עידן גולדשטיין - מכבי פתח תקווה

הטור של עידן גולדשטיין – כשאומרים לך "לך" – לך

לא היינו צריכים חותמת טובה יותר על כך שאבי לוזון חטא ב"חטא ההיבריס", מאשר ההשפלה הביתית הכואבת 4:0 מול נוף הגליל במשחק הכי חשוב של מכבי פתח תקווה העונה. לא היה מעולם בעלים/יו"ר,  שהלך נגד האוהדים ונשאר בקבוצה. במוקדם, או מאוחר – הם תמיד ישימו את המפתחות. החשש הוא שאם זה לא יקרה אצלנו בקרוב – זה יהיה מאוחר מדי. 

מי שחיכה בסוף המשחק לקבל הסברים, או לפחות סוג של אמפתיה מ"האיש החזק" של הקבוצה שאנחנו כל כך אוהבים, הבין מיד שאין מה לחכות. מסתבר שאבי לוזון, שהקבוצה כל כך יקרה לו, ברח הביתה במחצית, בניגוד לאוהדי הקבוצה האמיתיים, שנשארו עד הסוף המר. אולי בבית הוא יחשוב על ההישג (מפוקפק) בתולדות מכבי, שהוא אולי כן יצליח להגיע אליו: להוריד את הקבוצה ליגה פעם שלישית בעשור ופעם שנייה ב-3 שנים.

צפו במחאת האוהדים במשחק התבוסה 4:0 לנוף הגליל

זה מה שקורה כשהוא מנסה למלא את יציע 4 בילדי קייטנה, שנכנסים בחינם ויורק על האוהדים האמיתיים, שרכשו מנוי. חטא ההיבריס מתבטא בכך שהוא חושב שהוא וההשתלטות שלו על הקבוצה – הם מעל הכל. לא באמת אכפת לו כמה קהל יגיע למשחקים, משלם או בחינם. ההיפך, הוא מעדיף שכמה שפחות יגיעו וככה תהיה לו פחות אופוזציה. 

מבחינתו, העיקר שהמפעל ימשיך לעבוד ולהתגלגל. כל עוד הנוער רץ לאליפות והוא במרחק נגיעה מהגביע, זה מספיק. בסתר ליבו, אולי דווקא ירידת ליגה, תלך יחד עם האסטרטגיה הניהולית שלו, אם אפשר לקרוא לה ככה: לחשל שחקני נוער בליגה הלאומית כמו שלו דניאל, אריאל לוגסי ועידן טוקולומטי על ידי דקות מספר רבות ואז למכור אותם למרבה במחיר. ואם לא נעלה בחזרה? לא נורא. תמיד יש עוד עונה. מתגלגלים.

כאוהד מכבי שנים רבות, קשה לי מאוד להחמיא ליריבה העירונית, אפשר רק ללמוד מהפועל פתח תקווה איך מתייחסים לקהל. מחר זאת לא תהיה הפתעה אם הם ימלאו את האצטדיון ב-9000 אוהדים, שיתמכו בהם במשחק, בו ניצחון יקרב אותם רגל וחצי לליגת העל. וכמו שזה נראה כרגע הם לא יפגשו את מכבי שם. אם בהפועל הוא הנכס, במכבי, לוזון נותן תחושה שקהל האוהדים הוא הנטל.

אוהדי מכבי פתח תקווה לפני תחילת המשחק
אוהדי מכבי פתח תקווה לפני תחילת המשחק

למה זה קורה? כי לא משנה כמה הפועל תתרסק ותחטוף מכות, תמיד ישדרו להם שם שזה מועדון גדול בכדורגל הישראלי. במכבי פתח תקווה – בדיוק ההפך. במשך שנים, לוזון משדר לאוהדים ולתקשורת שמכבי זה מועדון קטן וככזה, הוא בעצם צריך מושיע. והמושיע יכול להיות רק מישהו אחד – והוא אבי לוזון. אותו אחד שמרפד את עצמו באנשים קרובים ומרחיק את כל מי שמעז לתת עליו ביקורת. 

הוא יכול להתעלם מאיתנו עד מחר – אבל רק שייתן הצהרה שהוא הולך הביתה. במקומו נקים עמותת אוהדים, שהיא תחזיק בקבוצה (בדומה למה שקורה בהפועל). היא זו שתביא את ה-2-3 מיליון שקלים מספונסרים (שזה בערך מה שלוזון מביא עכשיו) ושאר התקציב יורכב מהטוטו, זכויות השידור וגם כרטיסים. כן, כרטיסים בתשלום ממש ולא בחינם. 

במקרה כזה, הקבוצה קודם כל תייצב את הזהות שלה ותטפח את הקשר לאוהדים. הכל יהיה תחת פיקוח ולא מערב פרוע כמו עכשיו. יבוא משקיע רציני (דוגמת אלונה ברקת), וולקאם. אם ירצה את הקבוצה, הוא ייתן דין ודיין – ואם יימצא ראוי הבעלות תועבר אליו. 

זאת שיטה להמשיך לגלגל את המועדון, להשתמש בו כמפעל חיים, אבל גם כזה שמסדר לעצמך ג'ובים בהתאחדות ובאופ"א ועל הדרך גם מסדר גו'בים בקבוצה לכל המשפחה המורחבת. ככה לא מנהלים קבוצת כדורגל ב-2022. אז כמו שאמרת לניר קלינגר, אותו פיטרת לפני שבועיים, "אם אומר לך 'לך' – אז לך!". ויפה שעה אחת קודם. וגם אם צריך לרדת ליגה כדי שזה יקרה – זה שווה את המחיר.

בסוף הקומת שהגיע מנוף הגליל יצא מחויך
מכבי פתח תקווה - נוף הגליל

עוד ב-ספורט

צפו: מכבי פתח תקווה הדהימה את מכבי תל אביב ברבע הגמר באצטדיון "שלמה ביטוח"

כ-8500 צופים הגיעו אמש למשחק הגביע בו אירחה מכבי את האלופה שבדרך מתל אביב. למרות פערי הכוחות, הפתח תקוואים גילו הרבה נחישות, במיוחד כאשר הצליחו להשוות בתוספת הזמן ל-2:2 ולקבוע הארכה. בהארכה הם גילו עליונות, שקיבלה ביטוי עם שני שערים של הצעירים ניב יהושוע ואלירן חזן – שקבעו 4:2 מדהים. "אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלנו", אמרו במכבי.

המשך קריאה »

חגיגת גביע בפ"ת: מכבי והפועל צפויים לארח היום ומחר כ-16,000 צופים (יחד)

אם יש משהו שיכול לנחם אחרי האכזבה של שתי קבוצות הכדורגל הפתח תקוואיות בליגת העל, זה סיבוב רבע גמר גביע המדינה, שזימן לנו את האלופה שבדרך מכבי תל אביב, שתתארח באצטדיון שלמה ביטוח מחר (20:30) למשחק מול מכבי פתח תקווה ומחרתיים (19:30) הפועל "מבנה" פתח תקווה תארח את הפועל באר שבע. כל הפרטים על מקומות הישיבה ולינקים לכרטיסים – בפנים!

המשך קריאה »
מכבי פתח תקווה בית"ר ירושלים 3:0 - תאריך 16.3

כ-10,000 צופים ראו את בית"ר י-ם מביסה את מכבי פ"ת ביציעים ובמגרש. הפועל בצרות

שבת מאכזבת לשתי הפתח תקוואיות הסתיימה בהפסדים כואבים לשתי הירושלמיות, שקבעו: מכבי לא תשחק בפלייאוף העליון והפועל צריכה סוג של נס כדי להישאר בליגה. כ-8000 אוהדי בית"ר, שכבשו את אצטדיון "שלמה ביטוח", ביטלו לחלוטין את כ-2000 אוהדי מכבי ומשכו את הצהובים-שחורים לניצחון 3:0. הפועל פתח תקווה עמוק במקום האחרון אחרי הפסד 0:1 בטדי להפועל ירושלים. נתנחם שיהיה עוד דרבי במאי.

המשך קריאה »

צפו: כ-8000 צופים הגיעו לדרבי הגדול של פתח תקווה. רק הכדורגל ניצח (וידאו)

חגיגת כדורגל במשחק מחשמל של היה פה עשור בין מכבי להפועל פתח תקווה הסתיים בתיקו 2:2, לאכזבתם של אוהדי שתי הקבוצות. הפועל, שאירחה את המשחק, מילאה את היציע המזרחי והביאה 6522 אוהדים ואילו מכבי הביאה כמות נכבדה של 1380 משלה, שמילאו את יציעי 4+5. למרות המתח הרב במשחק הגורלי, האירוע התנהל בצורה מסודרת ללא אלימות או תקריות. צפו בדברי האוהדים:

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading