צומת העיפרון פתח תקווה

חסל סדר פקקים בצומת העיפרון? העירייה מתחילה בעבודות פיתוח של חצי שנה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

בשורה לתושבים: אחד מהצמתים הסואנים בפתח תקווה, עומד לעבור שדרוג מאסיבי לטובת הקלת העומסים, בהצטלבות שכל תושב מכיר על בשרו – דרך אם המושבות (שמלצר) עם זבולון המר. לפי העירייה, העבודות יתבצעו בשעות הלילה ולא יפגעו בזרם התנועה הרגיל. גרינברג: "זה חלק ממגה פרויקט שייצור קישוריות מתקדמת בין מזרח למערב".

תנופת ההתפתחות של פתח תקווה מחייבת את קברניטי העיר לשבור את הראש ולעשות את כל המאמצים על מנת להקל עד כמה שניתן, על עשרות אלפי המכוניות בצירים המרכזיים שלה בהם נעים מאות אלפי תושבים ומבקרים מדי יום. הגשם הזה אמור להפוך למבול של ממש, נוכח הקידום המואץ של בנייני משרדים ומרכזי מסחר ותעשייה, במיוחד באיזור קריית אריה, בואכה שכונת אם המושבות.

צומת העיפרון - אולמות התעמלות

עבודות לילה להוספת נתיבים

במהלך החודשים האחרונים דיווחנו לכם על הפרויקטים שצפויים לקום בסמוך לצומת העיפרון-אצטדיון, כמו זה של ויתניה-קרסו ומיזם אולמות הספורט, שאולי גם יכלול את בית הועד האולימפי. תוסיפו לזה את העומסים הנוצרים במשחקים בהם אצטדיון שלמה ביטוח מלא עד אפס מקום (בתקווה שיהיו הרבה כאלה) ותבינו, עד כמה הצומת הזאת "מועדת לפורענות", גם כשאר תתחיל לפעול הרכבת הקלה. 

לפי הודעת העירייה, העבודות יכללו הוספת נתיבי הפניות, נתיב נסיעה ממערב למזרח על דרך אם המושבות (בנוסף לשניים שכבר קיימים) וכן נתיב נסיעה נוסף לרכב דו גלגלי מצפון לדרום. במקביל, העירייה מתכננת לשדרג את תאורת הרחוב ולהחליף את רציף המדרכה. לדבריה, העבודות יתבצעו בשעות הלילה ויארכו כחצי שנה (רשמנו…).

רק פרויקט ביניים

יש לציין כי פרויקט זה הוא רק שלב ביניים, בפרויקט הענק עליו דיווחנו, שיכלול את הרחבת דרך אם המושבות הקיימת, חיבור הכביש לכיוון סגולה, הפרדה מפלסית בצומת וכן תוספת רמפה מדרך אם המושבות לכביש 4 צפון. 

"עבודות הפיתוח בצומת העיפרון יתבצעו במטרה להביא לזרימה תנועתית טובה יותר באזור", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "לצד זאת, אנחנו מקדמים מגה פרוייקט אשר עתיד לצור קישוריות מתקדמת בין מזרח למערב דרך אם המושבות. מדובר בפרוייקט שעתיד להעצים את הקישוריות בעזרת שבילי אופניים ונתיב תחבורה ציבורית".

עוד ב-רכב ותחבורה

אופנוע מפגע רעש בפתח תקווה

סוף לרעש? בפתח תקווה יחלו לאכוף רעש מרכבים ואופנועים באמצעים טכנולוגיים

אחרי תלונות רבות של תושבים, במיוחד בתקופה מתוחה זו, העירייה סיימה את הפיילוט של חברת NOize ltd, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, והמיזם הטכנולוגי, המבצע ניטור רעש באמצעות מצלמות המזהות מפגעי רעש בכבישים, יוצא לדרך באופן מבצעי ובקרוב יוטלו קנסות על מפגע הרעש בסכומים של עד 730 ש"ח. פתח תקווה היא העיר הראשונה שקידמה מערכת אכיפה טכנולוגית זו.

המשך קריאה »
מטרו M2 פתח תקווה

דמיינו 2034: תוכנית רכבת המטרו M2 אושרה ע"י המדינה. איפה היא תעבור בפ"ת?

עוד לא הספקנו "להתאושש" מההשקה המאוחרת של הרכבת הקלה, בדיוק לפני חודש – והיום התבשרנו כי תכנית ה"קו הכתום", שיחבר בין פתח תקווה לחולון, דרך גבעת שמואל, בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב – אושרה על ידי ועדת התשתיות הלאומית. בניגוד לרכבת הקלה, הקו צפוי להיות תת קרקעי בלבד, אורכו 26 ק"מ עם 22 תחנות – כשמונה מהן בעיר, כשהנסיעה תסתיים בסגולה.

המשך קריאה »
גלאי רעש בפתח תקווה

תהיו בשקט? פתח תקווה נבחרה להיות העיר הראשונה בה יותקנו גלאי רעש בכבישים

ראש העיר רמי גרינברג כינס היום פגישה עם בעירייה עם נציגים מהמשרד להגנת הסביבה וגורמי מקצוע באגף לאיכות הסביבה בעיר על מנת לקדם פיילוט, שבמסגרתו צפויים להיות מותקנים בקרוב למעלה מ-60 גלאי רעש ברחבי העיר. מתוך כל הערים שמשתתפות במיזם, פתח תקווה הראשונה – ואם הפיילוט יהיה מוצלח – צפויים להיות מותקנים גלאים נוספים. על הכוונ? מכוניות ואופנועים משופרים.

המשך קריאה »
הקו האדום של הרכבת הקלה דנקל פתח תקווה תחנת השחם ז'בוטינסקי

לידיעת הנוסעים במוצ"ש: הרכבת הקלה האחרונה מפתח תקווה תצא מעכשיו ב-00:15

שבוע מהשקת הקו האדום ולאחר שבמוצאי השבת האחרונה הרכבת פעלה רק כשעתיים, בנת"ע ומשרד התחבורה התחשבו בביקורת הציבורית והאריכו את שעות הפעילות. הערב, הרכבת הראשונה תצא מהתחנה המרכזית כבר ב-20:30 (כ-40 דקות אחרי יציאת השבת) והאחרונה תצא רבע שעה אחרי חצות מקריית אריה. הרכבת האחרונה תצא מתחנת אליפלט ת"א ב-00:30 ותגיע לפתח תקווה ב-1:00 בלילה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading