נוסעים ראשונים על הרכבת הקלה בתחנת השחם פתח תקווה

צפו: עלינו על הרכבת הקלה ב.ס.ר סיטי פתח תקווה. תוך כמה זמן הגענו לקרליבך ת"א?

סופסוף זה קרה: נוסעים רבים עלו היום (שישי) על הקו האדום, שהוקם במשך יותר משמונה שנים ועתיד לשנות את פני התחבורה הציבורית של העיר. הרכבת הראשונה העלתה נוסעים כבר ב-6:00 בבוקר, ולהפתעתנו לא הייתה תכונה ערה בתחנות. העומס החל בשעות 10-9, אז המונים עלו על הרכבת (בחינם) – בעיקר כדי לחוות את הנסיעה בטיול שישי צהרים נעים. נסיעה מתחנת השחם לקרליבך – 20 דק ' בלבד.

פתח תקווה התעוררה היום ליום חג, כשהקו האדום של הרכבת הקלה, החל לראשונה להעלות נוסעים בקו שמגיע עד בת ים, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו. עלינו על הרכבת בב.ס.ר סיטי בשעה 8:50 לכיוון תל אביב, כשעוד הייתה יחסית דלילה באנשים. הרושם הראשוני שקיבלנו הוא הנוחות והמירווח. גם כשהלך ונהיה צפוף יותר לקראת תל אביב, עדיין היה הרבה מקום לשבת – זאת מכיוון של רכבת יכולה להכיל כ-300 נוסעים בבת אחת (כמו 5-6 אוטובוסים מלאים).

וידאו: הנסיעה, התושבים ובעלי העסקים - ביום הראשון של הרכבת הקלה

20 דקות - והופ, אנחנו בקרליבך. תקלות קלות בשנקר

המיזוג הורגש היטב בתוך הרכבת – מה שהיה מתבקש מיום חם כזה. שמחנו לגלות כי יש קליטה סלולרית גם כשהרכבת ירדה למקטע התת קרקעי הראשון לפני מחלף גהה, אחרי שעברנו את תחנת שנקר. לתחנת קרליבך, הגענו ב-9:10, אחרי 20 דקות בדיוק, הרבה יותר מהר ממה שציפינו. פתיחת הדלתות וסגירתן ארכה בדרך כלל כחצי דקה – גם כשנוסעים רבים עלו עליה.

כשהגענו לקרליבך, הרשמנו מגודלה של התחנה, שמזכירה תחנות מטרו גדולות מאירופה וארה"ב ועדיין היינו תחת הרושם של הנסיעה הקצרה שנדרשה לנו להגיע לתל אביב, בזמן שעד עכשיו בכלל לא העלינו על דעתנו לנסוע לשם בתחבורה ציבורית ולהגיע תוך פחות מחצי שעה – בצורה נוחה ובטוחה. למרות זאת – לא הכל ורוד. עדיין קיים חוסר סנכרון בין מיקום עצירת הרכבת לדלתות התחנה – מה שיצר קצת חוסר נוחות ועיכוב קל – אותו חווינו בעיקר בתחנת שנקר.

דודו אגסי - "תוך 20 דקות אני אגיע לעבודה בתל אביב"
דודו אגסי - "תוך 20 דקות אני אגיע לעבודה בתל אביב"

גם ב-LOVE בונים על הרכבת. מעתוף מבת ים: "כמו בפריז"

גם כשחזרנו, הנסיעה ארכה כ-20 דקות – אז כבר עלו יותר נוסעים והקרונות החלו להתמלא גם במשפחות ילדים, סבים וסבתות – שמצאו להם יופי של בילוי ליום שישי בבוקר – בטח כשאין לימודים. "במשך ארבע שנים אנחנו סובלים מתהליך בניית הרכבת", אמר לנו דביר מעתוף, תושב בת ים, שירד ב.ב.ס.ר. סיטי. "תוך פחות משעה הגעתי מבת לפתח תקווה. אנחנו נתחיל לבוא לכאן לשתות קפה – אם אשתי תרשה לי". "מרגישים פה כמו פריז", הוסיפה אשתו.

בעלי העסקים בב.ס.ר סיטי, שנמצאים על תחנת השחם, תולים תקוות רבות ברכבת הקלה. לא רק בכך שהיא תביא ליותר תנועה – אלא שבטווח הרחוק היא תגביר את התנופה העסקית בפתח תקווה. ספי שקד, מנהלת בחנות LOVE אמרה: "אני חושבת שהרכבת תגרום להרבה אנשים לבוא לפה. זה כלי תחבורה זריז ונגיש, שאנשים יכולים להגיע דרכו מתל אביב ולקבל חווית קנייה מצוינת אצלנו. זה ממש רק לחצות את הכביש ואתם אצלנו".

ספי שקד, מנהלת ב-LOVE פתח תקווה
ספי שקד, מנהלת ב-LOVE פתח תקווה

"תוך 30 דקות גג - אני מגיע למשרד"

דביר מעתוף מבת ים, הגיע תוך שעה לב.ס.ר סיטי פתח תקווה. את השאלה האם הוא יבוא לפתח תקווה מדי פעם לשתות קפה או לעשות קניות – הוא הפנה לאשתו, שרק אמרה לנו "זה מרגיש כמו בפריז".

דודו אגסי מקריית אונו, הגיע לעשות לתחנת השחם ב.ס.ר סיטי לעשות פיילוט על הרכבת הקלה, שאמורה להביא אותו מעכשיו לעבודה כל בוקר בתל אביב במתחם שרונה. "חיכינו לזה הרבה זמן. עכשיו אני מצפה שכל יום אוכל לעלות על הרכבת, שתגיע בתדירות גבוהה, תמיד יהיה מקום לשבת – ואז בלי פקקים תוך גג 30 דקות אני מגיע למשרד".

דביר מעתוף, מבת ים: "תוך 45 דקות הגעתי לפתח תקווה"

"זה יום חג. 14 שנים חיכינו לזה".

עוד נוסע שעשה פיילוט אישי, הוא צביקה רושו, מנכ"ל ובעלים של חברת רושו, ניהול ויזמות נדל"ן, שבבעלותה שטחי מסחר ומשרדים בב.ס.ר סיטי. "יום חג היום. לפני 14 שנים, כשהתחלנו לתכנן את המקום, חלמנו על הרכבת הקלה, שאתם רואים אותה עכשיו מגיעה מכיוון תל אביב", אמר בהתרגשות. "זה הדבר שאמור להפוך את מתחם העסקים הזה לחלק מתל אביב. לקח לי 22 דקות להגיע עכשיו מפתח תקווה לקרליבך – ללב תל אביב".

לצערם של רבים מהחילוניים הגרים על תוואי הרכבת, היא כבר הפסיקה את נסיעתה במהלך כתיבת שורות אליה, כשעתיים-שלוש לפני כניסת השבת. היא תמשיך לפעול במוצ"ש – אז, הנסיעה כבר לא תהיה בחינם והיא תעלה 5.5 ש"ח לנסיעה קצרה ו-12 ש"ח לנסיעה ארוכה. המבחן האמיתי שלה יהיה כבר ביום ראשון, בשעות העומס. איך יהיה על הרכבת? נעדכן גם עוד יומיים.

צביקה רושו, רושו יזמות ונדל"ן - "זה ירים את המתחם העסקי"

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading