קבוצת חג'ג' בעמישב

פרויקט הענק של קבוצת חג'ג' בעמישב פתח תקווה מעלה הילוך: אושר להפקדה במחוזי

השכונה הותיקה צפויה לקבל בשנים הקרובות צביון ומודרני בדמות חמישה מגדלי מגורים ענקיים בני 20 קומות ומעלה, בתחילת רחוב שלם צלח, פינת הרב עובדיה יוסף, עם לא פחות מ-736 יחידות דיור, אליהן יתווספו גם כ-4200 מ"ר של שטח מסחר. "ההחלטה על הפרויקט תואמת את התכניות שלנו להצמיח את ההתחדשות העירונית גם מחוץ לתל אביב", מסר לנו תמיר אמר, מנכ"ל הקבוצה.

על התכניות של קבוצת חג'ג' בעמישב, כבר כתבנו לכם לפני שנתיים פחות חודש, בינואר 2022, אז פרויקט שלום צלח של חברת הנדל"ן המוכרת, התקדם לועדה המחוזית. אתמול התבשרנו שהוא הועבר להפקדה להתנגדויות למשך 60 יום, על ידי הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. לכן, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, בעוד מספר שנים ה"מיני-שכונה" הזאת, תשנה את פני השכונה.

צפו בראיון שבטח הפרויקט עם אלעד חג'ג', מנהל התחדשות עירונית קבוצת חג'ג' (טיקטוק פתח תקווה NEWS):

@ptnews.tiktok צפו בראיון עם אלעד חג'ג' מנהל תחום התחדשות עירונית בקבוצת חג'ג' בסיור בשכונת עמישב רחוב צלח שלום בו אמור להתבצע פרויקט פינוי בינוי ענקי. #פתחתקווה #קבוצתחגג #עמישב @עריית_פתח_תקווה @ירון קדושים ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS
עמישב היא אחת מהשכונות שזקוקות יותר מהכל להתחדשות עירונית ועד 2030 צפויים להסתיים בה מספר פרויקטים, חלקם גדולים, של פינוי בינוי, שהולכים לשנות את השכונה לא רק בהיבט החזותי, אלא גם להגדיל אותה עם מספר רב של תושבים. שחקן מרכזי במגמה זו היא קבוצת חג'ג', שידועה בעיקר בפרויקטים יוקרתיים (מסחרי ומגורים) - רובם בתל אביב - ועכשיו נכנסת חזק לפתח תקווה עם הפרויקט ששלה בעמישב. תכנית קבוצת חג'ג' בעמישב. על ציר ראשי בפינת צלח שלום והרב עובדיה יוסף
תכנית קבוצת חג'ג' בעמישב. על ציר ראשי בפינת צלח שלום והרב עובדיה יוסף

736 דירות במקום 213 קיימות

עמישב היא אחת מהשכונות שזקוקות יותר מהכל להתחדשות עירונית ועד 2030 צפויים להסתיים בה מספר פרויקטים, חלקם גדולים, של פינוי בינוי, שהולכים לשנות את השכונה לא רק בהיבט החזותי, אלא גם להגדיל אותה עם מספר רב של תושבים. שחקן מרכזי במגמה זו היא קבוצת חג'ג', שידועה בעיקר בפרויקטים יוקרתיים (מסחרי ומגורים) – רובם בתל אביב – ועכשיו נכנסת חזק לפתח תקווה עם הפרויקט ששלה בעמישב.

לפי התכנון, אמורים תוך שנה להורס שמונה מבני רכבת ישנים ומוזנחים, בהם 213 יחידות דיור ולבנות במקומם חמישה מגדלי מגורים: צמד מגדלים בני 30 קומות כל אחד, צמד נוסף בן 23 קומות כ"א וכן מגדל "צנוע" יותר בן 19 קומות. בקומה הראשונה של המגדלים, צפויים להיבנות שטחי מסחר, שישרתו את הדיירים. לא יהיה זה מופרך להניח שבפרויקט של חג'ג' בעמישב יגורו כ-3000 תושבים (לפי חישוב של 4 נפשות בממוצע ליחידת דיור).

תכנון הפרויקט לפי מגדלים ומספרי קומות - חג'ג' עמישב

מתפתחים לעבר פתח תקווה

"ההחלטה ללכת על פתח תקווה תואמת את התוכניות שלנו להצמיח ולהרחיב משמעותית את ההתחדשות העירונית בקבוצה גם לערים נוספות מחוץ לתל-אביב", מסר לפתח תקווה NEWS, תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג' – לה זה פרויקט ראשון בפתח תקווה. ההחלטה היא אסטרטגית וייתכן כי הפרויקט בעמישב היא רק סנונית ראשונה לפעילות המתוכננת של הקבוצה בעיר.

את הפרויקט בעמישב יוזמת ומקימה קבוצת חג'ג' יחד עם חברת "אסתר אברהם", חברה הרבה פחות מוכרת, אבל עם ניסיון בהתחדשות עירונית – במיוחד בנתניה. מי שאמון על תכנון הפרויקט, זהו משרד האדריכלים "זית לב" אדריכלים" של שחף זית ואלדד לב – שסיפקו את תמונות ההדמיה של הפרויקט. 

תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג' - על רקע שכונת עמישב

יקדימו את הפרויקטים של סירקין?

מההיכרות שלנו עם פרויקטים דומים של פינוי בינוי בפתח תקווה, צפי האכלוס המלא של פרויקט כזה הוא לא לפני 2030 – כשהשלבים הם קודם כל הסרת ההתנגדויות, לאחר מכן פינוי והריסה, כשהשלב האחרון הוא בנייה של פרויקט הענק הזה – שלב שבעצמו יכול להיארך לפחות 3-4 שנים. גם כך, הפרויקט הזה צפוי להקדים את פרויקטים המגורים הענקיים בשכונת סירקין הסמוכה, שצפויים ברובם להתאכלס רק בעוד כעשור.

ברוב 213 הדירות הקיימות כרגע בפרויקט של קבוצת חג'ג' בעמישב, מתגוררים דיירים שוכרים ולא בעלי הדירות עצמן. לדברי ירון קדושים, פעיל חברתי המעורה בשכונות המזרחיות של פתח תקווה, הפרויקט מעמיד בשאלה את היכולת של אותם שוכרים לתחזק את המגורים שם. "פרויקט בסדר גודל כזה דורש תשלומים גבוהים של ועד בית", הוא אומר. "זה יערער את הביטחון הכלכלי של שוכרים – שגם ככה מצבם הכלילי חלש ומורכב".

ירון קדושים מדבר על רמי גרינברג
ירון קדושים

מגדלי תל אביב, מגדלי הצעירים - ועכשיו עמישב פתח תקווה

קדושים מציין שהוא לא נגד התחדשות עירונית בעמישב. "התחדשות עירונית זה דבר מבורך, אך הפתרון הוא לא עם מגדלים בני יותר מ-10 קומות", הוא אומר. "המודל שיותר נכון לשכונה, הוא כמו זה של פרויקט בינו נדל"ן בהמשך רחוב שלום צלח. שם מדובר בבניינים של לא יותר מ-10 קומות  – שמתאימים יותר לסטנדרטים של השכונה וליכולת הכלכלית של התושבים". 

 

קבוצת חג'ג', בבעלות האחים עידו וצחי חג'ג', היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה, שהוקמה לפני 20 שנים, תקעה יתדג חזק בשוק הנדל"ן הישראלי – הן בתחום המגורים (בעיקר מגורי יוקרה) והן בתחום המסחרי – כשהפרויקטים הבולטים שלה הם מגדלי הארבעה בתל אביב (שם גם יושבים משרדיהם הראשיים), מגדלי הצעירים בגבול תל אביב-רמת גן וכן מגדלי תל אביב בנחלת יצחק. 

פרויקט עמישב של קבוצת חג'ג' - על המפה

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading