מתחם שנקר דרומי, מתחם אודיס, מתחם אשד איגרא

מנהטן בקריית אריה: עיריית פתח תקווה מקדמת עוד 4 מגדלי משרדים בני 30 ו-40 קומות

שנה לאחר שדיווחנו לכם שאושר קידום פרויקט "שנקר דרומי" ברחוב שנקר, ביום חמישי האחרון, הועדה המחוזית לתכנון ובנייה בעיר, אישרה את קידומו של פרויקט "שנקר צפוני", הכולל מגדל שיתנשא ל-40 קומות ועוד שני מבנים בני 10 קומות כ"א. בנוסף, אושר קידום מתחם אודיס, שיכלול שני מגדלים תעסוקה ומשרדים בני 30 קומות כ"א וכן מגדל נוסף בן 40 קומות במתחם אשד-איגרא בסמוך לקניון הגדול.

למרות שהכל מגובה בשרטוטים של טובי המתכננים והאדריכלים, עדיין קשה לנו לדמיין איך ייראה קו הרקיע של פתח תקווה בעוד 10 שנים. לפי הפרויקטים שמאושרים חדשות לבקרים, היא אולי עדיין לא תהפוך למנהטן, אבל בהחלט תהיה דומה לבורסה של רמת גן, מבחינת היקף, כמות וגובה מגדלי המשרדים, שצפויים לקום בה.

מה קורה היום ברחוב שנקר? צפו בתמונות

גבוה יותר מב.ס.ר סיטי

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית פתח תקווה, שהתכנסה ביום ה', אישרה לקידום שלושה פרויקטים משמעותיים. ראשית, פרויקט "שנקר צפוני", שנה לאחר שאושר קידום של "שנקר דרומי", שני פרויקטים שצפויים לקום על רח' שנקר, שנמצא בלוקיישן כל כך מרכזי, אבל הוא כיום במצב מוזנח, שלא מזכיר בכלל את המבנים המודרניים של ב.ס.ר סיטי, הנמצאים כמה מאות מטרים מזרחית לו. 

ביקרנו היום במקום וראינו עד כמה המקום דורש חידוש מכל ההיבטים. לפני התכנית, המוסכים והתעשייה הקטנה, שנמצאים בו כיום, יפנו את עצמם למגדל משרדים בן 40 קומות (גבוה יותר מהמגדלים של ב.ס.ר סיטי) ועוד שני מבנים של 10 קומות כל אחד – הכל על שטח של 11.5 אלף מ"ר. הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי לעצור בתחנה, שתהיה סמוכה מרחק שתי דקות הליכה מהמתחם. יזם הפרויקט, לפי הרישום, הוא אבן זוהר תעשיות.

תכנית מתחם שנקר צפון פתח תקווה
תכנית מתחם שנקר צפון פתח תקווה

במקום מפעל אודיס - שני מגדלים של 30 קומות

כזכור, לפני כשנה דיווחנו לכם על תכנית מתחם שנקר דרום ("שנקר דרומי"), שם מדובר בפרויקט גדול אף יותר, שצפוי לכלול למעלה מ-70,000 מ"ר בנוי, בו יוקם מגדל משרדים בן 40 קומות, אולם כנסים, מרכזי תעסוקה ומסחר ועוד. גודל המגרש במתחם שנקר דרום הוא כ-8 דונם וצפויה לקום בו גם כיכר עירונית, שתתפרס על פני דונם. יזמי הפרויקטים שם הם אקווריוס ייזום ופיתוח נכסים, רותי ודורון תמיר ושאול לוטן מקבוצת לוינשטיין. 

פרויקט נוסף בקריית אריה (פארקטק), שאושרו ביום חמישי לקידום בוועדה הוא מתחם אודיס (על שם מפעל אודיס לסינון, הקיים בו כיום, שהוא גם רשום כיזם הפרויקט לפי התכנית). במסגרת התכנית של הפרויקט, צפויים להיבנות שני מגדלי תעסוקה ומשרדים בני 30 קומות עם קומת קרקע לצרכי מסחר.

תכנית מתחם אודיס פתח תקווה
תכנית מתחם אודיס פתח תקווה

מגדל של 40 קומות סמוך לקניון הגדול

בנוסף אושרה התכנית במתחם אשד איגרא (גם הוא על שם מפעל שהיה קיים במקום), הממוקם בשטח הגובל ברחובות ז'בוטינסקי, הרכש ומוטה גור – סמוך לקניון הגדול וסמוך לפרויקט 456 מטרופארק, שהולך ומסתיים בימים הקרובים. הוועדה אישרה שם הקמת מגדל בן 40 קומות, מתוכן 4 קומות למסחר ותעסוקה. גם כאן מדובר בלוקיישן אטרקטיבי במיוחד, סמוך לתחנת בילינסון של רכבת הקלה ותחנת המטרו M3. יזם הפרויקט, לפי תכניות העירייה, הוא עופר אלבוים.

תכנית מתחם אשד איגרא פתח תקווה
תכנית מתחם אשד איגרא פתח תקווה

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading