הועדה המקומית לתכנון ובנייה עיריית פתח תקווה - יהיה דיור בר השגה?

בשורה לצעירים? הוועדה לתכנון ובנייה בפ"ת אישרה את מסמך המדיניות לדיור בהישג יד

העירייה מסרה כי בהמשך לפגישה שנערכה עם ראש העיר וגורמים בעירייה, מתכננים ואנשי מקצוע, הוחלט לאשר את המסמך, שהיישום שלו, אמור לאפשר לזוגות צעירים ולפתח תקוואים מעוטי יכולת, לשכור דירות של 2-3-4 חדרים במחירים מציאותיים עבורם. גרינברג: "המסמך מאפשר ליצור תמהיל אוכלוסייה מגוון יותר באזורים המתחדשים ובמרכז העיר".

לפני כ-100 ימים דיווחנו לכם על כך כוונת ראש העיר לפעול לקידום דיור בר השגה, שתחילתו במסמך המגבש קווי מדיניות, שיאפשרו לעירייה לקדם פרויקטים מהסוג הזה. היום, בעקבות פגישה שנערכה בקרב גורמים בעירייה, ביניהם גרינברג, מהנדס העיר, איציק אוז'לבו, מתכננים של מרכז הגר וגורמי מקצוע במינהל ההנדסה, נמסר כי המסמך אושר ועכשיו עוברים למעשים.

פתח תקווה מלמעלה
פתח תקווה מלמעלה (צילום: דוברות עיריית פתח תקווה)

גם סטודנטים צפויים ליהנות מהתכנית

לפי הדיווח, המסמך יאפשר לעיריית פתח תקווה להתערב בקידום פרוייקטים לדיור בהישג יד, בהם יהיו דירות עם אפשרות השכרה לטווח הארוך ובמחיר מופחת, תוך עמידה בקריטריונים שונים ומתן תמריצים ליזמים לטובת ישום המדיניות בפרוייקטים השונים. מטרת המדיניות, בין היתר, להרחיב את המגוון החברתי בתכנון העירוני וכן לאפשר דיור לצעירים ולמשפחות צעירות במרכז העיר ובאזורים המתחדשים.  

בין היתר, המסמך גם מגדיר דרכים להחייאת מרכז העיר ופיתוח הכלכלה המקומית, אפשרות להקצות נתח נרחב מתוך סך יחידות הדיור עבור דור ההמשך בעיר וכן בחינת אפשרות להקצאת יח"ד לדיור בהישג יד עבור מעונות סטודנטים באזורי שונים בעיר עבור רופאים, אנשי הוראה, עובדי רווחה, אמנים ועוד.העירייה תשאף לכך שבכל שכונות העיר יהיה מלאי של דיור בהישג יד בהתאם למטרות העירוניות, תוך התייחסות לתחזיות הגידול.

מחירי השכירות הממוצעים בפתח תקווה. על מנת להגיע לדיור בר השגה, צריך להגיע לשכירות של פחות מ-3000 ש"ח לחודש, כך שעבור זוג צעיר היא תהווה ברבע מההכנסה החודשית
מחירי השכירות הממוצעים בפתח תקווה. על מנת להגיע לדיור בר השגה, גובה השכירות צריך לרדת מ-3000 ש"ח לחודש, כך שעבור זוג צעיר היא תהווה לא יותר מרבע מההכנסה החודשית.

גם מתפעלים וגם מפקחים

לפי התכנית שבמסמך, גם יוקם גוף ביצועי לייזום, אחזקה, ניהול, תפעול ופיקוח של מלאי הדיור הקיים והעתידי בעיר. הגוף יהיה אמון על ניתור ומעקב אחרי מלאי הדיור בשכונות ומצבו, ייזום פרויקטים לשמירה על המלאי הקיים ושיפורו, הגדלת נגישות הדיור, התקשרויות עם גופים מבצעים, ניהול ופיקוח על מלאי הדיור העירוני שיוקם ועוד.

"כחלק ממגמה כלל ארצית המשקפת עלייה מתמשכת במחירי הדירות, הועדה המקומית אישרה היום מסמך מדיניות עירוני, שיאפשר לרשות להתערב בפרוייקטים השונים, כדי לתת מענה לדיור בהישג יד", מסר גרינברג. "המסמך מאפשר לצור תמהיל אוכלוסייה מגוון יותר באזורים המתחדשים ובמרכז העיר ובקביל יאפשר לצעירים לשכור דירות במחיר מופחת". 

יש לציין כי כיום, מרבית הפרויקטים של בנייה חדשה התחדשות עירונית בפתח תקווה, אינם מיועדים להשכרה לטווח ארוך וגם אם חלק מהדירות בהם יושכרו, הרי שדמי השכירות שלהן צפויים להיות גבוהים, היות ומדובר בדירות חדשות בסטנדרט גבוה שלהן ושל המבנה והמעטפת החיצונית.

קרדיט תמונה פותחת: מנהלת כרמים

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »