פינוי תחנת דלק גיסין ילו פז פתח תקווה

האם במקום תחנת הדלק פז-ילו בנווה גן, יקום מבנה מגורים ענק עם 35 קומות?

לפי תכנית המתאר, שהוגשה בשבוע שעבר לבדיקה תכנונית בועדה המקומית והמחוזית, תחנת הדלק הותיקה, הנמצאת בלב השכונה, תפונה לטובת בניין מגורים, גני ילדים, משרדים ושטחי מסחר. חוץ מתחנת הדלק נמצאים במקום מספר רב של עסקים שונים, כמו חנות YELLOW, מכון לשטיפת מכוניות, חנות משקאות, אופניים ועוד. הסיבה? בעיקר כלכלית. "ממצים כך יותר טוב את השטח", אומר מנהל הפרויקט.

אלפי תושבי פתח תקווה, שמדי חודש מתדלקים בתחנת פז-ילו, שברחוב אבשלום גיסין 37, ייתכן וייאלצו בעוד מספר שנים לחפש תחנת דלק חליפית. לאחרונה, בעלי הקרקע, משפחות מדמון ומנדל, הגישו על ידי החברה היזמית "חי אתרים", תכנית נרחבת לפינוי תחנת הדלק והשטחים המסחריים, שנמצאים סביבה, לטובת מבנה מגורים ענקי בן 35 קומות עם 180 יחידות דיור, שיכלול בקרקע גם שטח מסחרי ותעסוקתי.

תחנת פז ילו בגיסין - תישאר?
תחנת פז ילו בגיסין - תישאר?

ייעוד הקרקע כבר לא רלוונטי

התכנית הוגשה בשבוע שעבר על ידי מנהל הפרויקט מטעם היזמים, יריב רייכר, ונמצאת כרגע בבדיקה תכנונית בועדה המקומית של עיריית פתח תקווה, לפני העברה להפקדה לועדה המחוזית. היזמים מקווים שהרשויות יבינו שייעוד הקרקע לתחנת דלק כבר לא רלוונטי, מה שיזרז את קידום פרויקט המגורים. תחנת הדלק בגיסין-נווה גן, היא אחת מתחנות הדלק הותיקות של העיר והיא עדיין נקראת "תחנת האצטדיון", על שם אצטדיון הכדורגל "האורווה", הסמוך לה, שנהרס לפני יותר מעשור.

במשך שנים היא משרתת את העוברים והשבים ובעיקר את תושבי השכונות הסמוכות – נווה גן, אם המושבות החדשה והישנה, נווה דקלים ושכונת קרול – הנמצאות ברדיוס של קילומטר-שניים ממנה. במידה והיא תיהרס, הם יאלצו לנדוד לתחנות סמוכות כמו סונול ודור אלון שנמצאות בחלק הדרומי של הרחוב ותחנת TEN, הנמצאת בבן דרור, שממשיך את גיסין מצפון.

שטח הפרויקט - על המפה

"הפרויקט יותר מתאים מבחינה אורבנית - ממה שיש עכשיו"

תחנות דלק הנמצאות בסמיכות למבני מגורים, זו בעיה ידועה וכלל ארצית. לפני שבע שנים, עודכן החוק וקוצר המרחק בין תחנת הדלק למבנה המגורים הקרוב אליה – מ-40 מטרים ל-20 מטרים בלבד. תחנת הדלק פז-ילו גיסין לכאורה עדיין עומדת בקריטריונים האלה, אך נוכח מגדלי המגורים שנבנו סביבה מאז הוקמה בשנות ה-80', הימצאותה שם נחשבת בעיני רבים מתושבי השכונה, למפגע.

לדברי רייכר, בעלי השטח היזמים, הגיעו למסקנה שכיום, תחנת הדלק, היא אינה השימוש המיטבי בקרקע. "על מנת להגיע לשימוש המיטבי בקרקע, יש להפוך אותה למתחם של מגורים משולב עם משרדים ומסחר", הוא אומר. "זה יותר מתאים מבחינה אורבנית. התחנה נבנתה בשנות ה-80', כשעוד לא הייתה כל הבניה מסביב. הגישה של מוסדות התכנון היא לנצל בצורה המיטבית את השטחים בעיר, כדי לא לפגוע בעוד שטחים פתוחים".

מנהל פרויקט פינוי תחנת דלק כיסין - יריב רייכר
מנהל פרויקט פינוי תחנת דלק גיסין - יריב רייכר

ילו מרקט כנראה יישאר

להערכתו של רייכר, במידה ויתקבלו האישורים בקצב רצוי, הבניין יוקם ויאוכלס תוך 3 שנים, כלומר עד 2028. לפי התכנון, במקום תחנת הדלק, יוקם בניין מגורים מודרני, שיכלול מועדון דיירים, חדר כושר, מחסנים, חדרי אשפה ומתקנים טכניים. כמו כן, התוכנית מציעה הקמת שטחי משרדים ומסחר ואשכול של שני גני ילדים עם  חצר פרטית לכל אחד. 

מה יהיה עם חנות הנוחות ילו-מרקט ושאר העסקים? 

"העסקים הם תחת חוזה מול בעלי הקרקע. אם ירצו, הם יישארו שם והם רק יוכלו להינות מכך, כי תהיה להם תשתית טובה ומודרנית יותר. לגבי ילו-מרקט, הם צפויים להישאר, גם אם יהרסו את תחנת הדלק והם רק ירוויחו מכך".

תחנת דלק פז ילו בגיסין
תחנת דלק פז ילו בגיסין

"עוד פרויקט שיגדיל את עומסי התנועה"

יפית לוי, תושבת השכונה בחמש שנים האחרונות, דווקא רוצה שתחנת הדלק תישאר. "אחד השיקולים שלי ברכישת הדירה, הייתה הנוחות של תחנת הדלק וחנות ה-Yello, מעבר לכך שהמתחם משרת תושבים הגרים במספר שכונות מסביב", היא אומרת.

"לבנות כעת מתחם דירות נוסף הכולל 180 משפחות, ללא תשתית ראויה, תנטרל את צירי הגישה הקיימים ותגדיל את עומסי התנועה איתם אנו מתמודדים כל בוקר. לא לשכוח שבסוף הרחוב השכונה מהצד השני, עתידים להיבנות בקרוב 4-5 בנייני גורדי שחקים בפרויקט של דמרי – שיחסמו את צרי התנועה לכיוון ז'בוטינסקי".

עדכון: בעקבות הכתבה, נפתחה קבוצת וואטסאפ, של תושבים המתנגדים לתכנית. לדברי גורמים בעירייה גם היא מתנגדת לתכנית ותפעל לכך שהיא לא תקודם. 

הדמיה: טיטו-אומן אדריכלים "סטודיו Snapshot & Cohen"

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »