נת”ע (נתיבי תעבורה עירוניים) פרסמה לאחרונה סרטון, המסביר בצורה ברורה את תוואי הקווים בעיר, בפרויקט שישלים את מהפכת התחבורה הציבורית, שתעבור עלינו לקראת סוף העשור הבא. הדרך עוד ארוכה מאוד, אבל התכניות כבר על השולחן: M2 (הכתום) יכלול 26 ק”מ ב-7 רשויות עם 22 תחנות (11 מהן בפ”ת) ואילו M3 (הצהוב) יכלול 38 ק”מ ב-11 רשויות עם 25 תחנות (11 מהן בפ”ת).
אם עד לפני כמה שנים, קשה היה לנו לדמיין מגיעים ברכבת קלה, נוחה וממוזגת מפתח תקווה ללב תל אביב בכ-20 דקות – אז היום זה כבר חלק מהשגרה שלנו. אבל זאת רק ההתחלה של המהפכה. בעוד כ-10 שנים (תרחיש אופטימי) עד 15 (תרחיש פסימי), נוכל להגיע, מבלי לסבול מפקקים במכונית, מבית חולים וולפסון בחולון לכפר גנים, למשל תוך חצי שעה, או מכפר גנים לביג גלילות תוך רבע שעה.
צפו בסרטון של נת"ע - היכן יעברו קווי המטרו בפתח תקווה?
11 תחנות פתח תקוואיות בכל מטרו
נכון שהפרויקט התחבורתי הענק עוד רחוק מאוד, והוא למעשה רק בשלב ההכנה והתכנון – אבל ההשפעה שלו תהיה כל כך משמעותית על פתח תקווה – לכן, כדאי להכיר אותו ולהבין את המשמעויות שלו כבר עכשיו. לפי הסרטון שפרסמה נת”ע, M2 (הקו הכתום) יכלול 26 ק”מ ב-7 רשויות עם 22 תחנות (11 מהן בפתח תקווה) ואילו M3 (הצהוב) יכלול 38 ק”מ ב-9 רשויות עם 25 תחנות (גם כאן 11 מהן בפתח תקווה).
קו M2 יעבור, כאמור ב-7 ערים, כששתי תחנות הקצה שלו יהיו בית החולים יוספטל בחולון ואיזור התעשייה סגולה בפתח תקווה. ביניהן, הרכבת תעבור בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק וגבעת שמואל. קו M3, יעבור, כאמור ב-9 ערים: בת־ים, חולון, אזור, אור־יהודה, קריית אונו, פתח־תקווה, תל-אביב-יפו (איזור רמת החייל), רמת השרון (גלילות) והרצליה פיתוח.

מחולון לקרית אריה ב-20 דקות
בפתח תקווה, קו M2, יעבור ברחובות והשכונות: העצמאות (כפר גנים), בן גוריון (נווה עוז), ארלוזורוב (רמת ורבר), ההסתדרות (מרכז העיר/העירייה), וולפסון (עין גנים), שכונת סירקין החדשה ואיזור התעשייה סגולה, שעד אז, הוא אמור להיות איזור עם יותר משרדים ופחות מפעלים. M3 יעבור בפתח תקווה בתחנות יצחק רבין, אמסטרדם וסורוקה (ליד בילינסון), ז’בוטינסקי ומשה דיין (ליד ב.ס.ר סיטי), יצחק גולדברג, גיסין, השפלה, מפלסים ודרך אם המושבות (קרית אריה).
התחנות שכדאי לציין במיוחד, הן אלה שבכפר גנים ג’ (שם ייפגשו M2 ו-M3 עם הקו הסגול) ותחנת “עיריית פתח תקווה”, שצפויה להיות תחנת ענק הומה, מה שאמור להחיות את מרכז העיר הישן. חשוב גם לציין את תחנת M3, שתעבור במשה דיין, בדרך לקרית אריה ומשם לרמת החייל בת”א, מה שיאפשר לעובדים, שגרים, למשל, בחולון בת ים, אור יהודה – להגיע תוך זמן קצר ובנוחות לאיזורי ההייטק והתעשייה.

אז מתי נוכל ליהנות מכל הטוב הזה?
התרחיש האופטימי מדבר על כך שקו M2 יושלם בין השנים 2035 ל-2037 – ולא ייפתח לנסיעה מסחרית לפני 2038. קו M3 ייפתח בשני שלבים. החלק הראשון (בו נכללת פתח תקווה), צפוי גם כן להסתיים בין 2035 ל-2037 ואילו החלק השני יושלם עד 2040 – ואז גם תתאפשר נסיעה מסחרית לאורך כל הקו. אבל, מהניסיון המצער של הקו האדום, צריך להוסיף את שנה-שנתיים לתרחיש האופטימי, אם רוצים להיות ריאליים.





