דיור בר השגה בפתח תקווה? קיים דבר כזה?

העירייה: נפעל לקידום השכרת דירות בפתח תקווה לטווח ארוך במחירים "בהישג יד"

לפי הדיווח, ראש העירייה, מקדם מסמך מדיניות במטרה לאפשר לאוכלוסייה מעוטת יכולת להגיע לדיור בר השגה, זאת על ידי שיתוף פעולה עם יזמים ומתכננים, שיקבלו תמריצים ליישם מדיניות מסוג זה בפרויקטים שונים, בעיקר במרכז העיר. רמי גרינברג, שכינס היום את גורמי המקצוע במרכז הגר, מסר כי "המסמך יאפשר לצור תמהיל אוכלוסייה מגוון יותר באזורים המתחדשים ובמרכז העיר".

שוק שכירויות הדירה בארץ בכלל ובפתח תקווה בפרט, מגיע לנקודות שיא, שנשברות מדי יום. מספיק להיכנס ליד 2 (קבלו תמונה עדכנית) ותבינו שהיום, לא ניתן למצוא דירת 3 חדרים (אפילו ישנה ובמרכז/מזרח העיר) בפחות מ-3000 ש"ח לחודש. עבור זוגות צעירים עם ילדים ואמהות חד הוריות, מדובר באחוז משמעותי שנוגס מהשכר ולא מאפשר לחיות ברווחה המינימלית.

תמהיל תושבים, תמריצים ליזמים

עוד רחוק היום שפתח תקווה תיחשב "עיר לעשירים בלבד", אבל קברניטי העיר כבר מבינים, בטח לאור הפרויקטים היוקרתיים וההתחדשות העירונית למגורים, שצריך לעשות חושבים איך שומרים על תמהיל נכון של אוכלוסייה, ולאפשר גם למעוטי יכולת לגור בעיר – ובצורה מכובדת. לפיכך, ראש העיר כינס היום גורמים מקצועיים על מנת לגבש מסמך מדיניות בנושא. 

לפי הדיווח, המסמך יאפשר לרשות העירונית להתערב בקידום פרוייקטים לדיור עם אפשרות השכרה לטווח ארוך במחירים, שאותם הגדירו "בהישג יד", תוך עמידה בקריטריונים שיוגדרו ומתן תמריצים ליזמים לטובת ישום המדיניות בפרוייקטים השונים למגורים ברחבי העיר. המטרה היא להרחיב את המגוון והמרקם החברתי ולאפשר דיור לצעירים ולמשפחות צעירות במרכז העיר ובאזורים המתחדשים. 

בפגישה נדונו ההמלצות ליישום המדיניות במתחמים שונים בעיר, תוך דרכי פעולה שיובילו להחייאת מרכז העיר ופיתוח הכלכלה בו. הרעיון הוא להקצות נתח נרחב מתוך סך יחידות הדיור עבור דור ההמשך בעיר וכן בחינת אפשרות להקצאת דיור במחירי השכרה נוחים במעונות סטודנטים באזורי שונים בעיר עבור אנשי הוראה, רפואה, עובדי רווחה, אמנים ועוד.

הבניין הישן בברנדה 18
בניין ישן במרכז העיר

בתכנון: הקמת גוף פיקוח ליישום המדיניות

בין ההמלצות שעלו בפגישה: דרישה שיחידות הדיור בהישג היד יושכרו לטווח ארוך, במחיר מופחת באופן ניכר ממחיר השוק, זאת בהתאם לזכאות שתקבע. העירייה תשאף לכך שבכל שכונות העיר יהיה מלאי של דיור בהישג יד, בהתאם למטרות העירוניות, תוך התייחסות לתחזיות הגידול שלהן. בתוך כך, העירייה תפעל לתמרץ יזמים לפתח דיור מסוג זה, בעיקר בקרקעות שבבעלות עירונית.

מהעירייה נמסר השאיפה היא להקים גוף ביצועי לייזום, אחזקה, ניהול, תפעול ופיקוח של מלאי הדיור הקיים והעתידי בעיר. הגוף יהיה אמון על ניטור ומעקב אחרי מלאי הדיור ומצבו, ייזום פרויקטים לשמירה על המלאי הקיים ושיפורו, הגדלת נגישות הדיור, התקשרויות עם גופים מבצעים, ניהול ופיקוח על מלאי הדיור העירוני ועוד.

"כחלק ממגמה כלל ארצית המשקפת עלייה מתמשכת במחירי הדירות, אנחנו נערכים עם מסמך מדיניות עירוני אשר יאפשר לרשות להתערב בפרוייקטים השונים כדי לתת מענה לדיור בהישג יד", מסר ראש העיר גרינברג. "המסמך יאפשר ליצור תמהיל אוכלוסייה מגוון יותר באזורים המתחדשים ובמרכז העיר ובמקביל יאפשר לצעירים לשכור דירות במחיר מופחת".

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »