פינוי בינוי מתחם ארגוב פתח תקווה

תכנית התחדשות עירונית נוספת בשכונת אחדות מעלה הילוך – מתחם ארגוב של "שיכון ובינוי"

עיריית פתח תקווה דיווחה היום על קידומה של תכנית "פינוי בינוי" נוספת בדרום-מזרח העיר. לפי התכנית, שטח של 28 דונם, הכוללים בתחומם גם את גן ארגוב, ועוד 10 מבני "רכבת" ישנים ומוזנחים, אמורים להפוך לתשעה בניינים (בעלי מספר קומות שונות) שיכילו לא פחות מ-908 יחידות דיור. התכנית כרגע בסטטוס ועדת ערר.

שכונת אחדות הותיקה, שכבר דיווחנו לא מזמן על תכניות התחדשות עירונית שנרקמות בה, היא אחת מהשכונות בעלי החתך הסוציו-אקונומי הנמוך בפתח תקווה. בשיכונים שבתוכה גרים בעיקר יוצאי אתיופיה וברית המועצות לשעבר, לצד תושבים ותיקים. ביקרנו היום במתחם הארגוב וגילינו עד כמה המקום זקוק דחוף לשיפור והתחדשות.

צפו בביקור במתחם ארגוב לקראת פינוי בינוי (13.4.22)

גם כאן, כמו במתחם הצפוי להתחדש בעמישב, גילינו שיכונים מוזנחים עם תחזוקה לקויה, שההבדל בינם לבין השכונות המטופחות והחדשות הוא שמיים וארץ. זאת הסיבה העיקרית שעיריית פתח תקווה, בשיתוף המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים", מקדמות בימים אלה מול הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה את ההתחדשות העירונית במתחם הממוקם בצפון שכונת אחדות. 

בשטח התכנית, כ-28 דונמים, אותו תוחמים הרחובות שפרינצק ומינץ, שוכן גן ארגוב, שדווקא שופץ לאחרונה. התכנית מציעה פינוי של עשרה מבני שיכון בני 3 קומות, שבהם גרים כיום מאות תושבים בכ-240 יחידות דיור. במקומם אמורים לקום תשעה מבנים, שיכילו לא פחות מ-908 יחידות דיור, שזה אומר לפחות 20 קומות בממוצע לכל אחד. במסגרת התכנית יפותח הגן, סביבו יקומו המבנים. 

תכנית פינוי בינוי מתחם ארגוב
תכנית פינוי בינוי מתחם ארגוב

התכנית, כמו כל תכנית פינוי-בינוי גם אמורה לכלול מערך של שטחים ציבוריים לרווחת תושבי השכונה. "אני מודה לכל השותפים לקידום ההתחדשות במתחם ארגוב – התחדשות לה התושבים מייחלים שנים רבות", מסר ראש העיר, רמי גרינברג, שהבטיח לדאוג לצרכי התושבים, שיגורו במתחם, בכל פרמטר – מבני ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך, גינות ציבוריות ומענה תחבורתי מקיף. 

יזמי התכנית עם חברת הנדל"ן הגדולה "שיכון ובינוי", שמתמחה בהתחדשות עירונית ובמיוחד בפרויקטים גדולים של פינוי-בינוי. את התכנית מלווה משרד האדריכלים של גיא מילוסבסקי, שגם תרם את ההדמיה המופיעה בכתבה.

עוד ב-נדלן

פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading