BIG FASHION פתח תקווה - האם יהיה פתוח בשבת?

הערכה: מתחם הענק ביג פתח תקווה (BIG FASHION) לא צפוי להיות פתוח בשבת

חברת מרכזי הקניות השיקה אתמול בטקס חגיגי בהשתתפות רמי גרינברג, את תחילת הבנייה של אחד מהמיזמים המסחריים המסקרנים ביותר בעיר. מסקרן לא רק בגלל הגודל, השפע של החנויות והמיקום המרכזי – אלא בעיקר בגלל שאלה מהותית ולא היפותטית אחת – האם הוא יהיה פתוח גם ביום הקדוש? גורמים בענף והשוכרים בפרויקט מעריכים שלא, אך לא פוסלים התפתחות אחרת. תמונת מצב. 

את מתחם BIG פתח תקווה (או בשם המותג הרשמי: BIG FASHION – ביג פאשיון), סיקרנו ראשונים כבר לפני שנתיים וחצי, אז ביקרנו בשטח – של מה שהיה פעם מפעל קניאל הישן.  כשפרסמנו את הכתבה, ההערכה הייתה כי תחילת האכלוס שלו תהיה כבר ב-2025, אך עיכובים כאלה ואחרים, ביניהם המלחמה שבאה עלינו לרעה – עיכבו את הפרויקט, שכנראה יתחיל להתאכלס רק לקראת 2028.

הלוקיישן של BIG FASHION פתח תקווה - אסטרטגי
הלוקיישן של BIG FASHION פתח תקווה - אסטרטגי

פתוחים בשבת - באשדוד, פרדס חנה, כרמיאל ואילת

בהמשך דיווחנו על כך שהמשרדים המרכזיים של רשת האופנה FOX צפויים לעבור למגדל משרדים של הפרויקט ולאחר מכן פרסמנו על הסופרמרקט שצפוי להיכנס למתחם. מדובר בפרויקט שצפוי להשפיע באופן משמעותי על הפן המסחרי והעסקי של פתח תקווה. למרות שראש העיר רמי גרינברג הופיעה בטקס ואף פרסם את האירוע בדף הפייסבוק שלו – התקשורת המקומית לא נכחה באירוע עצמו ולכן זו גם הסיבה אולי שהוא לא נשאל את השאלה הכי מסקרנת את הפתח תקוואים – האם BIG פתח תקווה יהיה פתוח בשבת?

כיום ל-BIG יש מתחמי קניות הפתוחים בשבת, כמו: באשדוד, פרדס חנה, כרמיאל ואילת – אבל פתח תקווה, כידוע, היא עיר עם צביון מסורתי והשיקול אם לפתוח עסק בשבת, בטח מתחם מסחרי גדול כמו BIG, צריך להישקל בכובד ראש – קודם כל מצד רשתות הענק, ששכרו במקום שטחי מסחר – ביניהם לולולמן ואלו יוגה, וחנות ענק של זארה.

לא צפוי להיות פתוח בשישי בערב - הדמיה של BIG פתח תקווה
לא צפוי להיות פתוח בשישי בערב - הדמיה של BIG פתח תקווה

"יפגע בסטטוס קוו"

שוחחנו עם גורם מרכזי של אחד מהרשתות, שצפויות להיכנס ל-BIG פתח תקווה ב-2028. מכיוון, שמדובר רק בעוד ארבע שנים, אין החלטה רשמית של הרשת, אבל הכיוון די ברור. "עדיין לא ידוע אם ביג פתח תקווה יהיה פתוח בשבת", הוא אמר לנו היום. "זה עוד רחוק. יחד עם זאת, אנו יודעים שפתח תקווה היא עיר מסורתית יותר מהערים בהן ביג פתוח בשבת".

אותו גורם אמר לנו שלכך יש גם להוסיף את העובדה ש BIG FASHION ממוקם על ציר מרכזי כמו ז'בוטינסקי. "הפגיעה בשבת תהיה קשה יותר במקום כזה, כי צפויים להגיע אליו קהל מערים אחרות כמו רמת גן וגבעתיים", הוסיף. "זה יפגע במרקם השבת ובסטטוס קוו הקיים כיום על הציר, שיחסית שקט היום בימי שבת. פתיחה שלו תביא תנועת מכוניות מוגברת בשבת על ציר מרכזי, העובר גם בבני ברק. קשה לי לראות את זה קורה".

ביקור ב-BIG באוגוסט 2023

רועי פן: "אין סיבה שביג פתח תקווה לא יהיה פתוח בשבת"

חשוב לציין, כי לפי החוק במדינת ישראל, הרשות המקומית, במקרה הזה עיריית פתח תקווה, מוסמכת להכריע בסוגיית פתיחת עסק כזה או אחר בשבת – לא כל שכן מתחם מסחרי ענק כמו BIG פתח תקווה, שפתיחתו בשבת צפויה לשנות את המירקם והסטטוס קוו בעיר. לפני המלחמה, סוגיית השבת והצביון החילוני של פתח תקווה, הייתה מרכזית במערכת הקמפיין לבחירות המקומיות 2024 – וכבר אז, BIG פתח תקווה עמד על הפרק.

כששאלנו את רועי פן, שנבחר למועצה מטעם סיעת התחדשות של גרינברג, את דעתו לסוגייה, הוא ענה בכתבת הוידאו: "אין סיבה ש'ביג' לא יהיה פתוח בשבת. יש איזורים שאין עוררין על כך שהפעילות שלהם בסופי שבוע לא פוגעת באף אחד, אבל הכל צריך לעשות ברגישות". אפשר לייחס את אמירה זו לרצון שלו להיות סוג של עלה תאנה חילוני בסיעה של ראש עיר עם כיפה ולהביא קולות נוספים, אבל גם לראות בה עמדה של כל החילונים בפתח תקווה – שרוצים יותר עסקים פתוחים בשבת. 

רועי פן, אוגוסט 2023

"לולא שיקולים פוליטיים - ראש העיר לא היה מונע את פתיחת המתחם"

כששאלנו השבוע את עיריית פתח תקווה פתח תקווה לעניין, הם לא רצו להתייחס ספציפית לסוגייה בטענה שמדובר בשאלה היפותטית, בשלב שעוד לא יצקו את היסודות של המבנה. מה גם שמדובר במתחם פרטי וקשה לדעת מה יהיה בעוד ארבע שנים – ומה יהיה מרקם העסקים במקום.  "אני דווקא מתרשמת שלולא שיקולים פוליטיים כאלה או אחרים, אז ראש העיר לא היה מונע פתיחה של המתחם בשבת", אמרה לנו חברת אחת הסיעות. "לגבי השיקולים – הללו נראה לי שעוד מוקדם להגיד חד משמעית". 

כאן חשוב לציין, שמעבר לכך שראש העיר שומר שבת, במועצה המאוחדת יש חמישה חברי ש"ס ולפחות מחציתה מסורתית – דהיינו, שומרת שבת ומעוניינת לשמור על המירקם הקיים בפתח תקווה, שכוללת גם היום מתחמים מסחריים פתוחים בשבת כמו: Y-CENTER, מתחם Giss-IN ומתחם הבילויים בסיבים ובשחם. 

250 אלף מ"ר תעסוקה, 65 אלף מ"ר מסחר

קצת נתונים על הגודל של ביג פתח תקווה – כשמו כן הוא. BIG FASHION המשתרע על שטח ענקי בצומת ז'בוטינסקי-רבין-משה דיין של כ-63 דונם עם כ- 250,000 מ"ר תעסוקה, 65,000 מ"ר מסחר, 10,000 מ"ר מלונאות, 150,000 מ"ר חניונים בשלושה מפלסים. חשוב לציין כי חוץ מחנויות, המתחם צפוי גם לכלול אולמות קולנוע ומתחמי בילוי לילדים ובוגרים, כמו מתחם באולינג. בהמשך מתכוונת החברה לנסות ולשלב במתחם גם דיור מוגן ודיור להשכרה, תלוי באישורי עירייה.

בינתיים זה בעיקר בור - BIG FASHION פתח תקווה ביג פאשיון פתח תקווה

בינתיים הושקעו: שני מיליארד ש"ח

אנחנו סיקרנו את הפרויקט מתחילת העבודות, הריסת מפעל קניאל, הדיפון, השיטוח ותחילת הבנייה. בחום, בקור בגשם – וגם כשהיו אזעקות. מספיק לראות את הפרויקט מלמעלה ולחוש את העוצמה והגודל. עד עתה הושקעו בפרויקט לא פחות משני מיליארד שקלים. ביג פתח תקווה צפוי להתחרות בקניונים הגדולים ובמיוחד בעופר הקניון הגדול פתח תקווה, שנושק לו ממזרח ובעמי ב.ס.ר סיטי, השכן מהדרום.

לדברי אנשי ביג, BIG FASHION פתח תקווה צפוי להיות מתחם אורבני, אך פתוח ופסטורלי, המשלב מקום בילוי, משפחתי בעיקר, יחד עם תמהיל חנויות מגוון בדגש על מותגים בינלאומיים נחשקים מכל הסוגים. את תכנון הפרויקט יוביל משרד האדריכלים הבינלאומי 35L, בשיתוף משרדו של אבנר ישר, מהבולטים באדריכלי ישראל.

כך זה נראה לפני שנתיים וחצי - מתחם קניאל, שנהרס

"ספינת הדגל שלנו"

"מתחם BIG FASHION פתח תקווה הינו ספינת הדגל הבאה שלנו", מסר חי גאליס, סמנכ"ל קבוצת ביג מרכזי קניות. "המתחם יביא חווית קניה, עבודה ובילוי שאינה מוכרת ברחבי גוש דן ואני בטוח שהלקוחות ישמחו להגיע וליהנות כפי שעושים זאת עד כה ביותר מעשרים מתחמי ביג בכל הארץ מזה הרבה שנים". כששאלנו את אנשי BIG מרכזי קניות, אם המתחם בפתח תקווה צפוי להיות פתוח בשבת, התשובה הייתה ברורה: "אין תגובה".

קבוצת ביג הוקמה ב-1994. היא נמצאת בשליטת יהודה ורוני נפתלי שמחזיקים 23% ו-12% בהתאמה, וכיום היא מפתחת, מפעילה ומנהלת ברחבי העולם 56 מרכזי קניות וקניונים, 35 בנייני משרדים, 16 פרויקטים למגורים, 6 פרויקטי עירוב שימושים ו-7 מרכזים לוגיסטיים. בישראל פועלים כיום 25 מרכזים תחת המותגים BIG ו-BIG FASHION בפריסה. בנוסף להם, 12 מרכזים חדשים הנמצאים בימים אלו בשלבי הקמה שונים.

חי גאליס, סמנכ"ל קבוצת ביג מרכזי קניות. "המתחם יביא חווית קניה, עבודה ובילוי שאינה מוכרת ברחבי גוש דן"

סקר - רוצים BIG פתח תקווה פתוח בשבת או לא?

הדמיות באדיבות יח"צ ביג מרכזי קניות

עוד ב-חנויות

סופר פארם פתח תקווה הקניון הגדול

סופר פארם שדרגו את הסניף בקניון הגדול פתח תקווה בהשקעה של 3 מיליון ש"ח

אחרי תקופת שיפוצים והכנות הארוכה, רשת הפארם הגדול בישראל, השלימה את העתקת הסניף בקומת הכניסה (P2) בשטח המשתרע על כ-800 מ"ר. בחנות החדשה תוכלו למצוא מחלקת ביוטי, טואלטיקה, אופנה, מוצרי חשמל ומוצרי אלקטרוניקה. בנוסף, בסניף פועלת רשת האופטיקה ERROCA ורשת מרפאות אסתטיקה רפואיות תחת השם ביוטי קליניק. סקירת מחירים בקרוב.

המשך קריאה »
ויקטוריה סיקרט פתח תקווה

צפו: מאות לקוחות הגיעו אמש לפתיחת חנות ויקטוריה סיקרט בקניון הגדול פתח תקווה (וידאו)

לאחר עיכוב קל, שנבע בעיקר מהמצב הביטחוני, נפתח אתמול הסניף המדונדש של רשת ההלבשה התחתונה הבינלאומית במקום הכי מסחרי בפתח תקווה. כשהגענו למקום אתמול (שני) בערב בקושי ראינו ריצפה, אבל כן ראינו תור ארוך משתרך בדרך לקופות, בעיקר של נערות ונשים, מעריצות המותג, חלקן הגיעו מחוץ לעיר כדי לראות, להרגיש וגם לקנות את מהקולקציה של התחתונים והחזיות.

המשך קריאה »
סקארה פתח תקווה קניון הכיכר כפר גנים ג'

סקארה פעם רביעית: עוד סניף של רשת האיפור נפתח בפתח תקווה – הפעם בקניון הכיכר

אחרי הסניפים במרכז העיר (חובבי ציון) ובשני הקניונים (עופר הקניון הגדול ועופר סירקין), המותג מתרחב בסניף נוסף בקניון הצעיר בכפר גנים ג', רחוב העצמאות 65. לפי הדיווח, הרשת השקיעה בו כ-650 אלף ש"ח והוא משתרע על שטח של כ-120 מ"ר. הקונספט הוא אותו קונספט: חנויות חווייתיות, ידידותיות, נגישות ומעוצבות, עם מגוון עשיר ורחב של מוצר איפור וטיפוח. המנכ"ל שכח את הסניף במרכז העיר.

המשך קריאה »
Bגוד פתח תקווה סגולה

Bגוד (ביגוד) פתחה השבוע את הסניף הענק בסגולה פתח תקווה. צפו במוצרים ובמחירים

על שטח של 1000 מ"ר ובהשקעה של 2.5 מיליון ש"ח, פתחה רשת האופנה לכל המשפחה את החנות החדשה, שכבר מושכת אליה התעניינות רבה בקרב תושבי פתח תקווה. הסניף הוקם לאחר ההצלחה של הסניף הראשון בעיר – במתחם יכין Y סנטר. זהו הסניף ה-37 של הרשת, העוסקת בייבוא, ייצור ומכירה של מגוון מוצרי הלבשה והנעלה במחירי "סטוק" אטרקטיביים. כמה זוגות מכנסיים תוכלו לרכוש ב-100 ש"ח? פרטים בפנים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading