רכב שיתופי GOTO בפתח תקווה

אפשר למכור את האוטו? אפליקציית הרכבים השיתופיים GOTO נכנסת לפתח תקווה

תחבורה שיתופית זה לא רק קורקינטים: לפי הדיווח, שישה רכבי קיה פיקנטו, שיחנו במקום מוגדר וקבוע, יעמדו לטובת תושבי ומבקרי העיר, שיוכלו להזמינם דרך הסמארטפון בהתראה קצרה. GOTO תעניק למצטרפים הראשונים לשירות 150 ש"ח קרדיט, אותם יוכלו לנצל במשך 6 חודשים (25 ש"ח לחודש) ממועד ההצטרפות. מהעירייה נמסר כי השירות יתחיל לפעול באופן מלא בינואר 2023.  

בזמן שכבישי פתח תקווה ממשיכים לסבול מפקקים ארוכים וכמעט בלתי נגמרים לאורך כל שעות היום, התושבים מחכים למהפכה התחברותית שכולם מחכים לה. אז בזמן שהרכבת הקלה, שאמורה הייתה להתחיל לפעול כבר בימים אלה, עדיין מעכבת את השקתה, אולי מסתמן סוג של אופק חדש במהפכה – רכבים שיתופיים. 

כניסת GOTO לפתח תקווה, הגיעה בעקבות מכרז של העירייה, שחיפשה שירות מסוג זה, שיכול להקל ולו במעט על עומס המכוניות שיש בכבישים ואולי יגרום לתושבים לחשוב פעמיים אם שווה לקנות אותו, אוא שאולי כדאי למכור אותו. בניגוד להשכרת רכב רגילה, הזמנת רכב שיתופי היא פשוטה, מהירה יותר וכמובן גם זולה הרבה יותר.

21% מהמנויים מכרו את הרכב, או נמנעו מלקנות

GoTo מבוססת על שירות רכב שיתופי שזמין באפליקציה, המאפשרת תכנון נסיעות בקלות בעיר ומחוצה לה. החברה פעילה עם מודל "הלוך-חזור" (בו לוקחים את הרכב מחניה ייעודית ומחזירים בדיוק לאותה החניה). כל מנוי יכול לשריין את הרכב עד שלושה חודשים מראש ולהחליט לכמה זמן הוא לוקח את הרכב, לבחור את הזמן המדויק ולהאריך או לקצר את ההזמנה – בהתאם לצרכיו ובהתייחס להזמנה הבאה אחריו.

רכב שיתופי נשמע כמו יוזמה חדשה, אבל CAR2GO, גלגולה הקודם של GOTO, הריצה את השירות כבר ב-2005, הרבה לפני עדין הסמארטפונים והאפליקציות של היום. כיום, רכב שיתופי הוא הרבה יותר מקובל וידוע לציבור החיבור, במיוחד לתל אביבי, שם מפעילה GOTO את "אוטותל", עבור עיריית תל אביב ולפי נתונים שמסרה, עולה כי 21% מהמנויים בעיר מכרו את רכבם הפרטי, או שנמנעו מלקנות רכב נוסף. 

בשנה החולפת נכנסה GoTo לפעילות בחולון, בת ים, כפר סבא, הרצליה ורמת השרון, זאת בנוסף לתל אביב-יפו, גבעתיים, רמת גן, ירושלים, חיפה, נתניה ורעננה – והיום, כאמור, גם פתח תקווה. לרגל תחילת פעילות GoTo בעיר, יזכו תושבי פתח תקווה, שיצטרפו כעת לשירות להטבה בדמות קרדיט בגובה 150 שקלים למשך חצי שנה (25 שקלים בכל חודש), ממועד ההצטרפות לשירות. הטבה זו נועדה למשוך תושבים להתנסות בשירות ולהשתמש בו באופן קבוע לנסיעות שונות בעיר ומחוצה לה.

ה"דלקן" בפנים

התמחור מפוצל לשני מסלולים – DRIVE ו-LITE. במסלול ה-DRIVE, המיועד למשתמשים "כבדים" יותר, דמי המנוי הם 50 ש"ח לחודש, ועלות השימוש היא 14.9 ש"ח לשעה או עד 120 ש"ח עלות יומית. ב-LITE דמי המנוי הם 20 ש"ח לחודש ועלות השימוש היא 17.9 לשעה או עד 150 ש"ח עחלות יומית. בשני המסלולים תצטרכו להוסיף עוד 2.3 ש"ח לכל קילומטר ב-50 ק"מ הראשונים ואחרי עוד 1.3 ש"ח לכל קילומטר מעבר ל-50 הראשונים. חשוב לציין כי בכל רכב יש "דלקן", המאפשר למלא דלק ברכב בחינם. 

אז כמה זה משתלם? נניח אתם משתמשים "כבדים", שצריכים את הפיקנטו 8 פעמים בחודש לנסיעות לצרכי פגישות עבודה בכל היום בתל אביב, רמת גן, כפר סבא, הרצליה והסביבה. דמי המנוי, הם כאמור 50 ש"ח לחודש. שימוש יומי הוא 120 ליום כפול 8 ימים – זה 960 ש"ח. ונניח שבכל יום כזה נסעתם 50 ק"מ – אז זה עוד 115 ש"ח ליום כפול 8 ימים זה 920 ש"ח. כלומר עלות השימוש החודשי תהיה 1930 ש"ח. 

יקר? לא בהשוואה להחזקת רכב כזה. כי אם באמת הייתם צריכים להחזיק פיקנטו רק לצורך שימוש כזה, רק ההוצאות החודשיות על ביטוח ורשיונות, דלק, תחזוקה וירידת ערך – היו עולים לכם כמעט אותו דבר וזה בהחלט יכול לגרום לכם להרהר אם כדאי לקנות רכב חדש, או שבכלל עדיף למכור את זה שיש לכם. יש לציין כי GOTO  מפעילה מערך שירות ותפעול הזמין 24 שעות ביממה.

מפחיתים זיהום אוויר. מקלים על נהגים

"הרכבים השיתופיים הם פתרון פשוט, זול ונוח שמונע את הצורך בהחזקת רכב על כל עלויותיו", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "הפחתת העומס בכבישים וצמצום מספר הרכבים הפרטיים יסייעו להפחתת זיהום האוויר ויקלו על הנהגים".

מנכ"ל GoTo, גיל לייזר מאמין "שהכניסה שלנו לפתח תקווה תצליח לספק פתרון לתושבים המחפשים את הדרך הקלה להתנייד ממקום למקום ואת הביטחון לוותר על הרכב השני". לפי עיריית פתח תקווה, השירות צפוי לפעול באופן מלא, החל מהחודש הבא (ינואר 2023) ובינתיים לא נמסר היכן ימוקמו הרכבים.

מחירון GOTO לרכב פרטי - משתלם?
מחירון GoTo לרכב פרטי - משתלם?

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה בפתח תקווה

העירייה: עד סיום המלחמה מול איראן – תתאפשר חניה חינם בכחול לבן ברחבי העיר

עיריית פתח תקווה יצאה בהודעה מיוחדת לטובת התושבים והמבקרים בעיר והחליטה כי החניה במקומות המותרים תהיה ללא תשלום עד שתסתיים, בתקווה במהרה, המלחמה. העירייה הוסיפה כי אין שינוי במדיניות החניה באזורים בהם מותרת החניה לבעלי תו דייר בלבד. החניה מותרת רק על פי חוק, ולא במקומות אסורים בהם תימשך האכיפה.

המשך קריאה »
תאונת אופנוע רבין

רוכב אופנוע בן 20 נהרג בלילה בתאונת דרכים עצמית בדרך רבין פתח תקווה

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה פינו את הפצוע הצעיר במצב אנוש ובבית החולים בילינסון נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מתנדבי זק"א מרחב שרון פעלו במקום לאיסוף הממצאים בזירה הקשה.מוטי בוקצ'ין דובר זק"א: ""גם במתכונת החירום שבה אנו פועלים בעקבות המצב הביטחוני, מתנדבי זק"א ממשיכים לטפל במסירות בזירות שגרתיות וקשות כאחד. אנו שבים וקוראים לציבור הנהגים לשמור על חייהם".

המשך קריאה »
כביש סגולה אם המושבות הדמיה

מתכננת כביש אם המושבות: "זה ציר שישמש לתנועה עירונית". התושבים: בחרנו עו"ד

ד"ר אליה בן שבת, שנבחרה לתכנן מטעם משרד התחבורה את הכביש, שצפוי לחבר את סגולה לאם המושבות, מעבירה מסר למתנגדים: "לאור המאפיינים של ציר אם המושבות המתוכנן, ולאור הקיבולת ומהירויות הנסיעה שיתאפשרו לאורכו, נראה שהוא צפוי לשמש בעיקר תנועה עירונית ולא תנועה עוברת". בינתיים הודיעו המתנגדים שבחרו בעו”ד דקלה מוסרי טל ועו"ד ורד מאירוביץ סייג לייצגם.

המשך קריאה »
מפגש תושבים רמי גרינברג כביש סגולה אם המושבות

צפו: מפגש התושבים המתוח עם רמי גרינברג בנושא כביש סגולה-אם המושבות (וידאו)

כ-100 תושבים, בעיקר משכונות אם המושבות החדשה והותיקה, הגיעו אמש לאודיטוריום של חטיבת הביניים "אחד העם", לשיח עם ראש העיר, בנוגע לתכנון ההולך והמתרקם של סלילת הכביש החדש, בן 6 הנתיבים. הכביש, שאמור לעבור צמוד לבתי השכונות, מדיר שינה מעיני רבים. "הכביש הזה הוא יריקה בפרצוף שלנו", אמרה אחת התושבות לגרינברג, שהקשיב לדברים – אבל לקראת הסוף איבד את הסבלנות.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading
כדאי לכם להיות עם יד על הדופק

רוצים לקבל את החדשות על פתח תקווה ראשונים?

קבלו התראה על כל אייטם חדש

Loading