מתחם "ביג" במקום מפעל קניאל

חושבים "ביג": במקום מפעל "קניאל" הישן – עוד 5 מגדלי ענק בז'בוטינסקי

לאחר שהוסרו התנגדויות הציבור, אישרה אתמול הוועדה המחוזית באופן סופי את בניית מתחם "ביג" במקום מפעל "קניאל" על ציר ז'בוטינסקי ברח' משה דיין. במסגרת הפרויקט, אמורים לקום חמישה בנייני משרדים בני 40 קומות, לצד שטחי מסחר נרחבים. יחד עם פרויקט ב.ס.ר סיטי (מתחם "דן טאון") ומגדל גלובל טאוורס (ALIGN), שמעבר לכביש, צפויים עד 2025 לפקוד את המקום עשרות אלפי עובדים, מבקרים (וגם מכוניות..) חדשים. 

כידוע, תכנית מתחם "ביג", כבר נמסרה לאישור לפני כשנה והשבוע התבשרנו כי האישור התקבל על ידי הועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, כשעל השטח של מפעל קניאל הישן, השייך לאיזור התעשייה קריית אריה, אמור לקום הפרויקט הגרנדיוזי. 

הדמיה של מתחם "ביג" - באדיבות אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים
הדמיה של מתחם "ביג" - באדיבות אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים

63 דונם של עירוב שימושים

הפרויקט יכיל מתחם שישלב מסחר, תעסוקה, תיירות בילוי ופנאי בשטח של כ-63 דונם, לצד תחנת הרכבת הקלה של הקו האדום בציר ז'בוטינסקי. לפי התכנון, את הרכבת הקלה יגבה קו "מהיר-לעיר", שיחצה את ציר יצחק רבין-משה דיין.  

לדברי שירה ברנד, מנהלת הועדה המחוזית מרכז לתכנון ובניה, מדובר בתוכנית ראשונה המממשת את תוכנית המתאר המטרופוליטנית. "התוכנית מציעה מגוון רחב של עירוב שימושים ומחזקת את המרחב העירוני, תוך ניצול יעיל של מערך התחבורה הציבורית הקיים והמתוכן במקום", ציינה. "בנוסף התוכנית תורמת לאיזון הכלכלי של פתח תקווה, בה מאושרות ומתוכננות אלפי יחידות דיור חדשות".

השטח העצום של המתחם נרכש עוד ב-2008 על ידי איש העסקים אהוד בן ש"ך תמורת 204 מיליון שקל. היזמית של התכנית היא חברת "ביג- מרכזי קניות" בראשותו של חי גאליס, מנכ"ל החברה.

מפעל קניאל על רקע מגדלי ב.ס.ר היום
מפעל קניאל על רקע מגדלי ב.ס.ר היום

תחילת בניה - כבר בחודשים הקרובים

על פי תוכניות הבנייה יוקצו כ- 212,000 מ"ר שטחי תעסוקה (משרדים), ביניהם גם בית מלון עם 200 חדרים ועוד כ-70,000 מ"ר לשטחי מסחר. "ביג" צפוי לכלול מתחם מסחרי בקומת הקרקע לאורך רח' משה דיין ולכיוון תחנת הרכבת הקלה, כשמעליו קומות משרדים. בין הבניינים אמורים להיות מעברים של הולכי רגל לרוחב ולאורך המתחם.

במתחם צפויים להיות עסקים מתחומים שונים כמו עתירי ידע, מחקר ופיתוח, אולמי שמחה, תערוכה וירידים, שטחי לוגיסטיקה, תעשייה, מלונאות וכמובן מסחר קמעונאי, לצד מסעדות, בילוי ופנאי.
לצד הבניינים הגבוהים, צפויים להיבנות גם מבנים נמוכים, בני שלוש קומות. האדריכל הראשי הוא עמי שנער ממשרד "אמיר מן עמי שנער". נראה שעקב החלטת הוועדה המחוזית להסרת התנגדויות הציבור באופן סופי בשבוע האחרון, תהליכי הבניה צפויים לצאת לפועל בחודשים הקרובים. 

מפעל קניאל השומם
אולפני שיר היום

ומה לגבי התחבורה?

המיקום של מפעל "קניאל" בין רחוב דיין להמשך רחוב גיסין, נחשב כבר היום  לאחד הצירים העמוסים ביותר מבחינה תחבורתית בפתח תקווה ולכן קבעה הוועדה המחוזית שהחניה באזור תתאפשר באופן מינימלי ו- 50% משטחי החניה התת-קרקעיים שאמורים להיבנות במתחם "ביג", ינוצלו גם לשימושים אחרים, זאת על מנת לעודד שימוש במערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן).

לדברי גיא קפלן, המתכנן הראשי מחוז מרכז במנהל התכנון, התוכנית מיישמת את המדיניות של הוועדה בנוגע לתחבורה במקום: "במסגרת הפרויקט נעצים את השימושים לאורך צירי הרכבת הקלה ותחנות המטרו שסביב לו, תוך תכנון קישוריות ואיכות תכנונית למרחב הקרוב והסובב את תחנות הסעת ההמונים".

מטעם היזמים נאמר שמתוכננת תכנית הרחבה מסודרת לרחוב משה דיין לצורך שיפור התשתיות, מעבר הולכי רגל ויצירת שטחים פתוחים שיסבו הנאה למעבר הציבור. בנוסף, במסגרת הסכמות אליה הגיעה קבוצת "ביג" עם חברת נת"ע, הוחלט שדרך הגישה תוקם מעל תחנת המטרו והיא תתחבר עם מתחם "ביג" מה שייצור אזור תעסוקה מטרופוליטני. 

הצצה למתחם קניאל היום

עוד ב-נדלן

רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »
ילין 5 פתח תקווה הרב בלוי 1 פתח תקווה

מתחדשים במרכז ומזרח העיר פתח תקווה: ילין 5 והרב בלוי 1 קיבלו היתר הריסה

אפשר להגיד מזל טוב לדיירים, שהשלימו את השלב הראשון בדרך לדירה חדשה בבנייני מגורים מודרניים, במקום הישנים הקיימים היום, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. ביחד, מדובר בפרויקטים שיאכלסו יחד 63 דירות חדשות, כש-20 מתוכן יהיו שייכות לדיירים הותיקים ו-43 למכירה בשוק החופשי. "אנו צופים שהבנייה תסתיים תוך 30 חודשים", מסר עורך דין הדיירים, שי פרטוש.

המשך קריאה »

צפו באירוע ההריסה של פרויקט "הדרים הירוקה" בצלח שלום עמישב פתח תקווה (וידאו)

עשרות אנשים, יזמים, אנשי עסקים, אנשי עירייה, דיירים וקהל סקרנים של תושבי השכונה הגיעו לפארק, הסמוך לפרויקט, ברחוב מבנים 27 עד 33. ארבעה מבני רכבת ישנים ומוזנחים עם 16 דירות, אמורים להפוך תוך שנתיים-שלוש לשני מגדלי מגורים חדישים ומודרניים של תשע קומות כל אחד – בפרויקט פינוי -בינוי שטרם נראה בשכונות מזרח העיר. "הפרויקט יהפוך את השכונה", אמרו לנו דיירים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading