יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר באיזורים שעוד לא עברו חידוש, על תחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון. העירייה: "הנושא מוכר ומטופל". במקום מתוכנן פרויקט פינוי-בינוי.

רק חמש דקות נסיעה מהשכונות המטופחות והמבוססות של אם המושבות החדשה ונווה גן, תגלו מבני מגורים, שחלק מהדיירים מתארים כסלאמס. תושבי יצחק שדה 1-19 משוועים להתחדשות עירונית. למרות שהמקום צפוי לעבור פרויקט פינוי-בינוי ענק, שכבר אושר להפקדה במחוזי, כפי שדיווחנו לכם ביולי 2023 – הדיירים מעוניינים מאוד שהבירוקרטיה תסתיים כמה שיותר מהר – וייקבע תאריך הריסה כמו שיותר מוקדם.

יצחק שדה פתח תקווה 1 עד 19 - לפני-אחרי - מה יהיה עד ההריסה?
יצחק שדה פתח תקווה 1 עד 19 - לפני-אחרי - מה יהיה עד ההריסה?

מז'בוטינסקי ועד הישיבה

מביקור במקום עולה צורך דחוף בהתחדשות עירונית, אך מכיוון שמדובר בפרויקט בסדר גודל ענק, בטח במונחים של פתח תקווה, האישורים מן הסתם דורשים יותר זמן. זה פחות מעניין את הדיירים, שמספרים שהשלט של הפרויקט הוצב כבר לפני מספר שנים – ובינתיים מחכים להתחדשות והמקום נשאר מוזנח ולא מטופל. מביקור עולה הזנחה. האם זה בגלל שהמקום מיועד להריסה?

מתחם יצחק שדה 1-19 מתחיל מציר ז'בוטינסקי המרכזי ועד לישיבת נחלת דוד (ממול לפלאפל ולמיני-מרכז מסחרי בשכונה). מבחינת לוקיישן, מדובר באחד מהפרויקטים האטרקטיביים להתחדשות עירונית בפתח תקווה. לא סתם קיבלנו מאז פרסום הכתבה, עשרות פניות של מי התעניינות בדירות בפרויקט – אבל הדרך היא עוד רחוקה עד שיתחיל השיווק.

שלט ההתחדשות העירונית של יצחק שדה 1 עד 19

איפה מסתתרים באזעקות?

ביולי 2024 פרסמנו שצפי האכלוס אמור להיות ב-2027, אבל נראה שהתחזית הזאת הייתה אופטימית מדי. הפרויקט עדיין מונח לפתחה של הועדה המחוזית ובדרך כלל לוקח שנה להתחיל בהריסה, אחרי שהפרויקט יאושר המחוזי, כך שאם נהיה ריאליים, ההריסה תתבצע עד סוף 2025 (שנה וחצי) ויתחילו לגור בפרויקט לא לפני 2028.

בינתיים, המצב במקום הוא בכי רע – גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה בטיחותית. דיירים עמם שוחחנו מספרים על כך שלא היה להם מרחב מוגן ראוי להסתתר בו בזמן האזעקות מאז ה-7 באוקטובר. מעבר לזה, הטענה העיקרית היא לפיראטיות השוררת במקום המתבטאת בעיקר, לפי מה שראינו, בפיצול דירה בבניין יצחק שדה 9 ל-3 יחידות דיור, תוך הפקעת חצר ציבורית לטובת סוג של שטח פרטי.

מנגל דולק

מעבר לזה, גילינו חוקי חשמל מתנופפים בחופשיות, חזיתות מפוחמות עם עובש, קירות ועמודים סדוקים, חומות וגדרות שגולשים לרחוב. מאפיין בולט של יצחק שדה 1-19 הוא הלכלוך השורר על המדרכות הסמוכות ובתוך השדרות המפרידים בין מבני הרכבת, המחברות את הרחוב עם רחוב הרב יחבוב. זבל מסוגים שונים זרוק, הרבה עשבים שוטים ואפילו גילינו מנגל דולק, שמישהו השאיר על המדרכה.

"מקרה ההשתלטות הבלתי חוקית - מוכר ומטופל"

"המקרה המדובר ביצחק שדה מוכר ומטופל", מסרו מהעיריה. "בדבר הטענות על יצחק שדה 7 ו-9. כנגד התושבים, שביצעו השתלטות בלתי חוקית נפתח, תיק חקירה באגף לפיקוח על הבנייה והנושא כעת בטיפול. לגבי מרחב מוגן, אנו פועלים לפי הנחיות פיקוד העורף, כלומר – "הכי מוגן שיש", המקום הכי מוגן אליו ניתן להגיע בבטחה תוך דקה וחצי".

מה קורה עם תושבים ביצחק שדה שאין להם מקלט או ממ"ד ?

"הם צריכים בזמן אזעקה לשהות בחדר מדרגות פנימי או בחדר פנימי בבית. כל הנחיה אחרת היא מסכנת חיים. בקרוב יתחיל פרויקט פינוי בינוי ביצחק שדה והתושבים בסופו יזכו לגור בדירה מרווחת, חדשה ובעלת מרחב מוגן דירתי".

הדירה המפוצלת הגולשת לשטח ציבורי

ואכן, גם בעירייה תולים תקוות כי פרויקט ההתחדשות העירונית ביצחק שדה 1-19 יתקדם בקצה מהיר. יזמית הפרויקט היא קבוצת עמים, שיושבת בירושלים, שאמורה להביא איתה ידע וניסיון שהצטבר בעשרים שנות פעילות ביצועית. מי שמלווה את הפרויקט מטעם הדיירים הוא משרד עו"ד אילן גלזר ומטעם היזם משרד עו"ד יגאל ארנון ושות'. אדריכל הפרויקט הוא משרד אורבך-הלוי.

צפו מהשטח: יצחק שדה 1 עד 19

עוד ב-נדלן

פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading