GO TO פתח תקווה

GoTo פתח תקווה: צפו מאיפה אפשר לקחת רכב שיתופי ולחסוך עלויות על הדרך (וידאו)

זה התחיל בזה שקיבלנו הודעה על הטבה מיוחדת לתושבי העיר, שמעניקה חברת הרכב השיתופי, שנכנסה לעיר לפני פחות משנה: Happy Hour Ride – שעה ראשונה חינם מראשון עד חמישי. החלטנו שזה טיימינג מצוין לעשות מנוי ולבדוק עד כמה זה קל ונוח להשכיר רכב בערך כמו שמזמינים פיצה. האמת: נהנו מהחוויה, למרות שסבלנו בפקקים, אבל התנחמנו בזה שלפחות עזרנו לסביבה. האם גם חסכנו כסף?

בסוף 2022 דיווחנו לכם על שיתוף הפעולה של העירייה והחברה לפיתוח פתח תקווה בהטמעת המערכת של אפליקציית הרכב השיתופי GoTo, שכלל הקצאת שש חניות לשישה רכבים הפזורים ברחבי העיר. מהלך תחבורתי שכבר קיים זה זמן רב בערים מודרניות בעולם וגם בישראל – אבל בפתח תקווה הוא עוד טרי. השיקול להשתמש ברכב שיתופי מקבל בימים אלה משנה תוקף, לקראת השקת הקו האדום של הרכבת הקלה (18.8) – שאולי יגרום לתושבים לחשוב פעמיים אם צריך בכלל רכב שני.

צפו: איפה אפשר למצוא בפתח תקווה את הרכבים של GoTo?

6 רכבים שיתופיים, 6 מקומות חניה

חברת GoTo רוצה לחדור חזק יותר לעיר פתח תקווה ולהוסיף רכבים נוספים לצי שלה – אבל בשביל זה צריך לעורר מודעות. תוותרו על רכב שני ואולי בכלל על רכב – וכך תחסכו עלויות, תשמרו על הסביבה, בלי מוסכים, בלי טסטים, בלי הוצאות דלק – והכי חשוב, בלי ירידת ערך. להחזיק אותו בארץ זה עולה הרבה כסף – גם אם לא נוסעים בו.

מה שעניין אותנו זאת חווית השימוש וגם הנסיעה. לשם כך התחלנו במסע שכלל את כל שש הנקודות בהן חונה הרכב השיתופי של GoTo בפתח תקווה: התחלנו בקפלן 43, משם נסענו לפלמ"ח 31, המשכנו צפונה למבצע חורב 1 באם המושבות וברב פינטו אשר מסעוד 1 בואכה סגולה. משם המשכנו לשלמה הנגיד 8 וסיימנו את המסע במינץ 33, לפני שהחזרנו את האוטו אחר כבוד לקפלן.

התחלנו ברישום לשירות ובתפעול האפליקציה. לפני שאתם נרשמים, חשוב שתשקלו האם אתם רוצים להירשם כחשבון עסקי או כחשבון פרטי. במידה ואתם בעלי עסק, אתם מקבלים ערך עסקי, בדיוק כמו שימוש בפנגו עסקי או גטקסי עסקי – ההוצאות מוכרות, מערכת התשלומים נוחה, אפשר לצרף עובדים דרך החשבון העסקי והכל נמצא בממשק נוח לתפעול.s

מיקום הרכבים השיתופיים של GO TO פתח תקווה
מיקום הרכבים השיתופיים של GoTo פתח תקווה

רוצים רכב GoTo? כדאי להקדים להזמין - במיוחד בחגים

במידה ואתם פותחים חשבון עסקי, תקפידו לעשות זאת באמצעות המחשב ולא בטלפון. לאחר הרישום והפתיחה – נציג יחזור אליכם טלפונית לוודא שהכל בסדר והוספתם אתכם ואת העובדים כמו שצריך להפעילת השירות. במידה ואתם פותחים חשבון פרטי – עושים זאת דרך האפליקציה בסלולר – בדיוק כמו שנרשמים לשירותים דומים של קורקינטים חשמליים. חשוב לציין כי הרישום כרוך בצילום של הרישיון מקדימה ומאחורה.

רק לאחר הרישום והכנסת כרטיס אשראי, תוכלו לראות את זמינות הרכבים, דגמי מיצובישי ספייס סטאר וקיה פיקאנטו. האפליקציה תזהה את מיקומכם ותציע לכם את הרכבים הזמינים הכי קרובים אליכם. מכיוון שבפתח תקווה יש כרגע רק שישה רכבים – ייתכן ובשעות העומס לא יהיו רכבים בכלל – לכן כדאי לכם להזמין את הרכב מבעוד מועד ולהגיע לנקודת החניה בדיוק בזמן. לקראת החגים, שמתאפיינים בנסיעות מתוכננות מראש לארוחות משפחתיות ולטיולים, מומלץ לשריין את הרכבים מראש כבר כעת באפליקציה.

נסענו אל הנקודה הראשונה בקפלן 43 ושם חיכה לנו הרכב במקום נגיש ונוח. GoTo זיהו שהגענו ואת הדלת פתחנו באמצעות אפליקציית הסלולר דרך קוד בן 4 ספרות, שהזנו ברישום. הדגם שחיכה לנו הוא מיצובישי ספייס סטאר 2022. רכב קומפקטי. לא היינו נוסעים איתו לאילת, אבל הוא בהחלט מתאים להסתובבות בעיר. 

רכב GO TO פתח תקווה - מיצובישי ספייס סטאר
רכב GoTo פתח תקווה - מיצובישי ספייס סטאר

שעתיים וחצי, 37 ק"מ, 126 ש"ח - זול מגטקסי

בתוך הרכב, שהושאר נקי, נטול ריח רע ועם טנק דלק די מלא, חיכה לנו מפתח תלוי עם קפיץ ליד הסוויץ. הכנסנו את המפתח – והנענו בדרך לשאר מקומות החנייה של GoTo פתח תקווה. הנסיעה הייתה נוחה ופונקציונאלית. המיצובישי הגיבה טוב לסיבובי ההגה, לבלימות וגם להאצות. נכון שלא ציפינו לביצועים יוצאי דופן, אבל לא צריך יותר מזה לנסיעה עירונית – שלא לדבר שהקוטן מקל על החניות.

הנסיעה באורך של 37 ק"מ נמשכה שעתיים וחצי ועלתה לנו 126 ש"ח, המורכבים מזמן הנסיעה, כפול העלות השעתית ע"ס 16.4 ש"ח לשעה ומהמרחק שגמענו שהוא מספר הקילומטרים כפול 2.3 ש"ח לקילומטר. ממבט ראשון, 126 נראה קצת יקר, אבל אם היינו לוקחים 6 מוניות גטקסי שיביאו אותנו מנקודה לנקודה במסלול – זה היה עולה פי שניים, אם לא יותר.

אם כבר יש רכב למשפחה, במיוחד אם הוא הגדול והיקר ביניהם ונועד לנסיעות משפחיות ארוכות – רכבי GOTO פתח תקווה יתקשו לשמש תחליף. אם מדובר ברכב השני של המשפחה, שלא משתמשים בו כל יום – והוא נועד בעיקר לסידורים והקפצות -GoTo פתח תקווה יכולה להוות תחליף לא רק ראוי – אלא גם משתלם כספית.

GOTO פתח תקווה - סיכום הוצאות הנסיעה
GoTo פתח תקווה - סיכום הוצאות הנסיעה

האם רכב שיתופי משתלם?

מי ששוקל לקנות היום מיצובישי ספייס סטאר חדש, אפילו אם זה מכונית שנייה, יצטרך להיפרד מכ-90 אלף ש"ח ומכ-15 אלף ש"ח בשנה ירידת ערך. לזה יש להוסיף כ-500 ש"ח בחודש (והיינו מאוד צנועים) עבור תחזוקה, ביטוחים, דלק וחניה (שלא לדבר על חניה פרטית) . אם הוא יקח את הדגם הזה בליסינג תפעולי, יידרש לשלם כ-10,000 ש"ח מקדמה ואחרי זה כ-1500 ש"ח לחודש למשך שלוש שנים.

אז כמה זה משתלם? נניח שאתם משתמשים "כבדים", שצריכים את המיצובישי 8 פעמים בחודש לנסיעות לצרכי פגישות עבודה בכל היום בפתח תקווה, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, תל אביב והסביבה. דמי המנוי הפרטיים (חבילת DRIVE) הם 50 ש"ח לחודש. שימוש יומי הוא 120 ליום כפול 8 ימים – זה 960 ש"ח. ונניח שבכל יום כזה נסעתם 50 ק"מ – אז זה עוד 115 ש"ח ליום כפול 8 ימים זה 920 ש"ח. כלומר עלות השימוש החודשי תהיה 1930 ש"ח.

יקר? לא בהשוואה להחזקת רכב כזה. כי אם באמת הייתם צריכים להחזיק מיצובישי ספייס סטאר לצורך שימוש כזה, רק ההוצאות החודשיות על ביטוח ורשיונות, דלק, תחזוקה וירידת ערך – היו עולים לכם כמעט אותו דבר – וזה בהחלט יכול לגרום לכם להרהר אם כדאי לקנות רכב חדש, או שבכלל עדיף למכור את זה שיש לכם. יש לציין כי GoTo מפעילה מערך שירות ותפעול הזמין 24 שעות ביממה.

בנוסף, יוצאת GoTo בהטבה קבועה מיוחדת לנרשמים חדשים לשירות, במסגרתה יוכלו ליהנות מחודש ללא דמי מנוי בהרשמה למסלול DRIVE.

רכב שיתופי GO TO בשלמה הנגיד 8 פתח תקווה
רכב שיתופי GoTo בשלמה הנגיד 8 פתח תקווה

תומר גלר: "התחבורה השיתופית - היא תחבורת העתיד בישראל"

"הסיבה שהחלטנו להכניס את GoTo לפתח תקווה – היא, בראש ובראשונה, היותה עיר מרכזית בישראל", אמר לפתח תקווה NEWS, תומר גלר, מנכ"ל GoTo ישראל. "יצרנו שיתוף פעולה טוב עיריית פתח תקווה מתוך הבנה שהתחבורה השיתופית היא תחבורת העתיד של מדינת ישראל – ואנחנו יחד איתכם רוצים לעשות את השינוי".

מתוך הרצון לעורר מודעות לתחבורה השיתופית ש-GoTo מציעה בפתח תקווה, החברה מעניקה הטבה מיוחדת לתושבי העיר – עם שעה ראשונה שימוש ברכב חינם, בין הימים ראשון עד חמישי. אם אתם מתכוונים להשתמש בשירות של GoTo לעיתים תכופות – ההטבה הזאת יכולה להיות עבורכם משמעותית ביותר ולהסתכם בעשרות שקלים בחודש. וגם אם לא – תמיד נחמד לקבל שעה חינם.

תומר גלר, מנכ"ל GoTo ישראל

רוכבים אל הבורסה

פעילות GoTo מבוססת על שירות רכב שיתופי שזמין באפליקציה מתקדמת המאפשרת נסיעות ספונטניות או מתוכננות מראש בקלות בעיר ומחוצה לה. החברה פעילה עם מודל "הלוך-חזור" בערים מרכזיות בישראל ומספקת פתרון שיתופי לאלו שרוצים להשתמש ברכב מעת לעת מבלי כל הכרוך בהחזקת רכב פרטי. GoTo פעילה בין השאר בתל אביב-יפו, גבעתיים, רמת גן, ירושלים, חיפה, נתניה, רעננה, חולון, כפר סבא והרצליה.

השירות החדשני שמציעה GoTo, שהחלה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בשנה שעברה, מאפשר לנוע בצורה חופשית, גמישה, נוחה וזולה יותר מהשימוש ברכב פרטי ולמעשה מייתרת אותו בעיר. בנוסף, מציעה החברה שירות ייחודי בדמות רכבים שיתופיים מסחריים. מדובר בשירות ייחודי ל-GoTo, במסגרתו יכולים המנויים להזמין באפליקציה רכב שיתופי שמתאים לביצוע הובלות בינוניות וקטנות – זאת מבלי להזמין במיוחד שירות הובלה יקר.

מחירון GOTO לרכב פרטי - משתלם?
מחירון GoTo לרכב פרטי - משתלם?

עוד ב-בשיתוף-עם

קבוצת סופרין בבית החולים גהה

עובדי קבוצת הנדל"ן סופרין התנדבו במרפאת "אופק" בבי"ח גהה המטפלת בפגועי מלחמה

סופרין, אחת מקבוצות הנדל"ן המובילות בישראל, קיימו קיימה לאחרונה יום התנדבות משמעותי, בשלוחה של בית החולים לבריאות הנפש בפתח תקווה. עובדי החברה התגייסו למגוון משימות במרפאה, המעניקה טיפול נפשי לנפגעי טראומה, כולל נפגעי המלחמה האחרונה. עובדי החברה ביצעו עבודות שיפוץ, שדרוג ובנייה במתחם. שקלים, מנהלת כ"א בסופרין: "יום ההתנדבות מדגיש את מחויבות החברה לקהילה".

המשך קריאה »

השוער עדן אידלמן מפתח תקווה חתם בקבוצת נערים ב' של הפועל רמת גן גבעתיים

לאחר שבארבע השנים האחרונות סומן אידלמן בן ה-14.5 כשוער העתיד במחלקת הנוער של הפועל פתח תקווה, הוא עוזב את סירקין והחל מהשבוע יצטרף לאימונים של האורדונים במכתש. אידלמן שמר בעונה שעברה על רשת נקייה ב-8 מתוך 19 המשחקים של הפועל פתח תקווה בעונה שחלפה וספג רק 15 שערים (הכי מעט חוץ ממכבי ת"א) בליגת דרג א' של ילדים א'.

המשך קריאה »

דרושים מתנדבים נוספים לאירוע הוקרה לחיילי שריון בפארק אפק ביום שישי

מחרתיים (5.7), בין 10:00 ל-14:00, צפוי להתקיים עוד אירוע למען החיילים, שמקריבים את נפשם במלחמת "חרבות ברזל". לאירוע צפויים להגיע מאות אנשים, חיילים מחטיבה 9232 ומשפחותיהם והמארגנים מחפשים כמה שיותר ידיים עוזרות להפעלת האירוע, שיכלול: דוכני יצירה, קעקועים ואיפור, משחקים, מופע וכמובן – "על האש" וכיבוד מכל טוב. נותני החסות: ארומה פתח תקווה, ZER4U, בסט רנט ויסמינה מגשי פירוט.

המשך קריאה »