נוסעים ראשונים על הרכבת הקלה בתחנת השחם פתח תקווה

צפו: עלינו על הרכבת הקלה ב.ס.ר סיטי פתח תקווה. תוך כמה זמן הגענו לקרליבך ת"א?

סופסוף זה קרה: נוסעים רבים עלו היום (שישי) על הקו האדום, שהוקם במשך יותר משמונה שנים ועתיד לשנות את פני התחבורה הציבורית של העיר. הרכבת הראשונה העלתה נוסעים כבר ב-6:00 בבוקר, ולהפתעתנו לא הייתה תכונה ערה בתחנות. העומס החל בשעות 10-9, אז המונים עלו על הרכבת (בחינם) – בעיקר כדי לחוות את הנסיעה בטיול שישי צהרים נעים. נסיעה מתחנת השחם לקרליבך – 20 דק ' בלבד.

פתח תקווה התעוררה היום ליום חג, כשהקו האדום של הרכבת הקלה, החל לראשונה להעלות נוסעים בקו שמגיע עד בת ים, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו. עלינו על הרכבת בב.ס.ר סיטי בשעה 8:50 לכיוון תל אביב, כשעוד הייתה יחסית דלילה באנשים. הרושם הראשוני שקיבלנו הוא הנוחות והמירווח. גם כשהלך ונהיה צפוף יותר לקראת תל אביב, עדיין היה הרבה מקום לשבת – זאת מכיוון של רכבת יכולה להכיל כ-300 נוסעים בבת אחת (כמו 5-6 אוטובוסים מלאים).

וידאו: הנסיעה, התושבים ובעלי העסקים - ביום הראשון של הרכבת הקלה

20 דקות - והופ, אנחנו בקרליבך. תקלות קלות בשנקר

המיזוג הורגש היטב בתוך הרכבת – מה שהיה מתבקש מיום חם כזה. שמחנו לגלות כי יש קליטה סלולרית גם כשהרכבת ירדה למקטע התת קרקעי הראשון לפני מחלף גהה, אחרי שעברנו את תחנת שנקר. לתחנת קרליבך, הגענו ב-9:10, אחרי 20 דקות בדיוק, הרבה יותר מהר ממה שציפינו. פתיחת הדלתות וסגירתן ארכה בדרך כלל כחצי דקה – גם כשנוסעים רבים עלו עליה.

כשהגענו לקרליבך, הרשמנו מגודלה של התחנה, שמזכירה תחנות מטרו גדולות מאירופה וארה"ב ועדיין היינו תחת הרושם של הנסיעה הקצרה שנדרשה לנו להגיע לתל אביב, בזמן שעד עכשיו בכלל לא העלינו על דעתנו לנסוע לשם בתחבורה ציבורית ולהגיע תוך פחות מחצי שעה – בצורה נוחה ובטוחה. למרות זאת – לא הכל ורוד. עדיין קיים חוסר סנכרון בין מיקום עצירת הרכבת לדלתות התחנה – מה שיצר קצת חוסר נוחות ועיכוב קל – אותו חווינו בעיקר בתחנת שנקר.

דודו אגסי - "תוך 20 דקות אני אגיע לעבודה בתל אביב"
דודו אגסי - "תוך 20 דקות אני אגיע לעבודה בתל אביב"

גם ב-LOVE בונים על הרכבת. מעתוף מבת ים: "כמו בפריז"

גם כשחזרנו, הנסיעה ארכה כ-20 דקות – אז כבר עלו יותר נוסעים והקרונות החלו להתמלא גם במשפחות ילדים, סבים וסבתות – שמצאו להם יופי של בילוי ליום שישי בבוקר – בטח כשאין לימודים. "במשך ארבע שנים אנחנו סובלים מתהליך בניית הרכבת", אמר לנו דביר מעתוף, תושב בת ים, שירד ב.ב.ס.ר. סיטי. "תוך פחות משעה הגעתי מבת לפתח תקווה. אנחנו נתחיל לבוא לכאן לשתות קפה – אם אשתי תרשה לי". "מרגישים פה כמו פריז", הוסיפה אשתו.

בעלי העסקים בב.ס.ר סיטי, שנמצאים על תחנת השחם, תולים תקוות רבות ברכבת הקלה. לא רק בכך שהיא תביא ליותר תנועה – אלא שבטווח הרחוק היא תגביר את התנופה העסקית בפתח תקווה. ספי שקד, מנהלת בחנות LOVE אמרה: "אני חושבת שהרכבת תגרום להרבה אנשים לבוא לפה. זה כלי תחבורה זריז ונגיש, שאנשים יכולים להגיע דרכו מתל אביב ולקבל חווית קנייה מצוינת אצלנו. זה ממש רק לחצות את הכביש ואתם אצלנו".

ספי שקד, מנהלת ב-LOVE פתח תקווה
ספי שקד, מנהלת ב-LOVE פתח תקווה

"תוך 30 דקות גג - אני מגיע למשרד"

דביר מעתוף מבת ים, הגיע תוך שעה לב.ס.ר סיטי פתח תקווה. את השאלה האם הוא יבוא לפתח תקווה מדי פעם לשתות קפה או לעשות קניות – הוא הפנה לאשתו, שרק אמרה לנו "זה מרגיש כמו בפריז".

דודו אגסי מקריית אונו, הגיע לעשות לתחנת השחם ב.ס.ר סיטי לעשות פיילוט על הרכבת הקלה, שאמורה להביא אותו מעכשיו לעבודה כל בוקר בתל אביב במתחם שרונה. "חיכינו לזה הרבה זמן. עכשיו אני מצפה שכל יום אוכל לעלות על הרכבת, שתגיע בתדירות גבוהה, תמיד יהיה מקום לשבת – ואז בלי פקקים תוך גג 30 דקות אני מגיע למשרד".

דביר מעתוף, מבת ים: "תוך 45 דקות הגעתי לפתח תקווה"

"זה יום חג. 14 שנים חיכינו לזה".

עוד נוסע שעשה פיילוט אישי, הוא צביקה רושו, מנכ"ל ובעלים של חברת רושו, ניהול ויזמות נדל"ן, שבבעלותה שטחי מסחר ומשרדים בב.ס.ר סיטי. "יום חג היום. לפני 14 שנים, כשהתחלנו לתכנן את המקום, חלמנו על הרכבת הקלה, שאתם רואים אותה עכשיו מגיעה מכיוון תל אביב", אמר בהתרגשות. "זה הדבר שאמור להפוך את מתחם העסקים הזה לחלק מתל אביב. לקח לי 22 דקות להגיע עכשיו מפתח תקווה לקרליבך – ללב תל אביב".

לצערם של רבים מהחילוניים הגרים על תוואי הרכבת, היא כבר הפסיקה את נסיעתה במהלך כתיבת שורות אליה, כשעתיים-שלוש לפני כניסת השבת. היא תמשיך לפעול במוצ"ש – אז, הנסיעה כבר לא תהיה בחינם והיא תעלה 5.5 ש"ח לנסיעה קצרה ו-12 ש"ח לנסיעה ארוכה. המבחן האמיתי שלה יהיה כבר ביום ראשון, בשעות העומס. איך יהיה על הרכבת? נעדכן גם עוד יומיים.

צביקה רושו, רושו יזמות ונדל"ן - "זה ירים את המתחם העסקי"

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »