צומת העיפרון פתח תקווה

חסל סדר פקקים בצומת העיפרון? העירייה מתחילה בעבודות פיתוח של חצי שנה

בשורה לתושבים: אחד מהצמתים הסואנים בפתח תקווה, עומד לעבור שדרוג מאסיבי לטובת הקלת העומסים, בהצטלבות שכל תושב מכיר על בשרו – דרך אם המושבות (שמלצר) עם זבולון המר. לפי העירייה, העבודות יתבצעו בשעות הלילה ולא יפגעו בזרם התנועה הרגיל. גרינברג: "זה חלק ממגה פרויקט שייצור קישוריות מתקדמת בין מזרח למערב".

תנופת ההתפתחות של פתח תקווה מחייבת את קברניטי העיר לשבור את הראש ולעשות את כל המאמצים על מנת להקל עד כמה שניתן, על עשרות אלפי המכוניות בצירים המרכזיים שלה בהם נעים מאות אלפי תושבים ומבקרים מדי יום. הגשם הזה אמור להפוך למבול של ממש, נוכח הקידום המואץ של בנייני משרדים ומרכזי מסחר ותעשייה, במיוחד באיזור קריית אריה, בואכה שכונת אם המושבות.

צומת העיפרון - אולמות התעמלות

עבודות לילה להוספת נתיבים

במהלך החודשים האחרונים דיווחנו לכם על הפרויקטים שצפויים לקום בסמוך לצומת העיפרון-אצטדיון, כמו זה של ויתניה-קרסו ומיזם אולמות הספורט, שאולי גם יכלול את בית הועד האולימפי. תוסיפו לזה את העומסים הנוצרים במשחקים בהם אצטדיון שלמה ביטוח מלא עד אפס מקום (בתקווה שיהיו הרבה כאלה) ותבינו, עד כמה הצומת הזאת "מועדת לפורענות", גם כשאר תתחיל לפעול הרכבת הקלה. 

לפי הודעת העירייה, העבודות יכללו הוספת נתיבי הפניות, נתיב נסיעה ממערב למזרח על דרך אם המושבות (בנוסף לשניים שכבר קיימים) וכן נתיב נסיעה נוסף לרכב דו גלגלי מצפון לדרום. במקביל, העירייה מתכננת לשדרג את תאורת הרחוב ולהחליף את רציף המדרכה. לדבריה, העבודות יתבצעו בשעות הלילה ויארכו כחצי שנה (רשמנו…).

רק פרויקט ביניים

יש לציין כי פרויקט זה הוא רק שלב ביניים, בפרויקט הענק עליו דיווחנו, שיכלול את הרחבת דרך אם המושבות הקיימת, חיבור הכביש לכיוון סגולה, הפרדה מפלסית בצומת וכן תוספת רמפה מדרך אם המושבות לכביש 4 צפון. 

"עבודות הפיתוח בצומת העיפרון יתבצעו במטרה להביא לזרימה תנועתית טובה יותר באזור", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "לצד זאת, אנחנו מקדמים מגה פרוייקט אשר עתיד לצור קישוריות מתקדמת בין מזרח למערב דרך אם המושבות. מדובר בפרוייקט שעתיד להעצים את הקישוריות בעזרת שבילי אופניים ונתיב תחבורה ציבורית".

עוד ב-רכב ותחבורה

ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

כדאי להיערך: החל מה-1.3 תופסק תנועת הרכבת הכבדה בפתח תקווה למשך חודשיים

דוברות רכבת ישראל הודיעה לאחרונה כי תנועת הרכבות בעיר תופסק בחודש עד לתאריך 4.5.24 (כולל) בעקבות עבודות לצורך קידום פרויקט "המסילה המזרחית". במטרה לתת פתרון זמני לנוסעי הרכבת, יופעלו היסעים (אוטובוסים ומיניבוסים), אל מגוון יעדים, ביניהם אל ומתחנת הרכבת בקריית אריה. מטרת הפרויקט: לצמצם את הגודש בכבישים, את זיהום האוויר, ולהגביר את בטיחות משתמשי הדרך.

המשך קריאה »
מיצג טסלה פתח תקווה

צפו: כמעט שיא עולמי בפתח תקווה: כ-650 רכבי טסלה גדשו את החנייה ברחוב שחם

איזור הבילויים של פתח תקווה אירח אמש מיצג אורות ומוסיקה יוצא דופן מסוגו, ביוזמת קהילת טסלה ישראל ובשיתוף פעולה עם עיריית פתח תקווה במחווה לחטופים עם מסר אחד ברור: החזירו אותם הביתה. חובבי המכונית החשמלית הגיעו לעיר מכל קצוות הארץ במטרה לתמוך בהחזרת החטופים – ועל הדרך לשבור את השיא העולמי שעומד על 687 רכבים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading