דיור בר השגה בפתח תקווה? קיים דבר כזה?

העירייה: נפעל לקידום השכרת דירות בפתח תקווה לטווח ארוך במחירים "בהישג יד"

לפי הדיווח, ראש העירייה, מקדם מסמך מדיניות במטרה לאפשר לאוכלוסייה מעוטת יכולת להגיע לדיור בר השגה, זאת על ידי שיתוף פעולה עם יזמים ומתכננים, שיקבלו תמריצים ליישם מדיניות מסוג זה בפרויקטים שונים, בעיקר במרכז העיר. רמי גרינברג, שכינס היום את גורמי המקצוע במרכז הגר, מסר כי "המסמך יאפשר לצור תמהיל אוכלוסייה מגוון יותר באזורים המתחדשים ובמרכז העיר".

שוק שכירויות הדירה בארץ בכלל ובפתח תקווה בפרט, מגיע לנקודות שיא, שנשברות מדי יום. מספיק להיכנס ליד 2 (קבלו תמונה עדכנית) ותבינו שהיום, לא ניתן למצוא דירת 3 חדרים (אפילו ישנה ובמרכז/מזרח העיר) בפחות מ-3000 ש"ח לחודש. עבור זוגות צעירים עם ילדים ואמהות חד הוריות, מדובר באחוז משמעותי שנוגס מהשכר ולא מאפשר לחיות ברווחה המינימלית.

תמהיל תושבים, תמריצים ליזמים

עוד רחוק היום שפתח תקווה תיחשב "עיר לעשירים בלבד", אבל קברניטי העיר כבר מבינים, בטח לאור הפרויקטים היוקרתיים וההתחדשות העירונית למגורים, שצריך לעשות חושבים איך שומרים על תמהיל נכון של אוכלוסייה, ולאפשר גם למעוטי יכולת לגור בעיר – ובצורה מכובדת. לפיכך, ראש העיר כינס היום גורמים מקצועיים על מנת לגבש מסמך מדיניות בנושא. 

לפי הדיווח, המסמך יאפשר לרשות העירונית להתערב בקידום פרוייקטים לדיור עם אפשרות השכרה לטווח ארוך במחירים, שאותם הגדירו "בהישג יד", תוך עמידה בקריטריונים שיוגדרו ומתן תמריצים ליזמים לטובת ישום המדיניות בפרוייקטים השונים למגורים ברחבי העיר. המטרה היא להרחיב את המגוון והמרקם החברתי ולאפשר דיור לצעירים ולמשפחות צעירות במרכז העיר ובאזורים המתחדשים. 

בפגישה נדונו ההמלצות ליישום המדיניות במתחמים שונים בעיר, תוך דרכי פעולה שיובילו להחייאת מרכז העיר ופיתוח הכלכלה בו. הרעיון הוא להקצות נתח נרחב מתוך סך יחידות הדיור עבור דור ההמשך בעיר וכן בחינת אפשרות להקצאת דיור במחירי השכרה נוחים במעונות סטודנטים באזורי שונים בעיר עבור אנשי הוראה, רפואה, עובדי רווחה, אמנים ועוד.

הבניין הישן בברנדה 18
בניין ישן במרכז העיר

בתכנון: הקמת גוף פיקוח ליישום המדיניות

בין ההמלצות שעלו בפגישה: דרישה שיחידות הדיור בהישג היד יושכרו לטווח ארוך, במחיר מופחת באופן ניכר ממחיר השוק, זאת בהתאם לזכאות שתקבע. העירייה תשאף לכך שבכל שכונות העיר יהיה מלאי של דיור בהישג יד, בהתאם למטרות העירוניות, תוך התייחסות לתחזיות הגידול שלהן. בתוך כך, העירייה תפעל לתמרץ יזמים לפתח דיור מסוג זה, בעיקר בקרקעות שבבעלות עירונית.

מהעירייה נמסר השאיפה היא להקים גוף ביצועי לייזום, אחזקה, ניהול, תפעול ופיקוח של מלאי הדיור הקיים והעתידי בעיר. הגוף יהיה אמון על ניטור ומעקב אחרי מלאי הדיור ומצבו, ייזום פרויקטים לשמירה על המלאי הקיים ושיפורו, הגדלת נגישות הדיור, התקשרויות עם גופים מבצעים, ניהול ופיקוח על מלאי הדיור העירוני ועוד.

"כחלק ממגמה כלל ארצית המשקפת עלייה מתמשכת במחירי הדירות, אנחנו נערכים עם מסמך מדיניות עירוני אשר יאפשר לרשות להתערב בפרוייקטים השונים כדי לתת מענה לדיור בהישג יד", מסר ראש העיר גרינברג. "המסמך יאפשר ליצור תמהיל אוכלוסייה מגוון יותר באזורים המתחדשים ובמרכז העיר ובמקביל יאפשר לצעירים לשכור דירות במחיר מופחת".

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading