ז'בוטינסקי-שנקר פתח תקווה (שנקר דרומי)

ניתן אישור לתחילת עבודות בפרויקט ז'בוטינסקי-שנקר (מתחם "שנקר דרומי")

ציר הרכבת הקלה מייצר לצידו עוד ועוד פרויקטים ענקיים של מסחר ותעסוקה, כחלק מההתפתחות העסקית הדינמית של פתח תקווה. בשבוע שעבר אישרה הועדה המחוזית פרויקט לבניה על צומת הרחובות הסואן, בו אמורה לקום "תחנת שנקר", שם הרכבת צפויה להוריד מדי יום אלפי עובדים ומבקרים במתחם. בתכנית: מגדל בן 40 קומות, לצד שני בניינים בני 4 קומות כל אחד.

בישיבה של הועדה בשבוע שעבר, אושרה לבניה התכנית של פרויקט מתחם "שנקר דרומי", שהופקדה כבר לפני כשנה. מדובר על תכנית ענק בשטח של כ-10.5 דונם עליהם ייבנו כ-60 אלף מ"ר (מתוכם 54 אלף של משרדים ו-2300 של מסחר). מה שמייחד את התכנית היא הקרבה לכביש 4 וכמובן לתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום שתעצור לצד המתחם. 

תחנת הרכבת הקלה שנקר - מהיום
תחנת הרכבת הקלה שנקר - מהיום

בתכנון: הרחבת הרחוב

כחלק מהתכנית צפויים להיות במתחם עירוב שימושים. קודם כל משרדים, כשקהל היעד הוא בעיקר של תעשיות עתירות ידע, הייטק, טכנולוגיה, מחקר ופיתוח. לצד המשרדים, צפויים לקום במתחם מסעדות, חנויות מסחר, מתקני ספורט, בילוי ופנאי, אולמות אירועים/ירידים – וגם שירותים בריאותיים ומוסדות ציבור. כל זאת לצד חניות ושטחי פריקה וטעינה.

נוכח התכנית הגרנדיוזית, עולה השאלה איך הרח' המיושן (והצר, יש לומר) יכיל את הפרויקט רחב המימדים. לשם כך, מתוכננת הרחבה של רח' שנקר והגדרה של חלק גדול מהפרויקט כשטח ציבורי פתוח (שצ"פ), שחלקו יהיה החיבור שלו לתחנת הרכבת הקלה.

על המפה - פרויקט "שנקר דרומי"
על המפה - פרויקט "שנקר דרומי"

לא למגורים

ההתנגדויות שהוצגו לתכנית התייחסו לבקשה להוסיף לפרויקט גם שימוש למגורים (דירות קטנות). בקשה זאת נדחתה בטענה שמתחם "שנקר דרומי" מוגדר כאיזור תעשיה, שאינו מאפשר סמיכות למגורים ותוספת המגורים עלולה לדחוק את התעשייה הקיימת והמותרת באיזור. 

יזמי הפרויקט הם קבוצת "לוינשטיין-משולם", שידועה בפרויקטי התעסוקה והמסחר הענקיים אותם השייכים לה, בעיקר בתל אביב. מבחינתה, פרויקט "שנקר דרומי", תהיה דריסת הרגל ראשונה ומשמעותית מאוד בפתח תקווה.

צומת שנקר - זבוטינסקי פתח תקווה
צומת שנקר - זבוטינסקי פתח תקווה

עוד ב-נדלן

בית מלון סטארטסיב פתח תקווה לשם 9

כאן יקום בית המלון הגדול השני של פתח תקווה? פרויקט "לשם 9" – מקבל תוקף

לפי דיווח של העירייה, הועדה המחוזית לתכנון ובניה החליטה לתת תוקף לתכנית להקמת מלון עסקים ברחוב לשם באזור העסקים סטארטסיב, כחלק ממדיניותה לקדם את חידוש אזור התעשייה, שבחלקו הפך למוזנח עם השנים. פרוייקט ישתרע על פני כדונם – ובו ייבנה מלון עסקים הכולל 90 חדרים עם 14 קומות, כשמתחתיו קומת מסחר. היזמיות הן קטה יזמות ומאיה מיה נכסים – להן פרויקטים בעיר.

המשך קריאה »
פארק גיסין פתח תקווה ישרס לילה יום

שכנות חדשות בפארק גיסין: רשות המיסים ומשרד התעסוקה פתח תקווה שכרו מישרס

חברת הנדל"ן, שמסיימת בימים אלה לבנות בפרויקט על רח' גיסין פינת בזל את מגדל המשרדים הענקי, המתנשא לגובה של 25 קומות, הודיעה לבורסה כי היא תשכיר שטחים גדולים גם למשרד התעסוקה, בית המשפט לתעבורה ולמשפחה בהיקף עסקאות כולל של עד 350 מיליון ש"ח לתקופה של 10 שנים. הצפי הוא שבעוד כשנה נלך לחתום אבטלה בגיסין במקום ברח' ההסתדרות – וטוב שכך.

המשך קריאה »
בנייני מגורים בפתח תקווה

נעבור את חיפה עד 2034? 11 אלף דירות חדשות בהתחדשות עירונית אושרו בפתח תקווה

לפי הדיווח שהתקבל היום, הוועדה המחוזית אישרה להפקדה תוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לפיה 2,500 מבנים בעיר, יעברו תהליך התחדשות עירונית באמצעות תכנית אלטרנטיבית לתמ"א 38. המשמעות היא שבעוד כעשור, בזכות התכנית, צפויים להצטרף לעיר כ-50 אלף תושבים, זאת בנוסף לאלה שיתווספו לכ-50 אלף בסירקין. "התכנית לוקחת בחשבון גם את הצורך בחידוש התשתיות", נמסר.

המשך קריאה »

צפו: מנוף בנייה קרס על גן ילדים ובית כנסת בשכונת שערייה פתח תקווה. אין נפגעים

העגורן נפל מאתר בנייה שנמצא בפינת הרחובות הנרייטה סולד והנביאים בשכונה. בהרבה מזל, זה קרה כשלא היו ילדים באיזור. המשטרה כבר הגיעה לשטח, יחד עם היחידה לאכיפת חוקי בטיחות באתרי בנייה של משרד העבודה וצוות מקצועי של הפיקוח על הבנייה של עיריית פתח תקווה. בעירייה מבטיחים כי הנושא ייבדק וייחקר. במידה ויהיו פרטים נוספים לגבי המקרה – נעדכן בהמשך.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading