נוסעים ראשונים על הרכבת הקלה בתחנת השחם פתח תקווה

צפו: עלינו על הרכבת הקלה בב.ס.ר סיטי פתח תקווה. תוך כמה זמן הגענו לקרליבך ת”א?

סופסוף זה קרה: נוסעים רבים עלו היום (שישי) על הקו האדום, שהוקם במשך יותר משמונה שנים ועתיד לשנות את פני התחבורה הציבורית של העיר. הרכבת הראשונה העלתה נוסעים כבר ב-6:00 בבוקר, ולהפתעתנו לא הייתה תכונה ערה בתחנות. העומס החל בשעות 10-9, אז המונים עלו על הרכבת (בחינם) – בעיקר כדי לחוות את הנסיעה בטיול שישי צהרים נעים. נסיעה מתחנת השחם לקרליבך – 20 דק ‘ בלבד.

פתח תקווה התעוררה היום ליום חג, כשהקו האדום של הרכבת הקלה, החל לראשונה להעלות נוסעים בקו שמגיע עד בת ים, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו. עלינו על הרכבת בב.ס.ר סיטי בשעה 8:50 לכיוון תל אביב, כשעוד הייתה יחסית דלילה באנשים. הרושם הראשוני שקיבלנו הוא הנוחות והמירווח. גם כשהלך ונהיה צפוף יותר לקראת תל אביב, עדיין היה הרבה מקום לשבת – זאת מכיוון של רכבת יכולה להכיל כ-300 נוסעים בבת אחת (כמו 5-6 אוטובוסים מלאים).

וידאו: הנסיעה, התושבים ובעלי העסקים - ביום הראשון של הרכבת הקלה

20 דקות - והופ, אנחנו בקרליבך. תקלות קלות בשנקר

המיזוג הורגש היטב בתוך הרכבת – מה שהיה מתבקש מיום חם כזה. שמחנו לגלות כי יש קליטה סלולרית גם כשהרכבת ירדה למקטע התת קרקעי הראשון לפני מחלף גהה, אחרי שעברנו את תחנת שנקר. לתחנת קרליבך, הגענו ב-9:10, אחרי 20 דקות בדיוק, הרבה יותר מהר ממה שציפינו. פתיחת הדלתות וסגירתן ארכה בדרך כלל כחצי דקה – גם כשנוסעים רבים עלו עליה.

כשהגענו לקרליבך, הרשמנו מגודלה של התחנה, שמזכירה תחנות מטרו גדולות מאירופה וארה”ב ועדיין היינו תחת הרושם של הנסיעה הקצרה שנדרשה לנו להגיע לתל אביב, בזמן שעד עכשיו בכלל לא העלינו על דעתנו לנסוע לשם בתחבורה ציבורית ולהגיע תוך פחות מחצי שעה – בצורה נוחה ובטוחה. למרות זאת – לא הכל ורוד. עדיין קיים חוסר סנכרון בין מיקום עצירת הרכבת לדלתות התחנה – מה שיצר קצת חוסר נוחות ועיכוב קל – אותו חווינו בעיקר בתחנת שנקר.

דודו אגסי - "תוך 20 דקות אני אגיע לעבודה בתל אביב"
דודו אגסי - "תוך 20 דקות אני אגיע לעבודה בתל אביב"

גם ב-LOVE בונים על הרכבת. מעתוף מבת ים: "כמו בפריז"

גם כשחזרנו, הנסיעה ארכה כ-20 דקות – אז כבר עלו יותר נוסעים והקרונות החלו להתמלא גם במשפחות ילדים, סבים וסבתות – שמצאו להם יופי של בילוי ליום שישי בבוקר – בטח כשאין לימודים. “במשך ארבע שנים אנחנו סובלים מתהליך בניית הרכבת”, אמר לנו דביר מעתוף, תושב בת ים, שירד ב.ב.ס.ר. סיטי. “תוך פחות משעה הגעתי מבת לפתח תקווה. אנחנו נתחיל לבוא לכאן לשתות קפה – אם אשתי תרשה לי”. “מרגישים פה כמו פריז”, הוסיפה אשתו.

בעלי העסקים בב.ס.ר סיטי, שנמצאים על תחנת השחם, תולים תקוות רבות ברכבת הקלה. לא רק בכך שהיא תביא ליותר תנועה – אלא שבטווח הרחוק היא תגביר את התנופה העסקית בפתח תקווה. ספי שקד, מנהלת בחנות LOVE אמרה: “אני חושבת שהרכבת תגרום להרבה אנשים לבוא לפה. זה כלי תחבורה זריז ונגיש, שאנשים יכולים להגיע דרכו מתל אביב ולקבל חווית קנייה מצוינת אצלנו. זה ממש רק לחצות את הכביש ואתם אצלנו”.

ספי שקד, מנהלת ב-LOVE פתח תקווה
ספי שקד, מנהלת ב-LOVE פתח תקווה

"תוך 30 דקות גג - אני מגיע למשרד"

דביר מעתוף מבת ים, הגיע תוך שעה לב.ס.ר סיטי פתח תקווה. את השאלה האם הוא יבוא לפתח תקווה מדי פעם לשתות קפה או לעשות קניות – הוא הפנה לאשתו, שרק אמרה לנו “זה מרגיש כמו בפריז”.

דודו אגסי מקריית אונו, הגיע לעשות לתחנת השחם ב.ס.ר סיטי לעשות פיילוט על הרכבת הקלה, שאמורה להביא אותו מעכשיו לעבודה כל בוקר בתל אביב במתחם שרונה. “חיכינו לזה הרבה זמן. עכשיו אני מצפה שכל יום אוכל לעלות על הרכבת, שתגיע בתדירות גבוהה, תמיד יהיה מקום לשבת – ואז בלי פקקים תוך גג 30 דקות אני מגיע למשרד”.

דביר מעתוף, מבת ים: "תוך 45 דקות הגעתי לפתח תקווה"

"זה יום חג. 14 שנים חיכינו לזה".

עוד נוסע שעשה פיילוט אישי, הוא צביקה רושו, מנכ”ל ובעלים של חברת רושו, ניהול ויזמות נדל”ן, שבבעלותה שטחי מסחר ומשרדים בב.ס.ר סיטי. “יום חג היום. לפני 14 שנים, כשהתחלנו לתכנן את המקום, חלמנו על הרכבת הקלה, שאתם רואים אותה עכשיו מגיעה מכיוון תל אביב”, אמר בהתרגשות. “זה הדבר שאמור להפוך את מתחם העסקים הזה לחלק מתל אביב. לקח לי 22 דקות להגיע עכשיו מפתח תקווה לקרליבך – ללב תל אביב”.

לצערם של רבים מהחילוניים הגרים על תוואי הרכבת, היא כבר הפסיקה את נסיעתה במהלך כתיבת שורות אליה, כשעתיים-שלוש לפני כניסת השבת. היא תמשיך לפעול במוצ”ש – אז, הנסיעה כבר לא תהיה בחינם והיא תעלה 5.5 ש”ח לנסיעה קצרה ו-12 ש”ח לנסיעה ארוכה. המבחן האמיתי שלה יהיה כבר ביום ראשון, בשעות העומס. איך יהיה על הרכבת? נעדכן גם עוד יומיים.

צביקה רושו, רושו יזמות ונדל"ן - "זה ירים את המתחם העסקי"

עוד ב-רכב ותחבורה

תאונה בקרית אריה פתח תקווה

תאונה בדרך שמלצר-השפלה פתח תקווה: רכב פגע ברוכב אופניים חשמליים ופצע אותו קשה מאוד

שוב זה קורה ושוב זה אופניים חשמליים. דאגה רבה לחייו של רוכב האופניים, בן כ-30, שבמהלך הפינוי ונסיונות ההחייאה בדרך לבית החולים בילינסון בעיר, ליבו שב לפעום באופן עצמאי, אך הוא עדיין במצב קריטי. חובשי “מד”א – הצלה פתח תקווה” ופראמדיקים, הגיעו במהירות לאיזור התעשייה שבצפון העיר ונתנו לו טיפול מהיר בשטח, לפני שהאמבולנס טס לבית החולים.

המשך קריאה »
תאונת אוטובוס פתח תקווה

צפו בתיעוד התאונה החריגה בפתח תקווה: אוטובוס עלה על מסילת הרכבת – 3 נפצעו קל

שלושה בני אדם נפצעו אתמול (8.12) באורח קל, תאונה שאירעה הבוקר ברחוב זאב אורלוב בפתח תקווה, במעורבות שני אוטובוסים ורכב פרטי. בתיעוד מהזירה נראה אחד האוטובוסים מאבד שליטה, פוגע באוטובוס נוסף ועולה על המסילה של הרכבת הקלה, לעיניהם הנדהמות של הנוסעים שחיכו בתחנה. צוותי הרפואה של איחוד הצלה שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי לשני נהגים בני 69 ו-50, וצעיר נוסף בן 23.

המשך קריאה »
חניה במשה דיין פתח תקווה

נגמרה חגיגת החניה האסורה: גדרות הוצבו על אי התנועה ברחוב משה דיין פתח תקווה

הרשויות החליטו לשים סוף לתופעה מהשנים האחרונות, בה חנו במרכז הכביש על האי עשרות מכוניות לאורך מאות מטרים, על הרחוב הראשי, שמחבר את גיסין לז’בוטינסקי. זה קורה כמעט חצי שנה אחרי שפרסמנו ביולי 2025, שהמשטרה והעירייה החליטו אז לוותר ולא לתת דו”חות ולהעניש את הנהגים. היום (8.12), בהחלטת משרד התחבורה (לא העירייה), כבר הוצבו הגדרות, שמונעות את החניה.

המשך קריאה »
סייברטראק פתח תקווה

הסייברטראק של טסלה ב”עופר הקניון הגדול” פ”ת במסגרת יריד מכוניות לפני עליית המס

במשך שלושה ימים (10-12 בדצמבר) תוכלו להגיע לאיזור החניה מול הפארק של החניון לצפות ברכב העתידני, שרק מעטים רכשו אותו בארץ, עם תג מחיר של בין 1 ל-1.5 מיליון ש”ח. חוץ ממנו יהיו עוד עשרות דגמים של רכבים חשמליים מודרניים, כמו: GEOMETRY ,GEELY ,AION, סקייוול, האמר SUV, לינק אנד קו, וולבו, הונגצ’י, לימפ, אלפא רומיאו, JEEP – ועוד.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שוטפים על תכנים שעולים לאתר

Loading
כדאי לכם להיות עם יד על הדופק

רוצים לקבל את החדשות על פתח תקווה ראשונים?

קבלו התראה על כל אייטם חדש

Loading