טקס השקת דגם קטר גיסין הרב מלכה פתח תקווה

הנה באה הרכבת? לפחות הקטר בגיסין כבר כאן

כל מי שתקוע מדי יום בפקק של גיסין יכול למצוא נחמה פורתא במיצג החדש שהציבה העירייה בצומת של רח' הרב מלכה: דגם של קטר מספר 261 של רכבת ישראל, שנועד לייצג את הקידמה התחבורתית, אליה העיר שואפת להגיע. המיצג הושק היום באירוע חגיגי בהשתתפות ראש העיר, רמי גרינברג ומנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר.

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני עיר כה מתפתחת כמו פתח תקווה, הוא שיפור התחבורה, ביחס זהה לגידול באוכלוסיה ולתנופה העסקית שהיא חווה בעשור השלישי של המאה ה-21. זהו אתגר לא פשוט כלל וכלל, מה גם שהוא לא תלוי רק ברצון הטוב של העיר והעירייה, אלא גם במדינת ישראל, שלא לדבר התרחשויות גלובאליות, המשפיעות על כל תחומי החיים שלנו.

הקטר - סמל למהפכה תחבורתית?

דגם קטר רכבת ישראל בצומת גיסין הרב מלכה פתח תקווה
דגם קטר רכבת ישראל בצומת גיסין הרב מלכה פתח תקווה

כרגע המצב הוא שכולם, בעודם תקועים בפקקים המייגעים כמעט בכל כביש ראשי בעיר, לוטשים עיניים בתקווה לסוף 2022, אז אמור להתחיל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה, שיחצה את האיזורים המרכזיים של פתח תקווה ואמור להביא להקלה בעומסים. 

בינתיים, בעירייה השיקו היום באירוע חגיגי דגם של קטר בצומת גיסין-הרב מלכה, סמוך ל"עץ הבוכה". המיקום הוא סמלי – בין תחנת הרכבת הישנה של רח' פינסקר לבין התחנה המודרנית של קריית אריה, שם גם אמור לקום מסוף של הרכבת הקלה. בנוסף, המיקום הזה מסמל את תוואי הרכבת הקלה שאמורה לעבור בפתח תקווה, כאמור הקו האדום כבר לקראת סוף 2022 והקו הצהוב, שאמור להיפתח שנה-שנתיים לאחר מכן.

תוואי הרכבת הקלה - קו אדום + צהוב - שיעבור בפתח תקווה
תוואי הרכבת הקלה - קו אדום + צהוב - שיעבור בפתח תקווה

ביום ראשון הקרוב - הרכבת המחושמלת בפתח תקווה

ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר
ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר

הדגם שהוצבע בצומת הוא של קטר 261 בעל מנוע דיזל-חשמלי, שייצרה חברה ספרדית בשנת 1998 עבור רכבת ישראל. למעשה מדובר בקטר ראשון מסוגו בישראל, שהכיל מנועי הסעה א-סינכרוניים המאפשרים יעילות משופרת ודורשים פחות תחזוקה.

בטקס ההשקה השתתף מיכה מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל, שציין כי החל מיום ראשון הקרוב (2.1), הרכבת המחושמלת (עדיין לא הרכבת הקלה…), עליה עמלו במסגרת פרויקט חשמול הרכבת המקיף, תתחיל לעבור בתחנות פתח תקווה.

דגם הקטר בלילה שהובא אל הצומת
דגם הקטר בלילה שהובא אל הצומת

ראש העיר, גרינברג, הוסיף כי פתח תקווה "כבר אינה מושבה קטנה, אלא עיר מטרופולין ענקית עם מערכת תחברותית מהגדולות והענפות שיש. אנחנו לקראת סיום העבודות על הרכבת הקלה ובמקביל הוספת קווי תחבורה חדישים ונגישים ורשת דרכים מסועפת, כל זאת לצד עידוד שימוש בשבילי הליכה ושבילי אופניים הקיימים לאורכה ולרוחבה של העיר"

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »