על הפעלת ה-TBM, שהפסקת פעולתה, לפני השלמת העבודות – עלולה להביא להתמוטטות המנהרות.

תחנת המטרו "לב המושבה" שתיבנה סמוך לבניין העירייה - תשנה את פני מרכז העיר

מה ההבדל בין המטרו לרכבת הקלה?

"יום הסטורי"

אורך הקו M2 יהיה כ-25 ק"מ והוא צפוי לשרת אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יחד עם מתן שרות למוקדים חשובים, כמו בית החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן. הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- שני קווי מטרו- השלום (1M), וכפר גנים (3M); תחנות של רכבת ישראל- השלום, סגולה פ"ת; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום- החשמונאים, הקו הירוק- כיכר הבימה, הקו הסגול- אלנבי, בר אילן וכפר גנים.

"אני מברך על אישור קו מטרו M2", אמר יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים". מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח הוסיף: "מדובר ביום היסטורי. אישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו".

קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין
קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין

גרינברג: יוצאים מהפקק

ראש העיר, רמי גרינברג, התייחס לאישור בעמוד הפייסבוק שלו. "אנחנו מקדמים פרויקטים תנועתיים בכל העיר, לרבות גשרי הולכי רגל, מחלפים חדשים, הוספת נתיבי תחב"צ ושדרוג התשתיות כמו מסופים וחניון לילה שמוקם בימים אלה בסמוך לבית העלמין ירקון ויאפשר את הקמת התחנה המרכזית החדשה. המטרה היא לשמור על בטיחות העוברים בדרכים ולאפשר יציאה מהפקקים ונגישות מיטבית בעיר ולכל מרחב גוש דן".

רמי גרינברג - קואליציה רחבה
רמי גרינברג: יחלץ מהפקק?

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »